استخراج ارز دیجیتالبیت‌کوین

آیا صنعت استخراج بیت کوین در حال فروپاشی است؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سجاد اسحقی نصرآبادی

استخراج بیت کوین نیازمند ایجاد تعادلی ظریف میان بخش‌های مختلف یک سیستم است. در حال حاضر، استخراج‌کنندگان باید هزینه‌های سرمایه‌گذاری و عملیاتی، هزینه تعمیرات غیرمنتظره، تأخیر در حمل‌و‌نقل تجهیزات و دستگاه‌های استخراج و تغییر غیرمنتظره مقررات را که می‌توانند از کشوری به کشور دیگر و درباره ایالات متحده، از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت باشند، مدیریت کنند. همچنین، آنها مجبور هستند با مشکل کاهش شدید قیمت بیت کوین از ۶۹٬۰۰۰ دلار به حدود ۲۳٬۰۰۰ دلار کنار بیایند.

به گزارش کوین تلگراف، با وجود کاهش حدود ۶۵درصدی قیمت بیت کوین نسبت‌به اوج تاریخی خود، اکثریت استخراج کنندگان توافق‌نظر دارند که در عین حفظ آرامش خود به جمع‌آوری منظم مقادیر کم بیت کوین ادامه دهند، گرچه این بدان معنا نیست که بازار اکنون لزوماً به پایین‌ترین‌ کف قیمتی خود رسیده باشد.

نیک هنسن (Nick Hansen)، مدیرعامل مجموعه لاکسور (Luxor) که در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال فعال است، در میزگرد اختصاصی استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین که کوین تلگراف آن را میزبانی می‌کرد، گفت:

در آینده شرکت‌های سهامی عام [حوزه استخراج] یا حداقل نه فقط شرکت‌های سهامی عام، به‌طور قطع با بحران سرمایه مواجه خواهند شد. خرید آن دسته از دستگاه‌های استخراج ای‌سیک (ASIC) جدید که دارند روانه بازار می‌شوند، احتمالاً نزدیک به ۴میلیارد دلار پول نیاز دارد و چنین سرمایه‌ای دیگر در دسترس شرکت‌ها نیست.

  جهت دانلود فایل Pdf و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۲۲، مردادماه۱۴۰۱ اینجا کیلک نمایید.

هنسن در ادامه توضیح داد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری پوشش ریسک، به‌سرعت دچار مشکل مالی می‌شوند. فکر می‌کنم ۳ تا ۶ ماه طول بکشد تا استخراج‌کنندگان هم به همین روز بیفتند. بنابراین، با گذشت زمان خواهید دید که چه کسی عملکرد خوبی دارد و چه کسی می‌تواند از این حاشیه سود کم [استخراج بیت کوین] جان سالم به ‌در ببرد.

زمانی که از ماگدالنا گرونوسکا (Magdalena Gronowska)، مشاور شرکت پی‌آرتی‌آی (PRTI) درباره چالش‌ها و انتظاراتش از آینده صنعت استخراج بیت کوین سؤال شد، او پاسخ داد: یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در گذار به «اقتصاد بدون کربن» و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته‌ایم، سرمایه‌گذاری ناکافی بخش دولتی و خصوصی در حوزه فناوری و زیرساخت بوده است. تصور می‌کنم نکته شگفت‌انگیز درباره استخراج بیت کوین این است که این صنعت برای تأمین مالی یا پرداخت یارانه برای توسعه زیرساخت‌های مدیریت انرژی یا پسماند، روشی کاملاً جدید ارائه می‌کند. این روش فراتر از مسیرهای تأمین مالی رایج مالیاتی یا دریافت هزینه برق است؛ زیرا بر اساس یک سیستم هوشمندانه اما ساده از مشوق‌های اقتصادی عمل می‌کند.

آیا بیت کوین به محیط زیست آسیب می‌زند؟

پس از آنکه بحث میزگرد تغییر کرد و به تأثیر زیست‌محیطی استخراج بیت کوین و این فرض عمومی که مصرف انرژی بیت کوین تهدیدی برای سیاره زمین است پرداخت، جو برنت (Joe Burnett)، تحلیلگر بلاک‌ور سلوشنز (Blockware Solutions) گفت: باور دارم استخراج بیت کوین برای محیط‌زیست بد نیست. تصور می‌کنم در هر صورت، این صنعت انگیزه بیشتری برای تولید انرژی ایجاد می‌کند، اعتبار و تاب‌‌آوری شبکه را بهبود می‌بخشد و فکر می‌کنم در طولانی‌مدت قیمت برق در بخش خرده‌فروشی را هم کاهش خواهد داد.

به‌گفته برنت، استخراج بیت کوین موهبتی برای تولید انرژی ارزان است و این برای همه افراد جهان خوب خواهد بود.

محتوی بیشتر از استخراج ارز دیجیتال:

استخراج صنعتی بیت کوین می‌تواند باعث پذیرش‌ انبوه ارزهای دیجیتال شود؟

تاد اسی (Todd Esse)، مدیرعامل هش‌ورکز (Hashworks)، درباره نفوذ استخراج بیت کوین، آینده این صنعت و اینکه آیا رشد استخراج صنعتی در نهایت می‌تواند به پذیرش انبوه ارزهای دیجیتال منجر شود، گفت:

معتقدم بسته به اینکه در نهایت بازدهی استخراج چقدر می‌تواند باشد، این صنعت در خاورمیانه، آمریکای شمالی و تا حدودی در آسیا متمرکز خواهد شد. این امر گویای دردسترس‌بودن منابع طبیعی و (پایین بودن) هزینه‌های برق در این مناطق است.

با این حال، هنسن مخالف این نظر بود که هم‌افزایی در حال رشد میان شرکت‌های بزرگ حوزه انرژی و استخراج بیت کوین می‌تواند اعتبار این ارز دیجیتال را به‌عنوان یک دارایی برای سرمایه‌گذاری افزایش دهد و پذیرش انبوه آن را آسان‌تر کند.

او در این باره گفته است: نه، قطعاً نه، در هر حال مردم چه بدانند و چه ندانند، این اتفاق چیزی است که زندگی همه را تغییر می‌دهد. چه شما یا دیگران، اولین یا آخرین گزینه برای تأمین انرژی این بخش باشید. بیت کوین مفهوم انرژی، بازارهای انرژی و نحوه تولید و مصرف آن را در ایالات متحده متحول خواهد کرد و در نهایت، باید به‌طور قابل‌توجهی شرایط انسان‌ را در طول زمان بهبود بخشد.

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا