ارزدیجیتال

مایکل بری، سرمایه‌گذار مشهور: حباب بازار رمز ارزها بزرگ‌ترین حباب تاریخ است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مایکل بری (Michael Burry) مدیر شرکت سرمایه گذاری Scion که به دلیل پیش‌بینی معروف خود درباره سقوط بازارهای مالی علی‌الخصوص بازار مسکن در سال ۲۰۰۸ شهرت دارد می‌گوید او هرگز موقعیت فروش استقراضی بر روی هیچ رمز ارزی باز نکرده است. او همچنین هشدار داد که حباب کنونی بزرگترین تاریخ است.

مایکل بری سرمایه گذار معروف و بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری خصوصی Scion Asset Management در توییتر خود تایید کرد که هیچ موقعیت فروش استقراضی بر روی رمز ارزها ایجاد نکرده است. شهرت او بیشتر به این دلیل است که اولین سرمایه گذاری بود که بحران اقتصادی ایالات متحده آمریکا را که بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ اتفاق افتاد، پیش‌بینی کرد و به شدت از این پیش‌بینی منتفع شد. داستان پیش‌بینی او در کتابی به نام “The Big Short” توسط مایکل لوییس (Michael Lewis) به رشته تحریر درآمد و سپس به یک فیلم سینمایی با بازی کریستین بیل (Christian Bale) تبدیل شد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید

او یکشنبه در توییتر عنوان کرد: من هرگز بر روی هیچ رمز ارزی موقعیت فروش استقراضی (Short) باز نکرده‌ام. این سومین حبابی است که من تجربه می‌کنم و به نظر من بزرگترین آنها است. من از این اتفاقات یکی دو درس مهم گرفته‌ام. از طرف دیگر این موضوع یک خزانه ۳۰ ساله است…

وی در ماه اکتبر نیز گفته بود من معتقدم رمز ارزها در یک حباب بزرگ قرار گرفته‌اند. اما او با این حال در مصاحبه‌ای با CNBC توضیح داد علیرغم اینکه درباره موقعیت‌های فروش استقراضی رمز ارزها توییت زده است اما خودش این کار را انجام نداده است. او نوشته بود:

چگونه موقعیت استقراضی فروش رمز ارز باز کنید؟ آیا باید برای آن وثیقه بگذارید؟ آیا می‌توان موقعیت فروش استقراضی را کاهش داد؟ آیا موقعیت فروش می‌تواند فشرده و (پس از آن) خریداری شود؟ در این مواقع پر نوسان به نظر من بهتر است موقعیت فروش استقراضی نداشته باشم.

بری در ماه ژوئن (تیر) درباره شدیدترین سقوط در حوزه رمز ارزها هشدار داده بود. او در آن زمان گفته بود: زمانی که حوزه کریپتو تریلیون‌ها دلار از دست بدهد یا سهام میم کوین‌ها ده‌ها میلیارد دلار کاهش داشته باشد، مقیاس زیان‌ها از خیابان‌ها به سطح کشورها می‌رسد؛ تاریخ تغییری نکرده است.

این سرمایه گذار بزرگ که به “Big Short investor” معروف است تنها کسی نیست که یک حباب ویرانگر را پیش بینی می‌کند. در اوایل ماه جاری سرمایه گذار میلیاردر، استن دراکن میلر (Stan Druckenmiller) نیز گفته بود که در حوزه رمز ارزها همه چیز در حباب قرار دارد. او هشدار داده بود: رمز ارزها، سهام میم کوین‌ها، آثار هنری دیجیتال و موارد این چنینی همه در حباب قرار دارند. همه دارایی‌های این کره خاکی در حباب هستند.

رابرت کیوساکی نویسنده کتاب ” پدر پولدار، پدر فقیر ” بارها از ریزش شدید و قریب‌الوقوع بازارهای اقتصادی خبر داده بود. در پایان ماه اکتبر او پیش بینی کرد که یک ریزش سنگین و به دنبال آن افسردگی شدیدی در راه است. او به سرمایه گذاران توصیه کرده بود که طلا، نقره و بیت کوین بخرند.

به نظر شما آیا مایکل بری این بار هم پیش بینی درستی انجام داده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:میهن بلاکچین و به نقل از Bitcoin.com

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا