دولت دیجیتالرسانه دیجیتالهوش مصنوعی

متا استفاده از هوش مصنوعی برای کمپین‌های سیاسی در پلتفرم‌های خود را ممنوع کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

متا، شرکت مادر اینستاگرام و فیسبوک، استفاده از ابزار هوش مصنوعی این کمپانی را برای کمپین‌های سیاسی و تبلیغ‌کنندگان ممنوع کرد. سخنگوی شرکت در گزارش اختصاصی رویترز این موضوع را اعلام کرد و اشاره داشت که دیگر نمی‌توان از این ابزار برای اهداف سیاسی و تبلیغات در این حوزه استفاده کرد.

ممنوعیت AI برای تبلیغات سیاسی در متا

به نقل از کوین تلگراف، روز ۶ نوامبر، متا صفحه پشتیبانی خود را نیز به‌روزرسانی کرد تا بازتابی از تصمیم خود باشد. در یادداشتی مبنی بر نحوه کار ابزار هوش مصنوعی شرکت، تیم توسعه اشاره داشت که هم‌زمان با آزمایش ابزار تازه AI خود برای ساخت تبلیغات، تبلیغ‌کنندگانی که کمپین‌هایی را اجرا می‌کنند که واجد شرایط تبلیغات مسکن، استخدام یا اعتبار یا مسائل اجتماعی، انتخابات، یا سیاست، یا مربوط به سلامت، داروسازی یا خدمات مالی هستند، در حال حاضر مجاز به استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی تولیدی متا نیستند.

شرکت ادامه داد که به نظر این رویکرد اجازه خواهد داد تا درک بهتری از ریسک‌های احتمالی به دست آید. علاوه بر آن، می‌توان محیط ایمنی را برای استفاده از هوش مصنوعی در فضای تبلیغات مربوط به موضوعات حساس ایجاد کرد. باید توجه داشت که استانداردهای عمومی تبلیغاتی این شرکت قانون خاصی برای هوش مصنوعی ندارد. با این حال، اگر تبلیغات حاوی مطالبی باشند که شرکای راستی آزمایی متا آن‌ها را رد کنند، شرکت اجازه انتشار آن‌ها را نخواهد داد.

در سپتامبر، گوگل سیاست محتوای سیاسی خود را به‌روزرسانی کرد که طبق آن، همه تبلیغ‌کنندگان انتخاباتی تأیید شده، موارد استفاده از هوش مصنوعی را در محتوای کمپین خود افشا می‌کردند. استانداردهای گوگل محتوای مصنوعی که افراد یا رویدادهای واقعی را به‌طور غیراصولی به تصویر می‌کشد مشخص کرده و می‌گوید اعلان‌ها باید در مکان‌هایی که کاربران متوجه آن‌ها می‌شوند، روشن و آشکار باشند.

با این حال، در پلتفرم‌های گوگل، تبلیغاتی که حاوی محتوای مصنوعی تغییر یافته‌اند یا بدین شکل تولید شده‌اند، به‌گونه‌ای که برای ادعاهای مطرح شده در آگهی بی‌اهمیت باشد، از این الزامات افشای حقایق معاف خواهند بود. قابل‌ذکر است که با نزدیک شدن به انتخابات سال ۲۰۲۴، قانون‌گذاران در تلاش هستند تا به‌سرعت در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی در Deep Fake به‌خصوص در حوزه سیاست قوانینی را ایجاد کنند.

در حال حاضر نگرانی‌های زیادی وجود دارد که استفاده از AI و تولید اخبار نادرست باعث شده تا احساسات رأی‌دهندگان تحت تأثیر قرار گیرد. به همین دلیل است که به نظر متا تصمیم گرفته تا زمان بررسی همه موارد و یافتن راهی برای خلاصی از این موضوع، استفاده از ابزار خود برای تولید تبلیغات و محتوای سیاسی را ممنوع کند.

منبع: فکت‌کوینز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا