اپلیکیشن و نرم افزار

قابلیت جدید واتس‌اپ برای سازماندهی گروه‌‌‌های کاری و درسی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

واتس‌‌‌‌اپ سرگرم آزمایش قابلیت جدیدی به نام «کامیونیتیز» (Communities) برای سازماندهی گروه‌‌‌ها در ساختارهای بزرگ‌تری است که می‌‌‌تواند در محل‌‌‌های کار یا مدارس استفاده شود.

 ویل کت‌‌‌کارت، مدیر واتس‌‌‌اپ گفت: این قابلیت گروه‌‌‌هایی را که به ۲۵۶کاربر محدود می‌‌‌شوند، زیر چترهای بزرگ‌تری گرد هم می‌‌‌آورد و مدیران می‌‌‌توانند پیام‌ها را به گروه‌هایی متشکل از هزاران نفر ارسال کنند.

کت‌‌‌کارت در مصاحبه با رویترز با اشاره به سرویس «اسلک سلزفورس» یا «تیمز مایکروسافت» به‌عنوان نمونه‌‌‌های ارتباطی قابل مقایسه، گفت: این قابلیت بر گروه‌‌‌هایی متمرکز است که بخشی از زندگی کاربران در ارتباطات خصوصی هستند. در حال حاضر هیچ برنامه‌‌‌ای برای دریافت پول در این قابلیت جدید که به صورت بتا آزمایش شده است، وجود ندارد؛ اما احتمال عرضه قابلیت‌های اشتراکی برای سازمان‌ها در آینده وجود دارد.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

این سرویس پیام‌رسان که امکان ارسال پیام‌های رمزنگاری‌شده را عرضه می‌کند و حدود ۲میلیارد کاربر دارد، اعلام کرد که قابلیت «کامیونیتیز» هم رمزنگاری سر به سر خواهد بود. واتس‌‌‌اپ با موارد سوءاستفاده نظیر ارسال پیام انبوه و انتشار اطلاعات نادرست و نفرت‌پراکنی دست و پنجه نرم می‌کند.

مدیر واتس‌‌‌اپ گفت: کاربران قادر نخواهند بود برای کامیونیتیزهای مختلف در واتس‌‌‌اپ جست‌وجو کنند و این پیام‌رسان از ابزارهای ضد سوءاستفاده و حفاظت‌هایی مانند محدودیت فوروارد یا بازارسال پیام در قابلیت جدید استفاده می‌کند. واتس‌‌‌اپ اعلام کرد که پیش از عرضه قابلیت «کامیونیتیز»، تغییراتی در قابلیت گروه‌‌‌ها صورت خواهد گرفت و این پیام‌‌‌رسان امکان حذف پیام‌های دردسرساز هر عضو را برای مدیر گروه فراهم می‌کند و امکان تماس صوتی برای حداکثر ۳۲ نفر را عرضه کرده و اشتراک‌گذاری فایل را به ۲گیگابایت افزایش می‌دهد. همچنین امکان واکنش با ایموجی به پیام‌‌‌ها را اضافه می‌کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متاپلتفرمز (شرکت مادر واتس‌‌‌اپ) اعلام کرد که قابلیت «کامیونیتیز» در ماه‌‌‌های آینده عرضه خواهد شد. شرکت متا قابلیت‌های پیام‌رسانی عمومی را برای فیس‌بوک، مسنجر و اینستاگرام می‌سازد. براساس گزارش رویترز، متا همچنین در راستای تمرکز فزاینده بر حفظ حریم خصوصی، قصد دارد رمزنگاری سر به سر را در سایر سرویس‌های پیام‌رسان اپلیکیشن‌‌‌های خود بسازد.

منبع: ایسنا

https://elececo.ir/1401/01/23/%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-17%d8%8c-%d8%a8%d9%87%d9%85/
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا