اپلیکیشن و نرم افزاررسانه دیجیتال

فیس‌بوک شبیه تیک‌تاک می‌شود

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

شرکت مِتا در نحوه نمایش پست‌ها و ویدئوها در فیس‌بوک تغییراتی می‌دهد تا این شبکه اجتماعی بهتر بتواند با اپلیکیشن ویدئویی تیک‌تاک رقابت کند. فید اصلی در فیس‌بوک «خانه» (Home) نامیده خواهد شد و مکانی برای کشف محتوای جدید در فیس‌بوک خواهد بود که این شبکه اجتماعی تصور می‌کند کاربران از آنها خوش‌شان خواهد آمد. با تغییرات جدید، تصاویر و ویدئوها از حساب‌هایی که کاربران دنبال می‌کنند و همچنین حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنند، توسط الگوریتم نرم‌افزاری و بر اساس علایق کاربر، انتخاب و نمایش داده می‌شوند.

سخنگوی مِتا اعلام کرد این تغییرات از روز پنج‌شنبه اعمال خواهند شد و همچنان عمده محتوا، از حساب‌هایی خواهند بود که کاربران دنبال می‌کنند. این شرکت با بهبود الگوریتم پیشنهاد محتوا، قصد دارد محتوای جدیدی که به مرور زمان نمایش می‌دهد را افزایش دهد. تب جدید به نام ‌فیدز‌‌(Feeds)، پست‌های دوستان، خانواده، صفحات و گروه‌هایی که کاربر دنبال می‌کند را نمایش خواهد داد و جدیدترین پست‌ها، بالای صفحه قرار می‌گیرند.

  جهت دانلود فایل Pdf و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۲۲، مردادماه۱۴۰۱ اینجا کیلک نمایید.

متا در یک پست اعلام کرد تب «خانه شما»، منحصرا برای شما شخصی‌سازی شده است. این سیستم هزاران سیگنال در نظر گرفته تا محتوایی که برای شما ارزشمند است را نمایش دهد. رشد کاربران فیس بوک در سال‌های اخیر در آمریکا و اروپا متوقف شده است. تیک‌تاک که برای مخاطبان جوانش شناخته شده است، شاهد رشد قابل توجه شمار کاربران و زمانی بوده که آنها در این اپلیکیشن سپری می‌کنند. فیس‌بوک به نوبه خود تلاش کرده است کاربران جوان را جذب کند که مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا آنها را «ستاره شمال» این شرکت نامیده است.

تیک‌تاک که فید اصلی‌اش «برای شما»(For You) نام دارد، ویدئوهای کوتاه را به کاربران نمایش می‌دهد. بیشتر این ویدئوها از حساب‌های کاربری هستند که کاربران دنبال نمی‌کنند، اما محتوای آنها منطبق با علایق کاربران هستند. این رویکرد شخصی‌سازی شده، کمک کرده است تیک‌تاک در مدت چند سال، یک میلیارد کاربر ماهانه فعال داشته باشد.

اگرچه کاربران تیک‌تاک یک سوم ۹/ ۲ میلیارد کاربر فیس‌بوک است، اما کاربران آمریکایی در تیک‌تاک ۲۹ ساعت در ماه زمان سپری می‌کنند که تقریبا دو برابر ۱۶ ساعت در فیس‌بوک است. بر اساس گزارش بلومبرگ، زاکربرگ به این موفقیت تیک‌تاک اذعان کرده و سرویس ویدئویی کوتاه ریلز (Reels) را به عنوان رقیب تیک‌تاک در فیس‌بوک و اینستاگرام عرضه کرده است. بخشی از استراتژی مِتا، شامل جذب تولیدکنندگان محتوا برای تولید ویدئوهای باکیفیت در ریلز است. هدف اصلی فید جدید فیس بوک، نگه داشتن کاربران برای مدت طولانی‌تر در این اپلیکیشن با افزودن محتوای بیشتر از مجموعه وسیعی از حساب‌های کاربری است.

منبع: ایسنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا