مقاله ارز دیجیتال

عرضه اولیه سکه یا کوین چیست؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌های امروز جهان از ارز دیجیتال برای پیشرفت و بهبود وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های استارتاپ و شرکتشان استفاده می‌کنند. دنیای کریپتوکارنسی فضایی را فراهم کرده است که بسیاری از افراد از آن سودهای هنگفتی کسب کنند. یکی از روش‌هایی که استارتاپ‌ها در خرید ارز دیجیتال برای به دست آوردن سرمایه مورد نیاز آغاز به کار و پروژه خود از آن استفاده می‌کنند عرضه اولیه ارز دیجیتال است. اما اگر شما خیلی با این مفهوم و مزایا و معایبش آشنایی ندارید بهتر است که این مقاله را مطالعه کنید. هدف اصلی ما در این مقاله این است که شما را با مفهوم عرضه اولیه سکه یا کوین آشنا کنیم و ببینیم که مضرات و فوایدی در رابطه با این ماجرا نهفته است. بنابراین شما نیز با ما همراه شوید.

عرضه اولیه سکه چطور انجام می‌شود؟

باید بدانید که عرضه اولیه سکه تاریخچه‌ای بلندبالایی دارد که خیلی نمی‌خواهیم به آن بپردازیم. در رابطه با تاریخچه آن می‌توانید مطالب بیشتری بخوانید. اما به طور کلی عرضه اولیه سکه از سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ شروع شده است. در سال ۲۰۱۷ روش مذکور به بهترین حالت خودش رسید. مخصوصاً پروژه اتریوم توانست یکی از بهترین موفقیت‌ها را با استفاده از عرضه اولیه ارز دیجیتال به دست بیاورد و سود زیادی کسب کند.

اما اگر می‌پرسید چطور این عرضه اولیه سکه انجام می‌شود باید بگوییم که پروژه‌ها و پلتفرم‌های مختلف در حوزه کریپتوکارنسی ابتدا کاغذی منتشر می‌کنند که به وایت پیپر معروف است. وایت پیپر ارز دیجیتال به بیان ساده یادداشتی است که نقشه کلی، اهداف و جزئیات یک پروژه در دنیای کریپتوکارنسی را بیان کرده است.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

هنگامی که نوبت به عرضه اولیه می‌رسد کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند می‌توانند با استفاده از ارزهای فیات یا دیگر کریپتوکارنسی‌هایی که از نظر مدیران پروژه می‌تواند مورد قبول واقع شود اقدام به خرید توکن‌ها نمایند و به این صورت عرضه اولیه سکه انجام می‌شود. بنابراین اگر شما نیز می‌خواهید عرضه اولیه سکه از پروژه‌ای را انجام دهید باید به سراغ خرید ارزهای دیجیتال و ارز فیات از طریق صرافی‌های معتبر بروید.

حال که با کلیت عرضه اولیه سکه آشنا شدیم بهتر است به بررسی مزایا و معایب آن بپردازیم.

عرضه اولیه سکه چه مزایایی دارد؟

همان‌طور که گفتیم بسیاری از استارتاپ‌ها برای به دست آوردن سرمایه اولیه از عرضه اولیه کوین استفاده می‌کنند. این کار دارای مزایایی است که اکنون به شکل مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • به علت این‌که رویداد عرضه اولیه آنلاین است همه می‌توانند خیلی راحت در آن مشارکت کنند و در بهترین حالت، با کمترین زمان، خرید و فروش ارز دیجیتال و توکنی که مورد نظرشان هست را انجام دهند.
  • یکی دیگر از مزایای عرضه اولیه سکه این است که می‌توان آن را خیلی ساده تبدیل به پول نقد کرد و در ارتباط با نقدینگی جای نگرانی وجود ندارد.
  • مزیت دیگر این است که شرکت در عرضه اولیه سکه سبب می‌شود که جایگاه ارز دیجیتال در بازارهای جهانی بالا برود و به همین دلیل بازدهی سریعی برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال به ارمغان می‌آورد.

البته این‌ها فقط چند مورد از مزایای اصلی عرضه اولیه سکه بودند که به آن اشاره کردیم. ولی شما نیز اگر علاقه به سرمایه‌گذاری در دنیای ارز دیجیتال را دارید و احیانا تبلیغ رویداد عرضه اولیه کوین یکی از کریپتوکارنسی‌ها را دیده‌اید بهتر است از معایب آن نیز اطلاع داشته باشید.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

عرضه اولیه سکه چه مزایایی دارد؟

معایب عرضه اولیه کوین

عرضه اولیه سکه یا کوین تنها دارای فایده نیست بلکه مضراتی دارد که حتماً باید به آن توجه داشته باشیم.

  • اول از همه باید به این موضوع توجه کنیم که نوسانات در دنیای کریپتوکارنسی فراوان است به همین دلیل افراد ممکن است هنگامی که در رویداد عرضه اولیه سکه شرکت می‌کنند در مدتی بسیار کم سرمایه خود را از دست بدهند. این به خاطر نوسانات بالای قیمت ارز دیجیتال است که به کسی رحم نمی‌کند و بنابراین فرد باید با احتیاط در این عرضه اولیه کوین مشارکت کند.
  • مسأله دیگری که کمتر به آن اشاره می‌شود این است که در رویدادهای مختلفی که از عرضه اولیه سکه انجام می‌شود کلاهبرداری‌های زیادی صورت گرفته است. فرض کنید که شما در حال خرید حواله‌ای توکنی هستید که هنوز کاملاً به وجود نیامده و این می‌تواند برای افرادی که در یک برنامه ارز دیجیتال معمولاً دارای ریسک‌پذیری کمتری هستند خطرناک باشد.
  • مسأله دیگری که سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به شرکت در رویدادهای مربوط به عرضه اولیه سکه باید به آن توجه داشته باشند این است که وقتی یک پروژه استارتاپی به این شیوه قصد دارد برای خودش سرمایه‌گذار جمع و جذب کند، همیشه این امکان وجود دارد که بعدها با شکست مواجه شود. شرکت در عرضه اولیه کوین یک پروژه ارز دیجیتال مثل سرمایه‌گذاری روی یک پروژه استارتاپی است. ممکن است موفق شوید و سود بالایی به دست بیاورید و ممکن است شکست بخورید و سرمایه‌تان از دست برود بنابراین باید با دقت تصمیم‌گیری کنید.

آیا عرضه اولیه کوین ارزشمند و سودآور است؟

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که پاسخ به این سؤال بسته به این است که در سرمایه‌گذاری تا چه اندازه علاقه به ریسک کردن دارید و حاضر هستید بالا و پایین شدن و نوسانات بازار را تحمل کنید. عرضه اولیه سکه پروتکل خاصی ندارد و برای این‌که ببینید کدام پروژه‌ها رویداد عرضه اولیه سکه را برگزار کرده‌اند به صورت مداوم باید اخبار را از طریق منابع معتبر دنبال کنید.

به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد سرمایه‌گذاری از طریق خرید عرضه اولیه کوین یک پروژه ارز دیجیتال را دارید حتماً پیش از آنکه همه چیز را قطعی کنید ابتدا مطمئن شوید که به اندازه کافی نسبت به آن پروژه و احتمال موفقیتش اطلاعات کسب کرده‌اید. از این طریق می‌توانید از جمله اولین افرادی باشید که در مسیر موفقیت گام بر می‌دارند.

منبع: بازار

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا