بازاریابی دیجیتالکاربرد بلاک‌چین

متافلوئنس (Metafluence)؛ تلفیق وب۳ و مارکتینگ

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
بهراد تیموریان؛ مدیر روابط عمومی دنیای اقتصاد

متافلوئنس (Metafluence) بر بستر لایه دوم شبکه اتریوم قرار دارد و دارای توکن بومی متو (METO) است و توسط تیمی چند ملیتی توسعه ‌یافته‌است.

با ظهور نسل دوم وب و شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی، در سال‌های اخیر سبک‌های جدیدی از مارکتینگ یا بازاریابی معرفی شد که در مدت بسیار کوتاهی توانست جای خود را نه‌تنها درمیان مخاطبان بلکه در بین بازاریاب‌‌‌‌‌‌‌‌ها نیز باز‌کند. یکی از این ابزارهای بازاریابی یا تبلیغات، اینفلوئنسرمارکتینگ است.

مارکترها در این روش با همکاری سلبریتی‌‌‌‌‌‌‌‌ها و افراد مشهور، اقدام به تبلیغ یا ترویج یک محصول یا خدمت می‌کنند، اگرچه که در این روش، پیام با سرعت بسیار زیادی در بین مخاطبان گستره می‌شود اما نقاط منفی نیز دارد. اصلی‌ترین مشکل این سبک، ارسال پیام‌های نادرست است. به‌عنوان مثال ممکن است فرد مشهوری در ازای اخذ مبالغ زیادی که گاهی از مرز‌میلیون دلار نیز تجاوز کرده‌است، اقدام به تبلیغ محصولی کرده‌ که استاندارد لازم را نداشته است. هم‌اکنون در آمریکای‌شمالی پرونده‌های بسیاری از این قبیل در حال پیگیری است‌ اما این موضوع نمی‌تواند نکات مثبت این سبک از تبلیغات و بازاریابی را بپوشاند. هزینه کمتر، سرعت انتقال پیام بالا، توانایی تبلیغات در سایر کشور تنها بخش کوچکی از نقاط قوت این ابزار است. البته طی سال‌های اخیر، با قوانینی که در سطح بین‌المللی وضع شده، رخداد این‌گونه به حداقل رسیده‌است.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در توکن‌هی غیرمثلی(NFT)

در کشور ما نیز همزمان با سایر کشورها، با گسترش شبکه‌های‌مجازی مثل اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ به یکی از پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شد. میزان تراکنش مالی ناشی از این سبک بازاریابی به حدی زیاد شد که اداره مالیات برای افراد مشهوری که بیش از پانصدهزار دنبال‌کننده دارند مشمول مالیات بر درآمد شدند، اما با ظهور نسل سوم اینترنت، کارشناسان معتقدند که غالب سبک‌‌‌‌‌‌‌‌ها و ابزارهای بازاریابی دستخوش تغییرات خواهند شد. 

متاورس، به‌عنوان یکی از محصولاتی که از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند، پیوند عمیقی با بازاریابی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از جدیدترین ابزارهای مارکتینگ نام برد. اگرچه پروژه‌های بسیار زیادی در فضای متاورس وجود دارند که هدف برخی از آنها انجام بازی و سرگرمی است اما پروژه‌ها و شهرهای‌مجازی یا متاورسی نیز وجود دارند که هدف اصلی خود را ترویج انواع مدل‌های مارکتینگ قرار داده‌اند و برخی یک قدم جلوتر رفته و روی ابزاری مثل اینفلوئنسرمارکتینگ متمرکز شده‌اند. متافلوئنس (Metafluence) یکی از آنهاست.

این پروژه بر بستر لایه دوم شبکه اتریوم قرار دارد و دارای توکن بومی متو (METO) است و توسط تیمی چند ملیتی از آمریکای‌شمالی، روسیه، جمهوری‌آذربایجان و ترکیه توسعه ‌یافته‌است.

تمرکز متافلوئنس بر گسترش اینفلوئنسرمارکتینگ در فضای متاورس و وب۳ است. مثل بسیاری از شهرهای متاورسی، شما می‌توانید با خرید و فروش زمین در این پروژه کسب درآمد کنید اما نکته مهم‎تر، ساختمان‌هایی به‌نام متاهات (MetaHut) در این شهر است. 

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در دیجیتال مارکتینگ

هدف اصلی این پروژه، شبکه‌سازی است. امکاناتی نظیر سالن کنفرانس، گالری و نمایشگاه به‌همراه بخش سرگرمی در متاهات‌ها درنظر گرفته‌شده‌است. افراد قادرند در این فضای علاوه‌بر بر‌‌گزاری انواع سمینار یا کلاس، NFTهای خود را در معرض نمایش گذاشته و مثل یک نمایشگاه واقعی، همزمان با توضیح آثار به حاضران، اقدام به‌فروش آنها با استفاده از قراردادهای هوشمند کنند.

نکته حائز‌اهمیت در متافلوئنس، حضور تعداد پرشمار اینفلونسرها است. شما می‌توانید به‌طور مستقیم به متاهات آنها سر بزنید یا با ارتباط گرفتن با آنها، محصولات خود را تبلیغ کنید. البته برای اضافه‌شدن به لیست اینفلوئنسرهای پروژه، باید تایید صلاحیت شوید. این موضوع برای جلوگیری از مشکلات در آینده بسیار بااهمیت است.

منبع: دنیای اقتصاد

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا