فناوری بلاک چین

مبارزه با گازهای گلخانه ای با استفاده از بلاک چین در هامبورگ

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

چهار بنیان گذار در حوزه کسب و کارهای نوین از شهر هامبورگ قصد دارند با استفاده از سنجش از دور و بلاک چین با گازهای گلخانه ای مبارزه کنند.

بر اساس اعلام شورای بین المللی تغییرات اقلیمی، برای جلوگیری از روند خطرناک گرمایش کره زمین به بیش از ۱.۵ درجه سانتیگراد، باید انتشار گازهای گلخانه ای به شدت کاهش یابد. با این وجود، تخمین زده می‌شود که در هر ثانیه حدود ۱۳۳۷ تن دی اکسید کربن در جو منتشر می‌شود. شهرها و شرکت ها از جمله عوامل کلیدی هستند.

هر جا که انتشار گازهای گلخانه ای اجتناب ناپذیر باشد، استارت آپ فناوری Carbon Stack مستقر در هامبورگ سعی می‌کند تا از طریق برنامه‌های مستقل جنگل کاری اثرات منفی ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای بر محیط زیست را جبران کند. بنیانگذاران بدین منظور از فناوری بلاک چین با مصرف کم انرژی، سنجش از راه دور، مدل‌سازی محیطی و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این استارت‌آپ اخیراً توانسته ۵۰۰ هزار یورو سرمایه‌ جذب کند. انجل اینوستور که یک سرمایه‌گذار سوئدی می‌باشد این سرمایه را در اختیار این استارت آپ گذاشته است.

یولیان کاکاروت، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Carbon Stack معتقد است که به منظور حفظ افزایش متوسط دمای جهانی زیر ۱.۵ درجه بدون تعدیل کربن، باید از انتشار تمامی‌گازهای گلخانه ای طی هفت سال جلوگیری کرده باشیم که این کار غیرممکن است.

این استارتاپ شرکت ها را ترغیب به جلوگیری و کاهش گازهای گلخانه ای می‌کند. هر جا که انتشار گازهای گلخانه ای اجتناب ناپذیر باشد، بنیانگذاران برنامه‌های درخت کاری را برای جنگل هایی که شدیدا در معرض خطر نابودی قرار دارند ارائه می دهند. به گفته بنیانگذاران، تنها در بهار سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۵ هزار درخت در هارتس و ایالت نوردراین-وستفالن کاشته شده است. این استارتاپ از طریق سنجش از دور، یعنی نظارت بر سطح زمین با استفاده از ماهواره و مدل سازی محیطی، میزان جذب دی اکسید کربن و مناطقی که باید در آن جنگل کاری شود را مشخص می‌کند. با کمک هوش مصنوعی، داده‌ها به صورت جامع مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. فناوری بلاک چین که غیرقابل جعل قلمداد می‌شود، برای مستندسازی برنامه‌های تعدیل کربن و در نتیجه جلوگیری از سبزشویی در نظر گرفته شده است.

منبع:

https://hamburg-news.hamburg/unternehmen/seed-runde-500000-euro-fuer-das-hamburger-tech-startup-carbon-stack

وزارت خارجه

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا