اپلیکیشن و نرم افزاررسانه دیجیتالگزارشهوش مصنوعی

استفاده مایکروسافت از هوش مصنوعی برای کاهش وقفه های تماس ویدیویی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
امیرحسین جمشیدی

مایکروسافت ممکن است بتواند به زودی برخی از بزرگ‌ترین مشکلات برگزاری تماس‌های ویدیویی یعنی وقفه‌های تصویری را با استفاده از هوش مصنوعی برطرف کند و کاهش وقفه های تماس ویدیویی در چت‌های ویدیویی را ممکن سازد. خبرگزاری Verge در گزارشی به این موضوع اشاره کرده است که مایکروسافت ارتقاهای کیفیت صدای مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد که باید به همه شرکت کنندگان در تماس‌های ویدیویی و صوتی کمک کند تا به وضوح صدای یکدیگر را بشنوند. حتی اگر مشکلاتی در برقراری ارتباطات آن‌ها پیش بیاید.

کاهش وقفه های تماس ویدیویی چگونه رخ خواهد داد

مدل‌های جدید یادگیری ماشینی نه تنها می‌توانند پژواک‌ها و یا همان لگ‌های تصویری و صوتی را لغو کنند، بلکه حتی با حذف همپوشانی‌های مرتبط با اکو، احتمال وقفه‌های ناخوشایند در زمان ارتباطات مشکل‌دار را کاهش می‌دهند. این کار افراد صدای افراد را در هنگام اختلال اینترنت همپوشانی می‌کند و از طرفی ممکن است به شما کمک کند تا یک نکته مهم را بدون مختل کردن کامل رشته فکری دیگران مطرح کنید.

فناوری یادگیری ماشین با استفاده از ترکیبی از تقریباً ۱۰۰۰۰۰ اتاق شبیه‌سازی شده و آموزش از ۳۰۰۰۰ ساعت گفتار، پژواک‌ها را شمارش می‌کند. مایکروسافت همچنین به کاربران معمولی برنامه Teams پول می‌دهد تا صدای آنها را ضبط کنند تا به تشخیص هزاران دستگاه مختلف کمک کنند. و مهمتر از همه، پردازش در دستگاه شما اتفاق می‌افتد. البته این به مایکروسافت کمک می‌کند تا هزینه‌ها را کاهش دهد، اما همچنین اطمینان حاصل می‌کند که کاهش پژواک به سرعت و در طیف وسیع‌تری از کاربران اتفاق می‌افتد.


این ویژگی اکنون پس از ماه‌ها آزمایش فعال است. البته که چند ویژگی دیگر هم در آن اضافه شده است که شامل بهبودهای هوش مصنوعی برای تماس‌های ویدیویی با پهنای باند محدود و بهینه‌سازی برای نمایش متن است. این احتمالاً به خودی خود باعث نمی‌شود که برنامه Teamsرا به جای رقبای مانند Zoom یا Google Meet انتخاب کنید، اما اگر جلسات مجازی در محل کار شما تبدیل به یک روند عادی شده باشد، ممکن است در انتخاب برنامه خود تعلل کنید.

منبع: مرجع سخت‌افزار

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا