استیبل کوین

ضرب یک‌میلیارد تتر جدید؛ آیا پامپ قیمت بیت‌کوین در راه است؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

 پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر اعلام کرد این شرکت یک میلیارد استیبل‌کوین USDT جدید ضرب کرده که البته هنوز وارد عرضه در گردش نشده است. به گفته آردوینو، این استیبل کوین‌ها برای تامین تقاضای احتمالی در آینده ضرب شده‌اند. در این صورت، آیا باید منتظر پامپ قیمت در بازار کریپتو باشیم؟

به نقل از کوین‌تلگراف، پلتفرم ویل الرت (Whale Alert) در ۲۵دسامبر (۴دی) اعلام کرد خزانه تتر (Tether Treasury) یک میلیارد USDT جدید (به ارزش یک‌میلیارد دلار) ضرب کرده است.

آردوینو هم به توییت ویل الرت واکنش نشان داد و اظهار کرد کرد این تراکنش برای «پر کردن موجودی» تتر در بلاک‌چین اتریوم انجام شده است.

وی سپس در ادامه گفت: اطلاعیه جدید: یک‌میلیارد USDT در شبکه اتریوم ضرب شد. توجه داشته باشید که این تراکنش مجاز بوده، اما هنوز صادر نشده است. به عبارت دیگر، این مبلغ به‌عنوان موجودی درخواست‌های بعدی و سوآپ‌های زنجیره‌های مختلف استفاده خواهد شد.

در امور مالی سنتی، پر کردن موجودی به معنی سفارش به‌موقع سهام از تامین‌کنندگان برای برآورده کردن تقاضای مشتری و جلوگیری از کمبود موجودی بدون داشتن ذخایر مازاد است. از نظر شرکت تتر، پر کردن موجودی، فرآیند ایجاد USDTهای جدید است که در موجودی خزانه آن به‌عنوان USDT مجاز اما صادر نشده، ذخیره می‌شود.

بر اساس اطلاعات مندرج در بخش سوالات متداول وب‌سایت تتر، این توکن‌ها بخشی از مارکت کپ USDT نیستند؛ چون هنوز منتشر یا وارد عرضه در گردش نشده‌اند. طبق داده‌های وب‌سایت «Tether Transparency» حدود ۹۲۵میلیون دلار USDT تا ۲۶دسامبر (۵دی) در شبکه اتریوم «مجاز بوده اما صادر نشده است».

اطلاعیه جدید آردوینو شبیه به اطلاعیه او بعد از ضرب یک‌میلیارد USDT در سپتامبر۲۰۲۳ (شهریور) است. در آن زمان هم پلتفرم ویل الرت تراکنش مشابهی را پیدا کرده بود. آردوینو در واکنش به این خبر نیز گفته بود تراکنش USDT مجاز است؛ اما هنوز صادر نشده است و به عنوان موجودی تتر برای درخواست‌های آتی و سوآپ‌های زنجیره‌های مختلف در شبکه ترون استفاده خواهد شد. برخی از فعالان صنعت کریپتو از اطلاعیه جدید آردوینو و شفاف نبودنِ تراکنش‌های مجاز اما صادرنشده تتر انتقاد کردند. برخی از افراد هم گفته‌اند ضرب این USDTها احتمالا برای افزایش قیمت بیت‌کوین انجام شده است؛ چون بعضی از تحلیلگران معتقدند ضرب USDT با پامپ BTC مرتبط است.

تتر در سال گذشته با رشد قابل‌توجهی مواجه شد و مارکت کپ آن تا سال۲۰۲۳ به‌شدت افزایش یافت. طبق داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، از ماه ژانویه (بهمن۱۴۰۱) مارکت کپ تتر تقریبا ۳۸درصد افزایش یافته و از ۶۶میلیارد دلار به ۹۱میلیارد دلار رسیده است.

در زمان نگارش این مطلب، بیت‌کوین هم با قیمت ۴۳۱۷۵دلار معامله می‌شود و در ۲۴ساعت گذشته حدود ۱.۲۴درصد افزایش یافته است. در نوامبر۲۰۲۳ (آبان) تتر اعلام کرد رشد USDT به دو دلیل مهم رخ داده است: افزایش هیجانات بازار کریپتو به خاطر تایید احتمالی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین و افزایش تقاضای USDT در بازارهای نوظهور و در حال توسعه. این شرکت مشارکت خود در شبکه بیت‌کوین را هم افزایش داده و قصد دارد به خرید بیت‌کوین برای مدیریت ذخایر خود و راه‌اندازی ماینینگ آن بپردازد. البته سخنگوی تتر هنوز به انتقادات موجود پاسخ نداده است.

منبع: میهن بلاک‌چین

  • ضرب یک‌میلیارد تتر جدید؛ آیا پامپ قیمت بیت‌کوین در راه است؟
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا