بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

شروع فاز صعودی بیت کوین چگونه خواهد بود؛ مدیرعامل کریپتو کوانت پاسخ می‌دهد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
محمد‌امین علی‌یاری

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل پلتفرم تحلیلی کرپیتو کوانت (CryptoQuant)، می‌گوید شروع فاز صعودی بعدی بیت کوین می‌تواند با یک نشانه همراه باشد؛ نشانه‌ای که با استقبال دوباره سرمایه‌گذاران سازمانی از ارزهای دیجیتال در ارتباط است.

به گزارش کریپتو پوتیتو، زمانی که استیبل کوین‌ها در مقادیر زیاد در حال واریز به صرافی‌ها هستند، معمولاً فرض بر این گرفته می‌شود که سرمایه‌گذاران بزرگ خود را برای خرید واحدهای جدید و ورود به بازار آماده می‌کنند. مدت‌هاست که چنین اتفاقی در بازار رخ نداده است و بلعکس، با عمیق‌ترشدن روند نزولی، مقدار قابل‌توجهی استیبل کوین از صرافی‌ها خارج شده است.

روز گذشته، یانگ جو در توییتر خود به این موضوع اشاره کرد که در حال حاضر ۹۵درصد از عرضه در گردش یو‌اس‌دی کوین (USDC)، استیبل کوین دوم بازار ارزهای دیجیتال، خارج از صرافی‌ها نگهداری می‌شود و بخش بزرگی از آن در اختیار مؤسسات مالی سنتی بزرگی نظیر فیدلیتی (Fidelity)، گلدمن ساکس (Goldman Sachs) و بلک راک (BlackRock) است.

یانگ جو دراین‌باره گفته است: فاز صعودی بعدی بیت کوین احتمالاً زمانی آغاز می‌شود که مقدار زیادی یو‌اس‌دی کوین روانه صرافی‌ها شود.

نمودار نسبت یو‌اس‌دی کوین‌های موجود در صرافی‌ها به عرضه در گردش این استیبل کوین.

درمورد سایر استیبل کوین‌های بازار اما، موجودی صرافی‌ها کمی بیشتر از یو‌اس‌دی کوین است. برای مثال، ۲۵درصد از عرضه در گردش تتر در حال حاضر در صرافی‌ها نگهداری می‌شود و برای بایننس یو‌اس‌دی (BUSD) این نرخ به بیش از ۷۰درصد می‌رسد. البته دلیل بالابودن سهم صرافی‌ها از عرضه بایننس یو‌اس‌دی احتمالاً فرصت‌های کسب سود و سهام‌گذاری با این استیبل کوین است که در صرافی بایننس ارائه می‌شود.

فشارهای قانونی بر صنعت ارزهای دیجیتال در آمریکا رو به افزایش است و جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور، کنگره و سایر سیاست‌گذاران فعال در ایالات متحده را تحت‌فشار قرار داده است تا از به تعویق انداختن قانون‌گذاری دارایی‌های دیجیتال خودداری کنند. یکی از اولین بخش‌هایی که با نهایی‌شدن یک چهارچوب قانونی و توافق دستگاه‌های نظارتی این کشور زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد، استیبل کوین‌ها هستند. جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز استیبل کوین‌ها را الویت اصلی در اعمال قوانین جدید معرفی کرده است.

قانون‌گذاری بازار استیبل کوین‌ها و ادامه فعالیت این دارایی‌ها در فضایی که شرکت‌های صادر‌کننده ارزهای دیجیتال باثبات ملزم به حسابرسی مرتب پشتوانه مالی توکن‌های خود هستند، چراغ سبزی برای آن دسته از مؤسسات خواهد بود که تاکنون از ورود به این بازار به خاطر ریسک‌های قانونی، خودداری می‌کردند. این جریان می‌تواند باعث ورود مقدار قابل‌توجهی استیبل کوین به صرافی‌ها شود؛ اتفاقی که یک نشانه صعودی برای بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال خواهد بود.

با این حال، از آنجایی که بعید به نظر می‌رسد قانون‌گذاری‌های آمریکا در این حوزه تا پایان سال جاری میلادی به پایان برسد، بازار نزولی کنونی احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

ارزش رو به افول بازار استیبل کوین‌ها

ارزش کل بازار استیبل کوین‌ها در حال حاضر ۱۴۹.۷میلیارد دلار است و این یعنی این دارایی‌ها ۱۵درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند. حجم معاملات روزانه ارزهای دیجیتال باثبات نیز حدود ۴۰میلیارد دلار برآورد می‌شود. تتر همچنان با ۶۳.۳میلیارد توکن رهبر استیبل کوین‌هاست و سهمی ۴۵.۶درصدی از این بازار دارد. یو‌اس‌‌دی کوین نیز پس از تتر با ۴۶میلیارد توکن در گردش، رتبه دوم را به خود اختصاص داده و ۳۱درصد از بازار ارزهای دیجیتال باثبات را در اختیار دارد.

عرضه هر دو این استیبل کوین‌ها در طول بازار نزولی فعلی کاهش یافته است و تتر و یو‌اس‌دی کوین هر کدام نسبت به اوج عرضه خود ۱۸درصد سقوط را تجربه کرده‌اند. در حالی که تتر طی چند ماه گذشته تا حدی ریزش‌های قبلی عرضه خود را بازیابی کرده است، کاهش عرضه یو‌اس‌دی کوین همچنان ادامه دارد.

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا