اتریومتحلیل ارز دیجیتال

فشردگی معاملات اتریوم در یک هفته گذشته؛ آیا در آستانه شکست مقاومت هستیم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سجاد اسحقی نصرآبادی

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال دوره‌ای طولانی از رکود را تجربه می‌کند، تفاوت قیمت خرید و فروش اتریوم در یک هفته گذشته کاهش یافته است. طولانی‌شدن روند معاملات فشرده که به معنی برابری تقریبی فشار عرضه و تقاضا در معاملات است، می‌تواند به عبور قیمت از یکی از سطوح مقاومتی یا حمایتی فعلی اتریوم منجر شود.

تحلیل اتریوم در برابر دلار

به گزارش کرپیتو پوتیتو، از زمانی که قیمت اتریوم در سپتامبر (شهریور) سال گذشته به بالاترین سطح خود رسید، شاهد دو خط روند نزولی در نمودار روزانه آن بوده‌ایم. اتریوم در چند روز گذشته، در حال آزمایش مجدد خط روند پایینی (خط سبز) به همراه میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (خط  زرد) خود بوده است.

با دید نزولی، اگر خط حمایت سبز حفظ نشود و فشار فروش نیز افزایش یابد، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت اتریوم احتمالاً تا محدوده ۱٬۰۰۰ دلاری، زیر خط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای کاهش یابد؛ جایی که خط حمایت افقی (خط آبی) و خط حمایت نزولی (خط سبز) یکدیگر را قطع می‌کنند.

در سوی مقابل، اگر قیمت اتریوم به بالای ۱٬۵۵۰ دلار برسد، می‌تواند دوباره برای عبور از سطح مقاومت ۱٬۸۰۰ دلاری تلاش کند. در واقع، هدف جایی است که خط مقاومت نزولی (خط قرمز) بر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (خط سفید) مماس می‌شود. چنین حرکت قیمتی احتمالاً موجب پایان بازار نزولی کنونی خواهد شد.

در تحلیل کوتاه‌مدت، کاهش قیمت به زیر ۱٬۲۸۰ دلار یا افزایش آن به بالای ۱٬۵۵۰ دلار می‌تواند مسیر بعدی روند اتریوم را تعیین کند.

سطوح پشتیبانی کلیدی اتریوم: ۱٬۲۸۰ دلار و ۱٬۰۰۰ دلار
سطوح مقاومت  کلیدی اتریوم: ۱٬۵۵۰ دلار و ۱٬۸۰۰ دلار

میانگین متحرک روزانه اتریوم:

  •  ۲۰ روزه: ۱٬۴۳۵ دلار
  •  ۵۰ روزه: ۱٬۵۷۷ دلار
  • ۱۰۰ روزه: ۱٬۴۸۳ دلار
  • ۲۰۰ روزه: ۱۹۷۲ دلار
فشردگی معاملات اتریوم در یک هفته گذشته، آیا در آستانه شکست مقاومت هستیم؟
نمودار روزانه قیمت اتریوم / تتر

تحلیل قیمت اتریوم در برابر بیت کوین

قیمت جفت اتریوم/ بیت‌کوین در حال تلاش برای بازپس‌گیری قیمت بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود است. اگرچه قیمت این جفت برای مدت کوتاه بالای این خط قرار گرفت، در حال حاضر دوباره به زیر آن بازگشته است.

بررسی الگوهای کندل استیک نمودار روزانه نشان می‌دهد که فشار فروش در بازار همچنان ادامه دارد. تداوم فشار فروش ممکن است باعث شود قیمت تا محدوده حمایت افقی ۰.۰۶۵ بیت کوین (خط سبز) کاهش یابد.

علاوه بر این، تا زمانی که قیمت جفت اتریوم/ بیت‌کوین به بالای مقاومت ۰.۰۷۳ بیت کوین بازنگردد، نمی‌توان چشم‌انداز مثبتی به روند حرکتی داشت.

سطوح پشتیبانی کلیدی اتریوم/ بیت‌کوین: ۰.۰۶۵ و ۰.۰۶۷ بیت کوین
سطوح مقاومت کلیدی اتریوم/ بیت‌کوین: ۰.۰۷۳ و ۰.۸ بیت کوین

فشردگی معاملات اتریوم در یک هفته گذشته، آیا در آستانه شکست مقاومت هستیم؟
نمودار روزانه قیمت جفت اتریوم / بیت کوین

تحلیل آنچین اتریوم

نرخ‌های تأمین مالی (Funding Rates)، مبالغی هستند که معامله‌گران دارای پوزیشن شورت و لانگ بسته به تفاوت قیمت بین بازار قراردادهای آتی بدون سررسید (Perpetual) و بازار اسپات به‌شکل دوره‌ای پرداخت یا دریافت می‌کنند.

نرخ‌های تأمین مالی نشان‌دهنده احساسات معامله‌گران در بازار معاملات آتی بدون سررسید و مقدار آن نیز متناسب با تعداد قراردادهای درون بازار است. مثبت‌بودن نرخ‌های تأمین مالی به معنی برتری معامله‌گران لانگ است و نشان می‌دهد که آنها مایل به پرداخت بودجه به معامله‌گران شورت هستند.

بر اساس داده‌های آنچین پلتفرم کریپتوکوانت، از آنجا که نرخ‌ تأمین مالی اتریوم از ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) تاکنون تغییر قابل‌توجهی نداشته، احساسات معامله‌گران در بازار مشتقات نیز خنثی مانده است.

پس می‌توان نتیجه گرفت که بازار احتمالاً روندی خنثی داشته است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که عرضه و تقاضا تقریباً برابر باشند و معمولاً در طول یک دوره تثبیت قیمت پیش از ادامه روند قبلی یا شروع روند جدید رخ می‌دهد.

به طور کلی، بررسی داده‌های تحلیل آنچین اتریوم کاهش فعالیت سرمایه‌گذاران در شبکه را آشکار می‌کند.

فشردگی معاملات اتریوم در یک هفته گذشته، آیا در آستانه شکست مقاومت هستیم؟
نمودار نرخ تأمین مالی اتریوم

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا