کسب وکار هوشمند در جهانمتاورس

چهارده‌میلیارد دلار ضرر متاورس برای متا!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

متا در گزارش مالی جدیدش گفت: کسب‌وکار Reality Labs که روی پروژه‌ متاورس تمرکز دارد، سال گذشته نزدیک‌ به چهارده‌میلیارد دلار ضرر عملیاتی ثبت کرده است.

 رؤیاپردازی مارک زاکربرگ در حوزه‌ متاورس همچنان هزینه‌ سنگینی روی دست متا و سهام‌داران این شرکت می‌گذارد. متا، مالک اینستاگرام، واتس‌اپ و فیس‌بوک، در گزارش مالی جدیدش که به فصل چهارم ۲۰۲۲ ارتباط دارد گفت کسب‌وکار Reality Labs در بازه‌ زمانی مورد بحث ۴٫۲۸میلیارد دلار ضرر کرده است تا مجموع ضرر عملیاتی در سال گذشته‌ میلادی به ۱۳٫۷۲میلیارد دلار برسد.

Reality Labs واحد تجاری متا با تمرکز بر فناوری واقعیت مجازی است که پروژه‌های مربوط‌ به متاورس را انجام می‌دهد. متاورس دنیایی مجازی است که سال گذشته به‌شدت در مرکز توجه قرار گرفت و به عقیده‌ تحلیلگران، آینده‌ اینترنت را شکل می‌دهد.

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

فیس‌بوک که اواخر ۲۰۲۱ به متا تغییر نام داد، در سال ۲۰۲۲ دوران سختی را سپری کرد. این شرکت سه فصل متوالی ضرر کرده است و احتمالاً این وضعیت در فصل اول ۲۰۲۳ نیز ادامه پیدا می‌کند. در حال حاضر متاورس پروژه‌ پرضرری برای متاست و این شرکت همچنان درآمد اصلی خود را از طریق تبلیغات آنلاین کسب می‌کند.

واحد تجاری Reality Labs در فصل چهارم سال گذشته‌ میلادی ۷۲۷میلیون درآمد داشت و کل درآمدش در سال ۲۰۲۲ به ۲٫۱۶میلیارد دلار رسید که نشان‌دهنده‌ افتی اندک نسبت‌ به سال ۲۰۲۱ است. فروش هدست‌های واقعیت مجازی سری کوئست در قالب درآمد واحد Reality Labs محاسبه می‌شود.

کسب‌وکار Reality Labs متا ۶ برابر بیشتر از درآمد سال گذشته، ضرردهی کرد. محصولات این واحد تجاری کمتر از ۲ درصد آمار فروش متا را به خود اختصاص می‌دهند. تحلیلگران انتظار داشتند ضرر عملیاتی فصلی Reality Labs به ۴٫۳۶میلیارد دلار و درآمد این واحد تجاری به ۷۱۵٫۱میلیون دلار برسد.

سال گذشته فروش هدست‌های واقعیت مجازی در بازار آمریکا ۲ درصد افت کرد. متا در سال ۲۰۲۲ قیمت هدست کوئست ۲ را به‌ میزان ۱۰۰ دلار افزایش داد. متا در آن زمان گفت افزایش قیمت نتیجه‌ بالارفتن تورم است. این شرکت سپس هدست کوئست پرو را رونمایی کرد که ۱٬۵۰۰ دلار قیمت دارد.

مارک زاکربرگ سال گذشته گفت امیدوار است حدوداً یک‌میلیارد نفر تا نیمه‌ دوم دهه‌ جاری میلادی شروع به استفاده از متاورس کنند. متا انتظار دارد که ضرر عملیاتی کسب‌وکار Reality Labs در سال ۲۰۲۳ به مقدار قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.

متا در گزارش مالی فصل چهارم ۲۰۲۲ فراتر از حد انتظارات ظاهر شد و همچنین اعلام کرد که ۴۰میلیارد دلار بازخرید سهام انجام می‌دهد. در نتیجه‌ انتشار گزارش مالی، ارزش سهام متا نزدیک‌ به ۲۰ درصد رشد کرد.

منبع: خبرآنلاین

  • چهارده‌میلیارد دلار ضرر متاورس برای متا!

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا