اقتصاددیجیتالکسب وکار هوشمند در جهان

راه اندازی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر ۵۰۰ میلیون درهم برای تامین مالی استارت آپ دبی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

تحت حمایت اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور، نخست وزیر و حاکم دبی، اداره مناطق یکپارچه اقتصادی دبی (DIEZ) امروز راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر (VC) به ارزش ۵۰۰ میلیون درهم.

این صندوق که با حضور شیخ احمد بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون دوم حاکم دبی راه اندازی شد، برای تامین مالی استارت آپ های فناوری طراحی شده است و از اهداف اقتصادی ذکر شده در دستور کار اقتصادی دبی، D33 با ترویج رشد شرکت های کوچک و متوسط – شرکت های کوچک و متوسط در بخش های مختلف در حال ظهور حمایت می کند.

صندوق جدید در حاشیه مجمع تجاری دبی که توسط اتاق های دبی و تحت حمایت اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد برگزار می شود، راه اندازی شد.

این صندوق اولین برنامه سرمایه گذاری است که تحت نام Oraseya Capital، بازوی سرمایه گذاری خطرپذیر DIEZ متخصص در عملیات سرمایه گذاری خطرپذیر در استارت آپ ها راه اندازی شده است.
این نقش محوری در حمایت از استارت آپ ها، از مرحله قبل از شروع بکار، و تا مرحله سرمایه گذاری سری B خواهد داشت.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس DIEZ، گفت که راه اندازی Oraseya Capital و ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری VC 500 میلیون درهم برای استارت آپ های فناوری نشان دهنده یک حرکت استراتژیک است که با دستورات اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم برای حمایت از رشد بخش اقتصاد دیجیتال دبی

وی گفت: «این ابتکار استراتژیک کیفی از تلاش‌های DIEZ برای افزایش سهم خود در اقتصاد دبی و رشد بخش SME که بخش حیاتی اقتصاد است و در خدمت هدف کلی دستیابی به توسعه جامع و پایدار است، حمایت می‌کند.
این امر تداوم پایداری و پیشرفت اقتصاد دبی را در دهه های آینده تضمین می کند.

“تاسیس این صندوق VC به عنوان یک تقویت بزرگ برای شرکت های موفقی است که به دنبال ایجاد یک حضور جهانی هستند.
این نقش محوری در تقویت جایگاه دبی به عنوان بستری برای پرورش خلاقانه ترین، پیشرفته ترین و خلاق ترین شرکت ها در سراسر جهان خواهد داشت.
ما به توانایی‌های تیم متخصص Oraseya Capital که در حمایت از استارت‌آپ‌ها در بخش‌های نوظهور و فناوری‌های پیشرفته تبحر دارند، اطمینان داریم.
هدف ما این است که ببینیم این استارت‌آپ‌ها به صفوف شرکت‌های «یونیکورن» ملحق می‌شوند و سفر خود را از اینجا در امارات آغاز می‌کنند، بازیگری کلیدی در شکل‌دهی اقتصاد جهانی.»

منبع: wam

  • راه اندازی صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر ۵۰۰ میلیون درهم برای تامین مالی استارت آپ دبی
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا