تحلیل ارز دیجیتال

پنج عامل کلان که می‌تواند طولانی‌ترین دورهٔ صعودی ارزهای دیجیتال را رقم بزند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سوسن کی‌احمدی

با نزدیک شدن مجموع سرمایه به ۲ تریلیون دلار، بازارهای ارز دیجیتال به بالاترین سطح خود در حدود دو سال گذشته رسیده‌ است.  این بازارها با عبور بیت کوین از مرز ۵۰۰۰۰ دلار در هفتهٔ جاری، رونق قابل توجهی داشته‌اند و تحلیل‌گران را به گمان‌زنی  دربارهٔ این موضوع واداشته‌اند که چرا این بار اوضاع متفاوتی دربارهٔ سناریو دورهٔ صعودی ارزهای دیجیتال وجود دارد.

خلاصهٔ تحلیل

  • با فراتر رفتن بیت کوین از مرز ۵۰،۰۰۰ دلار، بازارهای ارز دیجیتال به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته می‌رسند و به مرز ۲ تریلیون دلار نزدیک می‌شوند.
  • این دورهٔ صعودی با شروع چرخهٔ تسهیل فدرال رزرو مطابقت دارد و «خرید با کف قیمت» ذهنیت حاکم بر بازار است.
  • تکامل بازار ارزهای دیجیتال شامل روایت‌های نوظهور مانند هیاهوی هوش مصنوعی و توکن‌سازی RWA است که باعث تولید ثروت می‌شود.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال به حدود ۲ تریلیون دلار رسیده است که بالاترین سطح آن از آوریل ۲۰۲۲ است، اما این بار اوضاع بسیار متفاوت به نظر می‌رسید.

در آن زمان، بازار ارزهای دیجیتال از اوج ۳ تریلیون دلاری خود در نوامبر ۲۰۲۱ سقوط کرد و به قلمرو بازار نزولی وارد شد. این بار، آنها از درحال خروج از یک زمستان دو ساله ارزهای دیجیتال هستند و دارای چندین عامل اساسی هستند که در چرخه‌های قبلی مشاهده نشده است.

دنیل چئونگ، از بینانگذران سینرجی کاپیتال (Syncracy Capital) در ۱۲ فوریه پیش‌بینی کرد که به احتمال زیاد این چرخهٔ صعودی درنهایت «بزرگ‌ترین چرخه به‌لحاظ ایجاد ارزش بازار و طولانی‌تر از حد انتظار باشد.»

وی  خاطرنشان کرد که این اولین بار است که بازار صعودی ارزهای دیجیتال با شروع چرخهٔ تسهیل کمّی فدرال رزرو همسو می‌شود. بانک مرکزی آمریکا پس از دو سال افزایش شدید در تلاش است تا تورم و نرخ بهره را پایین نگه دارد.

او گفت علاوه‌بر این، در نبود یک شوک طولانی شدید، همچنان ذهنیت «خرید در کف قیمت» بر بازارهای ارز دیجیتال حاکم است.

بی‌علاقگی به فروش سریع نیز وجود داشته است که نشان می‌دهد همه چیز هنوز در مراحل اولیه است. گزارش این هفتهٔ بی این کریپتو (BelnCrypto) به سطح بازار نزولی تعاملات اجتماعی و جست‌وجو برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال می‌پردازد.

به‌علاوه، ETFهای ارز دیجیتال امکان یک سرمایه‌گذاری پایدار در زمینهٔ این طبقه از دارایی‌ها (ارزهای دیجیتال) را ارائه می‌کنند. وی اضافه کرد: ما کم‌کم شرکت‌های سرمایه‌گذاری TradFi فراوانی را می‌بینیم که افق‌های سرکایه‌گذاری بازتری دارند.

همچنین، روایت‌ها و بخش‌های فرعی فراوانی سال جاری در ارزهای دیجیتال ظهور یافته‌اند که عبارت‌اند از هیاهوی هوش مصنوعی، توکن‌سازی دارای‌های واقعی و استیکینگ مجدد. چئونگ یادآور شد که این عوامل می‌توانند به ایجاد ثروت پایدار درمیان سرمایه‌گذاران این طبقهٔ دارایی کمک کنند.

در نهایت، پیش‌بینی او رویکرد قاونون‌گذاری مثبت‌تر درخصوص ورود بلک راک به اکوسیستم بود. بسیاری از بازیگران بد نیز در چرخهٔ قبلی حذف شدند.

«میچل»، فعال بیت کوین، در ۱۳ فوریه، دربارهٔ این موضوع که چرا بیت‌ کوین ۵۰،۰۰۰ دلاری این بار متفاوت عمل می‌کند، اظهارنظر کرد. آخرین باری که این دارایی بیش از ۵۰،۰۰۰ دلار معامله شد، دسامبر ۲۰۲۱ بود.

او اظهار داشت که بیش از نیمی از عرضهٔ BTC «در اختیار دست‌های لرزان» است که احتمالاً منظور معامله‌گران خردی است که اغلب از خریدوفروش وحشت دارند.

به‌علاوه، آخرین باری که قیمت بیت کوین ۵۰ هزار دلار بود، صرافی‌ FTX و پروژه لونا/ترا همچنان فعالیت داشتند که درنهایت شکست خوردند. وی اضافه کرد، این اتفاق همچنین در طول سریع‌ترین افزایش نرخ بهرهٔ آمریکا در تاریخ روی داده است.

این بار متفاوت است؛ چراکه ۷۰ درصد عرضه در اختیار «دست‌های الماسی» قرار دارد و سرمایه‌گذاران وال‌استریت نیز از طریق ETF‌های اسپات به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند.. تا هاوینگ بیت کوین نیز حدود دو ماه باقی مانده است و امسال کاهش نرخ عرضه را در پیش داریم.

منبع:نوبیتکس

این محتوا صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و هیچ پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نیست

  • پنج عامل کلان که می‌تواند طولانی‌ترین دورهٔ صعودی ارزهای دیجیتال را رقم بزند
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا