اقتصاددیجیتالدولت دیجیتال

فرهنگ سازی نیاز توسعه اقتصاد دیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی فرهنگ سازی را از مهم ترین نیازهای توسعه اقتصاد دیجیتال دانست.

محمد فرزاد در برنامه تراز شبکه استانی سهند گفت: متاسفانه در برخی حوزه ها ما هنوز هم سایه سنگین اقتصاد سنتی را می بینیم و باید به سمتی برویم که کارآفرینان، محور آموزش، پژوهش و اقتصاد در دانشگاه و جامعه باشند.

وی افزود: با اینکه وظایف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معطوف به ایجاد زیرساخت های ارتباطی مناسب برای اقتصاد دیجیتال است ولی ما خودمان را محدود به این حوزه نکردیم و در زمینه های مشاوره و حمایت، برنامه های متنوع برای کمک به بهبود کسب و کارها و حمایت از ایده ها را در دستور کار قرار داده ایم.
وی ادامه داد: ما همچنین به دنبال ایجاد شهر خلاق هستیم، زیرا با ایجاد شهر خلاق، فناوری های نوظهور زمینه مناسبی برای رشد و توسعه خواهند داشت.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان شرقی تاکید کرد: مثلث اقتصاد دیجیتال شامل سه راس فناوری، دولت و فرهنگ است که هر سه برای پیشرفت اقتصاد دیجیتال مهم و حیاتی بوده و فرهنگ سازی که مهم ترین زمینه است، باید جزو اولویت های مهم رسانه ها ،بالاخص صدا و سیما در استان آذربایجان شرقی باشد.

وی نبود قوانین مناسب را از مشکلات اقتصاد دیجیتال در کشور خواند و افزود: متاسفانه قوانین شفافی در زمینه تجارت الکترونیک وجود ندارد و این فقدان می تواند مشکلات زیادی را برای کسب و کارهای دیجیتال ایجاد کند.
فرزاد با تاکید بر لزوم افزایش سهم اقتصاد دیجیتال گفت: در مقیاس کشوری، ۶.۵ درصد از اقتصاد ما را اقتصاد دیجیتال تشکیل می دهد که این رقم در مقایسه با کشور چین که ۳۱ درصد و ایالات متحده که ۲۷ درصد است، رقم پایین و نشانگر لزوم فعالیت بیشتر در این حوزه است.

وی همچنین با اشاره به وجود حدود سه هزار شرکت در حوزه کسب و کارهای آنلاین در استان گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم از خریدهای اینترنتی، شاهد رشد ۴۰۰ درصدی کسب و کارهای آنلاین در این ایام را بودیم.

منبع: صدا و سیما

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا