آموزش و همایش دیجیتالاینترنت و شبکه اطلاعات

علت اعمال نشدن ترافیک رایگان برای برخی دانشگاه‌ها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دریافت اطلاعات فنی سامانه‌های آموزشی از وزارت ارتباطات در حال تکمیل است، گفت: عدم تطابق کامل اطلاعات واصله‌ی سامانه‌ها با سامانه‌های انتهایی که محتواهای آموزشی روی آن‌ها بارگذاری شده می‌تواند از عوامل اعمال نشدن ترافیک رایگان برای برخی دانشگاه‌ها باشد.

پس از تصمیم به برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی به دلیل گسترش ویروس کرونا در کشور، یکی از مسائل اصلی، دسترسی دانشجویان به اینترنت اعلام شد و اینکه مشکل اصلی که برای آموزش مجازی دانشجویان، بحث تهیه اینترنت و هزینه‌بر بودن آن است، به همین دلیل دانشجویان خواستار رایگان شدن حجم اینترنت مصرفی کلاس‌های مجازی شدند و محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- وعده‌ اینترنت رایگان برای آموزش مجازی داده و امروز نیز از تمدید اینترنت رایگان دانشگاهی و استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی برای یک ماه دیگر خبر داد.

در این راستا به نقل از وزارت ارتباطات، ستار هاشمی – معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با اشاره به فراگیری ویروس کرونا در ایران و مجازی شدن فرآیندهای آموزشی، اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داوطلبانه و به عنوان مسئولیت اجتماعی اقدام به رایگان کردن پهنای باند مصرفی مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه مورد تایید مدیریت حوزه‌های علمیه و وزارت ارتباطات کرده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید اخیر معاون اول رییس‌جمهور از این وزارتخانه ارزش ریالی این خدمت را بیش از ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با دستور آذری جهرمی این سرویس رایگان به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از مدیران کل استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته شده است تا همکاری را با واحدهای دانشگاهی داشته باشند، تصریح کرد: مراکز علمی که در این زمینه مشکل دارند می‌توانند موضوع را از طریق ادارات کل ICT استانی دنبال کنند.

به گفته مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکنون اقدامات لازم برای درج اطلاعات ۱۴۹۳ سامانه مرکز علمی و دانشگاهی و پیکربندی اعمال ترافیک رایگان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: دریافت اطلاعات فنی سامانه‌های آموزشی از وزارت ارتباطات در حال تکمیل است و عدم تطابق کامل اطلاعات واصله‌ی سامانه‌ها با سامانه‌های انتهایی که محتواهای آموزشی روی آن‌ها بارگذاری شده می‌تواند از عوامل اعمال نشدن ترافیک رایگان برای برخی دانشگاه‌ها باشد. تعدد اطلاعات واصله برای بعضی از مراکز دانشگاهی و درج سرویس‌های غیرمرتبط در اطلاعات رسیده از مشکلاتی است که برای حصول نتایج بهتر و جلب رضایت ذی‌نفعان انتهایی باید اصلاح و به‌روزرسانی شود.

ایسنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا