اقتصاددیجیتالمتاورسمقاله

آیا متاورس واقعاً در آینده دیجیتال جایگاهی دارد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ترجمه: پویا احمدی 

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، کسب و کار متاورس متا (FB) (معروف به آزمایشگاه‌های واقعیت) با ضرری نزدیک به ۳ میلیارد دلار عمل کرد و باعث شک و تردید در بازار شد که آیا متاورس واقعاً در آینده دیجیتال جایگاهی دارد یا خیر. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، خاطرنشان کرد که هزینه‌ها در حال حاضر «زمینه‌ای را برای ورود این فناوری به عرصه اصلی ایجاد می‌کنند».

علی‌رغم تردیدها، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام (QCOM) موافق است که بهترین‌ها برای پذیرش و سرمایه‌گذاری در متاورس در راه هستند و هنوز وارد این حیطه نشده اند.

آمون به Yahoo Finance Live گفت: “این واقعی است، این یک فرصت بسیار بزرگ خواهد بود. ” بیش از یک دهه پیش سرمایه‌گذاری در فناوری‌های اساسی را آغاز کردیم که امکان ادغام فضا‌های فیزیکی و دیجیتال را فراهم می‌کرد. بر کسی پوشیده نیست که به دلیل سرمایه گذاری‌های اولیه، برای بیش از ۴۰ دستگاه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده موجود در جهان، [آنها] همگی توسط کوالکام پشتیبانی می‌شوند.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

متاورس و آینده دیجیتال

آمون از کنفرانس جهانی موسسه Milken ۲۰۲۲ در لس آنجلس در مصاحبه‌ای اختصاصی با الکساندرا گارفینکل از Yahoo Finance به Yahoo Finance Live پیوست. آمون درباره حضور این شرکت در صنعت خودرو، مشارکت، رقابت و متاورس صحبت کرد؛ و در حالی که رقم ۳ میلیارد دلاری متا برای آزمایشگاه‌های واقعیت، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ ممکن است سنگین به نظر برسد؛ جالب آن است که این کسب و کار بیش از ۱۰ میلیارد دلار در طول سال ۲۰۲۱ از دست داد. Horizon Worlds، برنامه اجتماعی VR و شاخص متا، ویژگی‌های درآمدزایی سازندگان را در اواخر سه ماهه آزمایشی ارائه کرد و انتظار می‌رود یک نسخه وب را راه اندازی کند تا کسانی که به هدست Oculus Quest ۲ یا مشابه آن دسترسی ندارند، بتوانند از آن استفاده کنند. این پلتفرم در اوایل سال جاری به مرز ۳۰۰۰۰۰ کاربر رسید.

به گفته آمون، کوالکام همچنان به حفظ شراکت‌های موجود و ایمن جدید با غول‌های صنعتی مانند متا و مایکروسافت (MSFT) برای ارائه سخت افزار و نرم افزار برای کسب و کار‌های واقعیت توسعه یافته (XR) خود ادامه می‌دهد.

او گفت: یکی از بزرگترین مشارکت‌های ما با متا است. “ما یک همکاری بسیار موفق با آن‌ها برای VR با Quest و Quest ۲ داشته ایم. در حالی که هولولنز مایکروسافت آماده مقیاس می‌شود، ما در CES اعلام کردیم که اکنون در حال ساخت یک تراشه سفارشی برای واقعیت افزوده با مایکروسافت هستیم. یا مثال دیگر، مشارکت با ByteDance برای تهیه VR برای Tiktok است. “

” اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی در فناوری‌های هوشمند

ریسک‌های سرمایه گذاری

فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد افزایش داد تا از افزایش تورم جلوگیری کند. با توجه به کمپین افزایش نرخ بهره متعصبانه فدرال رزرو، عدم اطمینان در مورد سرمایه گذاری همچنان باقی می‌ماند، زیرا سرمایه گذاران در مورد ترجیح نوع سرمایه گذاری مردد هستند.

انتشار صندوق‌های قابل معامله در بورس مانند ProShares Metaverse ETF (VERS) نشان می‌دهد که برخی از سرمایه‌گذاران، چه حقوقی و چه خرده‌فروش، فرصت را در متاورس شناسایی کرده اند. با این حال، صندوق‌ها ETF‌های مشابه آن تحت تاثیر شرایط کلان اقتصادی قرار گرفته اند.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در هر صورت، آمون به آینده فناوری متاورس و XR خوش بین است.

او گفت: “ما به چندین پیشرفت مختلف احتیاج داریم تا در نهایت بتوانیم همراهی برای گوشی هوشمند شما با عینک‌های واقعیت افزوده کاملاً فراگیر ایجاد کنیم که در واقع شبیه [عینک‌های معمولی]هستند؛ و من فکر می‌کنم که این یک فرصت بزرگ است. این نوآوری می‌تواند به اندازه ظهور گوشی‌های هوشمند انقلابی باشد.”

منبع: نبض بورس از یاهو فاینانس

آیا متاورس واقعاً در آینده دیجیتال جایگاهی دارد؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا