اقتصاددیجیتالدولت دیجیتالهوش مصنوعی

ظرفیت‌های قابل قبول ایران در فناوری هوش مصنوعی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رییس گروه توسعه فناوری‌های معاونت علمی گفت: هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین فناوری‌های فعلی است که ایران ظرفیت‌های مناسبی در این زمینه دارد.

حسین ملازاده رییس گروه توسعه فناوری‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص اهمیت هوش مصنوعی اظهار کرد: امروزه در تمام دنیا حوزه هوش مصنوعی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و ایران هم در این زمینه پیشرفت‌های خوبی را به همت اساتید و دانشجویان برتر این رشته به دست آورده است.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

او افزود: یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که هوش مصنوعی بیشترین کاربرد را برای آن دارد حوزه فناوری ارتباطات است در واقع بشر همواره با حجم زیادی از داده‌ها تولید شده و با افزایش سرعت ارتباطات و هوش مصنوعی فرایند کاری آسان‌تر شده است.

ملازاده بیان کرد: پیشرفت در این حوزه بسیار حائز اهمیت بوده است، زیرا هوش مصنوعی در دنیا جزء فناوری‌های مهمی محسوب می‌شود که کشور‌های پیشرفته از جمله آمریکا و چین به شدت روی آن سرمایه‌گذاری کردند، اما با توجه به اینکه لوازم و ملزومات این حوزه نسبت به دیگر کشور‌ها بیشتر در دسترس ما است بهترین فرصت است تا بتوانیم جزء کشور‌های پیشرفته در این حوزه باشیم.

او بیان کرد: پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی در داخل کشور نیاز به رعایت و اجرای مولفه‌هایی دارد که با یک دیگر در تعامل خواهند بود.

رییس گروه توسعه فناوری‌های معاونت علمی افزود: مهم‌ترین مولفه‌ها نیروی انسانی است که با تربیت در دانشگاه‌ها و گذراندن دوره‌های تخصصی به پیشرفت هر چه بیشتر این حوزه کمک می‌کنند. خوشبختانه تا به امروز با توجه به نیاز‌های فعلی جامعه تعداد قابل توجهی نیروی انسانی پرورش یافته اند.

او تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که همچنان ارتباط قوی بین دانشگاه‌ها و انجام تحقیقات بنیادی با نیاز‌های بازار ایجاد نشده است در حالی که یکی از برنامه‌های ما تقویت این ارتباط حمایت و کاربردی سازی از پایان نامه‌های مرتبط با هوش مصنوعی و برطرف کردن نیاز‌های شرکت‌های دانش بنیان این حوزه است.

ملازاده بیان کرد: موضوع بعدی افزایش توان پردازشی است. در چنین شرایطی نیاز به سخت افزار‌های با توان پردازشی بالا مورد نیاز است که تا به خروجی‌های لازم دست پیدا کنند و برای رسیدن به این هدف صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از مجموعه‌هایی که قابلیت ایجاد این ظرفیت را دارند در برنامه خود قرار داده است.

او گفت: برای عملیاتی شدن، به کارگیری و تست داده‌های مدنظرمان به پیکره‌هایی نیازمندیم تا از طریق ارتباط با سازمان‌ها، نهاد‌ها و شرکت‌های مختلف در زمینه‌های زیست بوم و اکوسیستم هوش مصنوعی خروجی‌های خوبی داشته باشیم.

او یادآور شد: هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین فناوری‌های حال حاضر است که ایران با توجه به ظرفیت‌های بسیار مناسبی که در این زمینه دارد، می‌تواند از جایگاه مناسبی بخوردار باشد، زیرا این حوزه در کنار تمام ارزش افزوده‌های علمی که برای کشور به دنبال خواهد داشت از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان


بیشتر از
هوش مصنوعی در اقتصادالکترونیکی:
چگونه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی پیش بینی های هواشناسی را پیش می برند؟
روایتی متفاوت از نابغه‌سازان هوش مصنوعی
راه‌های کمک‌رسانی هوش مصنوعی به اکتشافات فضایی
فراخوان اولین رویداد «بوتکمپ» تخصصی هوش مصنوعی، هوشمندسازی و فناوری‌های دیجیتال
تشخیص صحت و منبع اطلاعات با هوش مصنوعی
نقش هوش مصنوعی در فعالیت‌های کاری
مزایا و معایب فناوری هوش مصنوعی در کسب و کار
هوش مصنوعی صنعت فین تک را متحول خواهد کرد
وقتی هوش‌ مصنوعی نویسنده می‌شود!
ترجیح مردم اروپا به استفاده از هوش مصنوعی به جای قانون‌گذاران
چهره ترسناک فناوری؛ از هوش مصنوعی افسار گسیخته بترسید!
رئیس مایکروسافت: هوش مصنوعی می‌تواند شرایط رمان «۱۹۸۴» را در سال ۲۰۲۴ ایجاد کند
فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی صنعت دوبله را متحول می‌کند
تاثیر هوش مصنوعی بر خرده فروشی آنلاین
“دیپ فیک” کاری می‌کند که بازیگر مورد علاقه‌تان به زبان شما صحبت کند!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا