اینترنت و شبکه اطلاعاتدولت دیجیتال

توانگر: محدودیت اینترنت باید موقتی باشد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت: محدودیت‌های اینترنتی اعمال شده باید موقتی باشد و هر تصمیمی در آینده اتخاذ می‌شود باید با نگاه دقیق کارشناسی به کسب‌و‌کارهای مجازی صورت گیرد که معیشت مردم دچار آسیب و احتمالا نارضایتی نشود.

مجتبی توانگر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شایسته است در ابتدای سخن، از شهدای امنیت از بسیج و سپاه پاسداران قهرمان، از شهدای واجای سلحشور، از شهدای فراجای فداکار و از ارتش دلسوز یادی داشته باشم.

وی افزود: از فداکارانی مانند بسیجی شهید اهل سنت سعید برهان زهی، از پاسدار شهید اطلاعات سپاه سردار هاشمی(موسوی)، از استوار یکم فرید کرم پورِ حسنوند از دیار قهرمانان لرستان و افسر ارتش، مسلم جاویدی مهر. اینان فرزندان واقعی سرزمین ما، ایران عزیز هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه تحلیلی چند سطحی نسبت به رویدادهای اخیر ارایه می‌دهم، گفت: درگذشت مهسا امینی برای هر ایرانی دردناک است و مسئولین محترم کشور به صورت دقیق و شفاف نسبت به این رویداد موضع‌گیری کردند و روسای سه قوه دستور فوری بررسی دقیق دادند، به‌طور مشخص رئیس محترم مجلس نیز بر لزوم اصلاح فرایند تحقق امنیت اخلاقی و دفاع از حق اعتراض مردم و جلوگیری از اغتشاش و ناامنی تاکید کرده که در مجلس پیگیری خواهد شد. آنچه واضح و قطعی است بر اساس نظر پزشکی قانونی هرگونه دخالت عامدانه و غیرقانونی نظیر ضرب و شتم از سوی عوامل فراجا خلاف واقع و دروغی آشکار است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات امروز دشمنان نتیجه هراس آنان از تصویر آینده مطلوب ایران عزیز است، آینده همراه با پیشرفت همه‌جانبه مخصوصا در عرصه‌های علمی قدرت‌ساز. آن هنگام که دشمنان احساس می‌کنند، جوانان ما با قدرت، گام‌های افتخارآفرین برمی‌دارند، طراحی اقداماتی نظیر ترور و آشوب را مدنظر قرار می‌دهند، بنابراین در حربه تکراری دشمن، این روزها نوبت به آشوب رسیده است.

توانگر یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی پس از حضور دولت انقلابی درصدد اجرای طرح “آشوب با خشونت حداکثری” با ایده “جنگ داخلی در داخل مرزهای ایران عزیز” بودند. شواهد نشان می‌دهد طراحی این اقدام در اتاق عملیات مشترک سعودی- صهیونیستی صورت گرفته است. درگذشت ناگوار خانم امینی به منزله شتاب‌بخشی و کاتالیزور مرحله اجرای آشوب بود و گام بعدی، حضور عوامل گروهک‌های تروریستی و در نهایت فعال‌سازی شبکه اوباش بود. راه‌بران و لیدرهای این شبکه‌سازی‌ها در مناطق مرزی غرب و شرق کشور خواهان فعال‌سازی گسل‌های قومی و مذهبی هستند. هرچند آگاه هستند که اولین مانع آنان مردمان شریف مرزنشین کشورمان هستند.

به برخی باید متذکر شوم که در مواجهه با فضای مجازی راهکارهایتان کهنه است خودتان را از مشورت با کارشناسان و متخصصان و فعالین این عرصه بی‌نیاز ندانید.

وی در عین حال افزود: با وجود آنکه دشمنان مسیر اعتراض را منحرف کرده و به سمت اغتشاش بردند، اما معتقدم که اعتراض آزادانه و نقادانه حق همه مردم عزیز ایران و به خصوص جوانان و دانشجویان است. باید حرف مردم را شنید، با جوانان و دانشجویان به گفت و گو نشست و سخنان‌شان را به میدان استدلال و منطق برد. همه مسئولان نیز همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران تاکید کردند، موظف هستند که به اعتراضات پاسخگو باشند البته کسانی که اعتراض می‌کنند باید مرزبندی دقیق و شفاف با بدخواهان و دشمنان داشته باشند و اجازه ندهند آن‌ها با ریختن خون بیگناهان مسیر اعتراض و مطالبات آنها را منحرف کرده و به اغتشاش و ناامنی سوق دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش دشمن همواره بر این بوده تا اعتراضات و مطالبات به‌حق مردم را به سمت اغتشاش و ناامنی سوق دهد، عنوان کرد: دشمن در این اتفاقات تلاش کرد با دوقطبی‌سازی‌های دروغین مردم را مقابل هم قرار دهد، در یک راهبرد سیاستی از تمام ابزارها بهره جست و در تکاپو برای تقابل افراد برجسته در حوزه هنر و ورزش با ارزش‌های مذهبی و ملی بود هرچند در این مرحله به اهداف خود دست نیافت و فقط چند نفر فریب خوردند و البته نباید با رفتارها و گفتارها نسنجیده، ناروا و دشمن شادکن موجب رنجش خاطر جامعه ورزشی مخصوصا ورزشکاران شریف فوتبالیست شد.

توانگر تاکید کرد: در این شرایط  همه باید هوشیار باشیم و به هیچ‌کس اجازه ندهیم با هیچ بهانه و شعاری، مردم مقابل مردم قرار گیرند، چرا که همیشه رمز پیروزی ملت ایران و امنیت مثال زدنی جمهوری اسلامی، وحدت کلمه و انسجام مردم بوده است و این انسجام را در عین اختلاف سلیقه باید حفظ کرد. این ندای واقعی انقلاب خمینی کبیر است.

وی در ادامه گفت: سوءاستفاده از فضای مجازی برای ایجاد بحران امنیتی بخشی از جورچین ارتقای تصاعدی بحران است. در همین راستا علاوه بر استفاده عوامل آشوب از سلبریتی‌ها، ما شاهد رفتارهای مشابه از برخی از مدیران و آموزش‌دهندگان کسب و کار در فضای مجازی بودیم. امیدوارم نهادهای امنیتی با این افراد برخورد جدی کنند تا رفتارهای غیرقانونی برخی از افراد، مانع کسب و کارهای کوچک در فضای مجازی نشود و این اکوسیستم همچنان در مسیر تولید ملی و مبادلات اقتصادی گام بردارد. مسلما اولین آسیب این رفتارهای غیر قانونی و تهییج به آشوب را بازیگران این اکوسیستم خواهند خورد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اقتصاد مولد و پایدار در راستای امنیت پایدارِ شبکه تولید و عرضه در سراسر کشور است، تصریح کرد: محدودیت‌های ایجاد شده در حوزه اینترنت به دلیل اغتشاش‌های اخیر است که باید دعوت‌کنندگان به این آشوب‌ها پاسخگو باشند، اما بدانید که محدودیت‌های اعمال شده باید موقتی باشد و هر تصمیمی در آینده می‌خواهید اتخاذ کنید باید با نگاه دقیق کارشناسی به کسب و کارهای مجازی و زیرساخت‌های لازم باشد که معیشت مردم دچار آسیب و احتمالا نارضایتی نشود.

وی افزود: به برخی باید متذکر شوم که در مواجهه با فضای مجازی راهکارهایتان کهنه است خودتان را از مشورت با کارشناسان و متخصصان و فعالین این عرصه بی‌نیاز ندانید.

منبع: سیتنا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا