فیس بوک و گوگل تبلیغات کلاهبردارانه را حذف نمی کنند
تحقیقی جدید در انگلیس نشان می دهد فیس بوک و گوگل تبلیغات کلاهبردارانه را پس از گزارش کاربران حذف نمی کنند.
تحقیقی جدید فیس بوک و گوگل را متهم میکند اقدامات کافی برای مقابله با تبلیغات کلاهبردارانه انجام ندادهاند و بسیاری از این موارد پس از گزارش همچنان در پلتفرم باقی ماندهاند.
جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.
تحقیقات گروه حمایت از مصرف کننده «ویچ؟»(?Which) در انگلیس نشان میدهد ۳۴ درصد قربانیان تبلیغات کلاهبردارانه پس از گزارش این موارد به گوگل متوجه شدند آنها هنوز حذف نشده بودند. این درحالی است که همین شاخص در فیس بوک ۲۶ درصد بوده است.
هر دو شرکت ادعا میکنند تبلیغهای کلاهبردارانه را حذف می کنند و چنین محتوایی در پلتفرم هایشان ممنوع است اما تحقیقات گروه «ویچ؟» نشان میدهد واکنش این شرکتها کارآمد نیست. همچنین این گروه از دولت انگلیس خواسته تا کلاهبرداریهای آنلاین را در لایحه امنیت آنلاین بگنجاند.
براساس تحقیق این گروه حمایت از مصرف کننده، بیش از یک چهارم قربانیان (۲۷ درصد) در فیس بوک و ۱۹ درصد آنها در گوگل گرفتار تبلیغات کلاهبردارانه شده بودند.
همچنین پژوهش مذکور نشان داد میزان گزارش دهی کلاهبرداری در این پلتفرمها بسیار پایین است به طور یکه ۴۳ درصد قربانیان این مورد را گزارش نکردهاند.
حدود ۳۱ درصد نیز اعلام کردند دلیل عدم گزارش کلاهبرداری آن بود که تصور میکنند پلتفرمهای مذکور هیچ اقدامی در این باره نمیکنند.
طبق گزارش «ویچ؟» اطلاعات به دست آمده نشان میدهد به یک روش جدید برای مقابله با این پدیده نیاز است. همچنین این گروه حمایت از مصرف کننده خواستار آن است که به پلتفرمهای آنلاین مسئولیت قانونی برای جلوگیری از تبلیغات کلاهبردارانه و جعلی در سایتهایشان داده شود.
منبع: مهر به نقل از پرس اسوسیشن،
بیشتر از تبلیغات دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
بررسی استراتژی خاص تبلیغات پلتفرم زوم
۷ راز موفقیت تبلیغات در اینستاگرام
راز موفقیت برندهای برتر در اینستاگرام
همکاری بدون دردسر با آژانس تبلیغاتی
رونمایی پینترست از گزینه شخصی سازی پیشرفته تبلیغات
مفاهیم پایه: روشهای تبلیغات دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟
۴ نکته مهم در تبلیغات دیجیتال
۵ روش تبلیغات دیجیتال که کسب و کار شما را متحول میکنند!
۳ دیدگاه ها