آلت‌کویناقتصاددیجیتالدولت دیجیتالفناوری بلاک چینگزارش

قرارداد هوشمند در راه است؛ هاردفورک آلونزو وایت در شبکه کاردانو اجرا شد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هارد فورک آلونزو سفید (Alonzo White) با موفقیت در شبکه کاردانو پیاده‌سازی شد. این هارد فروک گام مهمی در راستای اجرای قراردادهای هوشمند در این بلاکچین است.

توسعه‌دهندگان شرکت IOHK در یک رشته توییت از پیاده‌سازی موفق این هارد فورک خبر داده و اعلام کردند این شبکه در حال ایجاد بلوک است.

هارد فورک آلونزو یک فاکتور بسیار مهم در نقشه راه کاردانو است که راه را برای اجرای قراردادهای هوشمند هموار می‌کند. پیاده‌سازی کامل آن برای ماه آگوست برنامه‌ریزی شده است. این هاردفورک چندین قابلیت کلیدی مانند میزبانی از برنامه‌های امور مالی غیر متمرکز (دیفای) را به بلاکچین کاردانو اضافه می‌کند.

دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۹، خرداد ماه ۱۴۰۰

بسیاری از فعالان حوزه رمز ارزها انتظار دارند کاربرد ارز دیجیتال ADA پس از اجرای کامل این هارد فورک افزایش یابد. این هاردفورک بخشی از فاز گوگن است که به صورت ویژه به اجرای قراردادهای هوشمند می‌پردازد

همچنین قرار است اعضای ProjectCatalyst و بسیاری از فعالان در حوزه زبان برنامه‌نویسی Plutus به این شبکه ملحق شوند. بنا به گزارشات صدها نفر در شبکه آلونزو سفید فعالیت می‌کنند. ProjectCatalyst نیز بودجه چندین پروژه دیفای برای فعالیت در این شبکه را تامین کرده است.

چارلز هاسکینسون مدیر عامل IOHK در ویدئویی که در یوتیوب منتشر کرده است در خصوص هارد فورک Alonzo صحبت کرده است. او در مورد این شبکه آزمایشی و توسعه‌های عمومی آن توضیحاتی ارائه داده است.

رشد رمز ارز ADA

رمز ارز ADA در ۱۲ ماه گذشته شاهد رشد چشمگیری بوده است. علاوه بر قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند، مقیاس‌پذیری و حاکمیت این پروژه نیز در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

بلاکچین کاردانو در سایر موارد نیز خود را به خوبی نشان داده است. توکن ADA در سال گذشته یکی از بهترین عملکردها را داشته است. ADA در پلتفرم eToro توانست جایگاه بیت کوین را از لحاظ حجم دارایی نگهداری شده توسط کاربران تصاحب کند. گفته می‌شود هارد فورک آلونزو یکی از دلایل افزایش قیمت آن است.

شرکت گری‌اسکیل نیز توکن ADA را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود اضافه کرده است. در حال حاضر صندوق ADA این شرکت سومین صندوق بزرگ سرمایه‌گذاری در گری‌اسکیل به شمار می‌رود. صندوق‌های بیت کوین و اتریوم در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند.

فعالیت کاربران در بلاکچین کاردانو نیز افزایش یافته است. بیش از ۶۵۰،۰۰۰ آدرس استیکینگ ADA در سال ۲۰۲۱ ثبت شده است. حجم سپرده‌گذاری توکن ADA معادل ۲۹ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که بیش از ۷۰٪ از موجودی کل آن را شامل می‌شود.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

معرفی یک استیبل کوین الگوریتمی توسط هاسکینسون

چارلز هاسکینسون در توییتر خود تصاویری از یک مقاله با عنوان formally verified crypto-backed pegged algorithmic stablecoin منتشر کرده است.

چارلز هاسکینسون استیبل کوین Djed

الگوریتم جدید با نام Djed همانند یک بانک خودمختار عمل می‌کند. به این معنی که از ثبات قیمت دارایی نسبت به ارز فیات به واسطه خرید و فروش استیبل کوین‌ها اطمینان حاصل شده است. علاوه بر آن سهمی از این رمز ارز با ثبات در صندوقی ذخیره شده تا به عنوان پوششی در برابر نوسانات بازار عمل کند. همچنین این بانک به منظور توسعه دارایی خود به معامله بخشی از رزرو صندوق می‌پردازد.

به نظر شما آیا با جرای موفق هارد فورک آلونزو، وعده‌های چارلز هاسکینسون به واقعیت تبدیل می‌شوند؟

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از beincrypto

بیشتر از دولت الکترونیک در اقتصادالکترونیکی:
یکپارچه‌سازی زیرساخت شبکه دولت الکترونیکی
بنگاه‌های کوچک فیلتر می‌شوند؟
رشد ۲۲۴ درصدی صدور گواهی امضای الکترونیکی در سال ۹۹
هوش مصنوعی عملکرد سیاستمداران را تحت نظر می‌گیرد!
قرارداد هوشمند ترکیبی چیست و چه کاربردی دارد؟
دستاوردهای چین، غول هوش مصنوعی جهان؛ الگویی برای اقتصادهای بلندپرواز دنیا
اروپا طرح مالیات دیجیتال خود را رها کرد
استفاده از هوش مصنوعی و بلاک چین برای مدیریت اسناد الکترونیکی کشور
تدوین نظام احراز هویت کاربران

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا