رسانه دیجیتالمقاله ارز دیجیتال

برنامه‌های ماسک برای توییتر با طعم ارزهای دیجیتال؛ بررسی نشست ایلان ماسک با کارمندان توییتر

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
پوریا مالکی‌فرد

ایلان ماسک، مالک آینده توییتر، در اولین نشست خود با کارمندان این شرکت درباره پرداخت با ارزهای دیجیتال و کلاهبرداری‌های این حوزه صحبت کرد.

به گزارش کریپتو بریفینگ، ماسک روز پنج‌شنبه اولین جلسه رسمی خود با کارمندان توییتر را برگزار کرد. در این جلسه، ماسک درباره برنامه‌هایی که برای ارزهای دیجیتال دارد و سایر تغییراتی که پس از تصاحب شبکه اجتماعی توییتر اعمال خواهد کرد، با کارمندان این شرکت صحبت کرد.

پرداخت با ارزهای دیجیتال

ایلان ماسک در این جلسه تأیید کرد که گزینه پرداخت با ارزهای دیجیتال یکی از ویژگی‌هایی است که می‌توان در توییتر از آن استفاده کرد. به‌گفته او، منطقی است که پرداخت‌ها با توییتر ادغام شوند تا جابه‌جایی پول تسهیل شود. بدین منظور هم می‌توان از ارزهای عادی استفاده کرد و هم از ارزهای دیجیتال.

اگرچه در سال گذشته میلادی و در زمان مدیریت جک دورسی، توییتر ویژگی پرداخت انعام به وسیله بیت کوین را افزوده بود، به نظر می‌رسد چشم‌انداز ماسک درباره ارزهای دیجیتال وسیع‌تر و جامع‌تر خواهد بود. ماسک معتقد است باید توییتر را تا حدی جذاب کرد که بدون آن نتوان به زندگی ادامه داد تا از این طریق، مزایای این شبکه اجتماعی به حداکثر برسد. او پرداخت را یکی از سه حوزه حیاتی در کنار اخبار و سرگرمی خواند.

به‌گفته ماسک، پول در حال حاضر، اساسا به‌صورت دیجیتالی وجود دارد و در این زمینه مقایسه‌هایی با پی‌پل (PayPal) انجام داد. پیش از این هم ماسک به پرداخت در توییتر با ارزهای دیجیتال اشاره کرده بود؛ اما طرح کامل و منسجمی از هدفش را ارائه نکرده بود. اولین اظهارات او در این زمینه در حد یک جمله بود:

شاید حتی گزینه‌ای برای پرداخت با دوج کوین؟

حذف کلاه‌برداری‌های توییتری ارزهای دیجیتال

جدا از مبحث پرداخت با ارزهای دیجیتال، ماسک درباره برنامه خود برای حذف کلاه‌برداری‌های ارزهای دیجیتال در این شبکه اجتماعی هم صحبت کرد.

ماسک در این‌باره افزود: کلاه‌برداری‌های ارزی بسیار زیادی در توییتر وجود دارد. این مشکل در حال بهترشدن است؛ اما هم‌چنان مشکل محسوب می‌شود.

سپس ماسک طرح‌های پیشین خود را در این زمینه بار دیگر توضیح داد. برنامه او این است که الگوریتم‌های ضد ربات توییتر در اختیار عموم قرار گیرد تا در آن بازنگری شود. علاوه بر این، او قصد دارد یک سرویس اختیاری پولی ایجاد کند که افراد با استفاده از آن قادر باشند اصالت خود را اثبات کنند.

جایگاه و شهرت ماسک باعث شده است که کلاه‌برداران زیادی در توییتر هویت او را جعل کنند. علاوه بر این‌که تصویر ماسک در عملیات‌های فیشینگ معمولی به کار می‌رود، در سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹) طی یک عملیات هک مرتبط با یک کلاه‌برداری عظیم ارزهای دیجیتال، حساب او نیز هک شده بود. هرچند این حمله تنها منجر به سرقت ۱۱۸,۰۰۰ دلار شد، بیش از ۱۳۰ حساب کاربری توییتر مورد هجمه قرار گرفتند که این موضوع پیامدهای سختی برای یکپارچگی توییتر به همراه داشت.

فعالان ارزهای دیجیتال از ماسک حمایت می‌کنند

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل صرافی مطرح بایننس، با حمایت از اقدامات ماسک، افزود

ایلان به توافقی که ما متعهد شده‌ایم عمل می‌کند. اگر این کار را نکند، واقعاً بد می‌شود.

در ماه مه (اردیبهشت ماه) خبرهایی مطرح شد مبنی بر این‌که بایننس قصد دارد پیشنهادی ۵۰۰ میلیون دلاری به ماسک ارائه دهد تا از اقدام او جهت خرید توییتر حمایت کرده باشد.

بالاخره صاحب توییتر کیست؟

علی‌رغم این‌که ماسک و توییتر ظاهرا چندین بار خرید این شرکت را تأیید کرده‌اند، این معامله هنوز نهایی نشده است.

در ماه مه (اردیبهشت ماه) زمانی که ماسک درخواست تعیین میزان قانونی بودن فعالیت توییتر را داشت، فرایند خرید متوقف شد. ماسک اعلام کرد که تنها در صورتی این معامله را به سرانجام خواهد رساند که حداکثر ۵ درصد از حساب های توییتر جعلی باشند.

واشنگتن پست در ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) گزارش داد که توییتر با خواسته‌های ماسک موافقت کرده و یک مخزن از داده‌های خود را در اختیار ماسک قرار خواهد داد. در نتیجه به نظر می‌رسد این معامله به زودی انجام خواهد شد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا موانع بیشتری بر سر راه این معامله قرار خواهد گرفت یا خیر. گفته می‌شود ارزش این فروش ۴۴ میلیارد دلار است.

منبع: ارزدیجیتال

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا