امنیت اقتصاد دیجیتالکاربرد بلاک‌چین

متامسک توکنی عرضه نکرده است؛ MASK کلاهبرداری است

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

بسیاری از فعالان حوزه رمز ارزها گزارش داده‌اند که توکن MASK توکنی جعلی بوده است و هیچ‌گونه ارتباطی با کیف پول متامسک ندارد.

این روزها بسیاری از نگه دارندگان اتریوم خبر از وجود توکنی به نام MASK دادند که تنها قابلیت خرید دارد و نمی‌توان آن را فروخت. این توکن با جعل عنوان توکن حاکمیتی کیف پول متامسک عرضه شده است. این در حالی است که متامسک تاکنون توکنی عرضه نکرده است.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

کاربر توییتری با نام جرمی با انتشار اسکرین شاتی از تاریخچه معاملات یک هولدر اتر که توکن MASK را به ارزش ۲۲ ETH (حدود ۸۸,۰۰۰ دلار) خریده است نوشت:

بسیار ناراحت‌کننده است که ۷ بار برای فروش دارایی خود اقدام کنی و هر ۷ بار در این کار ناموفق باشی. این کوین نسخه جعلی توکن کیف پول متامسک است که نمی‌توان آن را به فروش رساند.

بر اساس داده‌های اتراسکن، تعداد قربانیان این توکن جعلی به ۴۰۰ نفر می‌رسد. این توکن توسط فردی با نام مستعار MaskDAO ساخته شده است که وبسایت خود را دیروز در دسترس قرار داده است.

به نظر می‌رسد در ساعت‌های اولیه فعالیت MASK بعضی از معامله‌گران قادر به فروش آن بودند. کاربری با نام cobynft در صفحه توییتر خود توضیح داد که چگونه سازندگان توکن MASK توانستند مورد پذیرش در برنامه محبوب دیفای با نام DexTool قرار بگیرد.

چطور فردی می‌تواند توکنی جعلی با نام MASK را بسازد و DEXTools را مورد حمله اکسپلویت قرار دهد؟ در این جریان صدها اتر کلاه‌برداری صورت گرفته است. در خواندن جزییات توکن از سمت وبسایت (دکس تولز) هکرها از کدهای مخرب استفاده کردند. نتیجه آن ظاهر شدن تیک آبی در کنار جفت ارز WETH/MASK بوده است.

کلاهبرداری به وسیله توکن جعلی متامسک

این کاربر در ادامه نشان داد گزینه فروش برای این توکن پس از رسیدن نقدینگی آن به ۱ میلیون دلار قفل شده است.

در حال حاضر توکن MASK توسط سیستم تحلیل خودکار برچسب honeypot خورده است. دلیل آن وجود قطعه کدی است که گزینه فروش را برای این توکن غیرفعال کرده است.

چند ماه پیش تیم متامسک از عرضه و ایردراپ احتمالی توکن خود خبر داد. پس از آن کاربران برای آنکه واجد شرایط دریافت این ایردراپ باشند، به استفاده بیشتر از این کیف پول روی آوردند که موجب شد استفاده از Metamask Swap افزایش یابد. اما کاربران دیگری که اطلاعات کافی در این خصوص نداشتند گرفتار کلاهبرداری‌هایی تحت عنوان‌های مشابه شدند. بنابراین توصیه می‌کنیم اطلاعات موثق را همواره از سایت اصلی این کیف پول و شبکه‌های اجتماعی آن مانند توییتر دریافت کنید.

fabdaRice در رشته توییتی در خصوص این توکن هشدار داده است. او به چند موضوع اشاره کرده است که خواندن آنها خالی از لطف نیست. حساب توییتر MaskDao عنوان کرده است که این توکن با شرکت متامسک ارتباطی ندارد و تنها به کسانی که از این کیف پول استفاده کرده‌اند جایزه می‌دهد. fabdaRice معتقد است که این قرارداد از قرارداد SOS کپی شده است و بنابراین همان ایرادات بر آن وارد است. همچنین در هر سفارش خریدی از این توکن، ۵٪ کارمزد وجود دارد و هر سفارش فروش نیز ۱۰٪ کارمزد کسر می‌شود که در سایت به آن اشاره نشده است. همچنین به ازای هر ۱۰۰۰ MASK جمع‌آوری شده از کارمزدها، این مقدار به اتریوم تبدیل شده و به کیف پول توسعه‌دهنده‌های آن منتقل می‌شود.

توکن جعلی متامسک را با توکن حاکمیتی شبکه ماسک (MASK) اشتباه نگیرید

شبکه ماسک (Mask Network) یک پورتال غیرمتمرکز است که به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های رمزنگاری شده را به صورت یکپارچه به دیگران ارسال کنند. در واقع این شبکه خود را یک اینترنت باز معرفی می‌کند که شما می‌توانید پیام‌ها و گپ‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی رمزگذاری کنید و فقط به دوستانتان اجازه رمزگشایی دهید.

MASK توکن بومی MaskDAO است. DAO مالک اکوسیستم ماسک است. دارندگان MASK اعضای MaskDAO هستند و از طریق این سازمان خودمختار غیرمتمرکز یا DAO، مالکیت اکوسیستم ماسک را در اختیار دارند. MASK یک توکن حاکمیتی است و هر عدد از آن نشان دهنده یک رای در این سیستم است.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از یو تودی،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا