فعالیت ۴۵ درصد شرکتهای دانشبنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال
دبیر ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر ۴۵ درصد شرکت های دانش بنیان و خلاق در حوزه اقتصاد دیجیتال فعالیت دارند.
شرکتهای دانشبنیان را یکی از پایههای اصلی زیستبوم فناوری و نوآوری میدانند. این بازیگران در اقتصاد دیجیتال جایگاه خود را به خوبی پیدا کردهاند.
دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۵، دیماه ۱۳۹۹
توسعه زیستبوم فناوری و نوآوری حوزههای فناورانه مهمترین هدفی است که ستادهای ۱۱ گانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با جدیت در این چند سال دنبال کردهاند. شکلگیری شرکتهای دانشبنیان و خلاق، استارتآپها، مراکز نوآوری، شتابدهندهها، کارخانههای نوآوری و خانههای خلاق نیز حاصل این تلاشها است.
ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای تحقق این هدف گامهای بزرگی برداشته است و در نهایت این گامها به شکلگیری تعداد زیادی شرکت دانشبنیان در کشور شده و در حال حاضر ۴۵ درصد شرکتهای دانشبنیان و خلاق در این حوزه فعالیت میکنند.
مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اهمیت توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور، گفت: فناوریهای دیجیتال همه ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است. بنابراین همه دستگاه اجرایی باید در زمینه گسترش و بهبود این حوزه کمک کنند تا بتوانیم نقطه ضعفها را برطرف کنیم.
جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
وی گفت: تمام تلاش خود را بهکار بستهایم تا از استارتآپها، شتابدهندهها و مراکز نوآوری تخصصی حمایت کنیم. حمایتهای مالی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و حمایت از پژوهشها و تحقیقات دانشگاهی در قالب توسعه فناوری از جمله این حمایتها است.
محمدی افزود: تلاش کردیم آنچه که مورد نیاز توسعه کشور است را بومیسازی کنیم. مجموع این حمایت سبب شده است که ظرفیت نسبتاً خوبی در حوزه دانشبنیان به ویژه در اقتصاد دیجیتال، میکروالکترونیک، الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرمافزار و کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شود.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: از ۶ هزار شرکت دانشبنیان و ۱۴۰۰ شرکت خلاق در کشور، حدود ۴۵ درصد در حوزه اقتصاد دیجیتال هستند.
محمدی گفت: ما باید ظرفیتهای موجود در بخشهای خصوصی را به رسمیت بشناسیم و برای آن مانع ایجاد نکنیم. ما هنوز در حوزه حملونقل و سلامت مشکل دیجیتالی داریم. در حال حاضر با توجه به ظرفیتی که در حال شکلگیری است، امید داریم این فرآیند با سرعت بیشتری پیش رود.
بیشتر از اقتصاددیجیتال در پایگاه خبری اقتصادالکترونیکی:
تاثیر دوگانه پلتفرمهای اجتماعی بر درآمد ناخالص ملی کشورها
تمرکز اروپا بر اقتصاد دیجیتال برای رهایی از بحران کرونا
کرونا و اقتصاد دیجیتال؛ وقوع انقلاب اقتصادی در آمریکا
تمرکز فعالیتهای حوزه اقتصاد دیجیتال در تهران، مطلوب نیست
آموزش سفیران نوآوری برای ایجاد تحول در ۵۰ بنگاه اقتصادی بزرگ
مدلهای اصلی تجارت الکترونیک در دنیا چیست؟
تکاپوی بشر برای غلبه بر مشکلات
اقتصاد دیجیتال، موتور محرک دیپلماسی اقتصادی
۲ دیدگاه ها