اقتصاددیجیتالکسب و کار هوشمند در ایران

ظرفیت فضای مجازی در کسب و کار قابل توجه است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان ظرفیت فضای مجازی در توسعه کسب و کارها و اشتغال به ویژه در مناطق روستایی را یادآور شد و گفت: در صورت بهره‌گیری کسب و کارهای روستا محور از فضای مجازی زمینه عرضه و فروش محصولات به اقصی نقاط کشور فراهم می شود.

 حامد سرائی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در دیدار با امام جمعه شهرستان ابهر با تأکید برلزوم توجه همزمان به توسعه اینترنت و فرهنگ سازی در فضای مجازی اظهار کرد: با توسعه قابل ملاحظه دسترسی به اینترنت در سطح شهرها و روستاهای استان به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا و فراهم آمدن آموزش‌های مجازی برای کودکان و نوجوانان، توجه به محتواسازی در فضای مجازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، نهادها و سازمان‌های متعددی در محتواسازی و فرهنگ سازی در فضای مجازی مسئولیت دارند.

وی از برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تأمین محتوای سالم اینترنت متناسب با کاربران کودک و نوجوان در فضای مجازی خبر داد تا خانواده‌ها با اطمینان خاطر امکان دسترسی به اینترنت را برای فرزندان خود فراهم آورند.

سرائی ظرفیت فضای مجازی در توسعه کسب و کارها و اشتغال به ویژه در مناطق روستایی را یادآور شد و گفت: در صورت بهره‌گیری کسب و کارهای روستا محور از فضای مجازی زمینه عرضه و فروش محصولات به اقصی نقاط کشور فراهم می شود و جوانان روستایی می‌توانند در روستای خود مشغول به کار شوند که نقش به سزایی در پیشگیری مهاجرت از روستا به شهر خواهد داشت.

در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین مرادپور، امام جمعه شهرستان ابهر از اهمیت انکار ناپذیر فضای مجازی در توسعه کسب و کارها و تسهیل امور گفت و بر لزوم برنامه‌ریزی برای غنی‌سازی محتوای فضای مجازی تأکید کرد.

منبع: فارس

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا