اپلیکیشن و نرم افزاررسانه دیجیتال

مدیرعامل اسپاتیفای از اهداف بلندمدت و رقابت با اپل موزیک می گوید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مدیرعامل اسپاتیفای، «دنیل اک»(Daniel Ek)، در مصاحبه ای پیرامون اهداف بلندمدت این شرکت در زمینه سودآوری گفت نقطه قوت آنها در مقایسه با رقبایی مثل اپل موزیک این است که آنها می توانند در هر پلتفرمی دلچسب بازی کنند.

این شرکت دیروز از سرویس جدیدی به نام HiFi برای استریم آهنگ ها با فرمت «بی اتلاف» (Lossless) رونمایی کرد. حالا مدیرعامل اسپاتیفای با وب سایت ورج گفت وگو داشته و درباره برنامه های بلندمدت تر این شرکت اظهارنظر کرده است.

این وب سایت درخصوص مقابله با رقبایی مثل اپل و آمازون از اسپاتیفای پرسید که آیا آنها به فکر عرضه سخت افزاری برای ارائه خدمات هستند یا نه. چون اسپاتیفای برخلاف رقبا خودش سخت افزار نمی سازد. مدیرعامل اسپاتیفای در پاسخ گفت: «برای من جای نگرانی خیلی بیشتری دارد که کاربران فقط به یک اکوسیستم محدود شوند یا اپل، گوگل یا آمازون مصرف کنندگان را در سراسر اکوسیستم خود تحت کنترل بگیرند.»

مدیرعامل اسپاتیفای اذعان کرد که اپل در دنیای موبایل بسیار قوی است، آمازون در بازار بلندگوهای خانگی پیشتازی می کند و گوگل به واسطه Android Auto بر بازار اتومبیل سلطه دارد. او افزود: «حقیقتی که درباره اسپاتیفای وجود دارد این است که ما در تمامی این پلتفرم ها دلچسب بازی می کنیم و معتقدم ما تنها بازیگری هستیم که از طریق همکاری های خود توانسته روی ۲۰۰۰ دستگاه متنوع حاضر باشد.»

دنیل اک درباره مدل های تجاری مختلف اسپاتیفای، از جمله تبلیغات و فروش اشتراک های پریمیوم، گفت هر دو مدل خوبند و احتمالا همچنان آنها را در بازار خواهیم دید: «قبلا سیستم های رادیویی سراسری را داشتیم که فقط از تبلیغات استفاده می کردند و شبکه های کابلی را داشتیم که فقط به اشتراک ها متکی بودند، اما در واقع این دو مدل با هم ادغام شده اند چون تجربه مصرفی برتر ترکیبی از این دو مدل تجاری است. فکر می کنم این راهبرد را در آینده اینترنت هم خواهید دید. با کمک تبلیغات و حق اشتراک می توانیم تجربه کاربری بهتری را ارائه کنیم و فکر می کنم که مسیر آینده ما از هر دوی این مدل ها می گذرد.»

افزون بر این، یکی از اهداف بلندمدت اسپاتیفای خلق اکوسیستمی است که بتواند فرصت رشد، تعامل و درآمدزایی را برای خالقان موسیقی به وجود بیاورد. البته اک می گوید این هدف یکی از اهداف دوردست اسپاتیفای است.

اک درخصوص معیارهای موفقیت پادکست های خصوصی گفت در این زمینه معیارهای مختلفی وجود دارد. او به قرارداد انحصاری این شرکت با «جو روگن» اشاره کرد و افزود که حالا متوسط مخاطبان بیش از هر زمان دیگری روی اسپاتیفای پادکست گوش می کنند.

مدیرعامل اسپاتیفای حتی درباره شبکه اجتماعی پرسروصدای این روزها یعنی «کلاب هاوس» هم حرف زد. او درباره تهدید این پلتفرم برای اسپاتیفای گفت که آنها به همان اندازه که به «فورت نایت» یا «ماین کرفت» توجه می کنند، به کلاب هاوس هم توجه دارند. اک گفت: «تمامی اشکال رسانه و سرگرمی دربرگیرنده دقایقی هستند که می تواند صرف گوش دادن به صدا شود بنابراین ما حتما به آنها توجه می کنیم.»

منبع: دیجیاتو

بیشتر از رسانه دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
شوک clubhouse شبکه اجتماعی نوظهور
بازاریابی و چالش طراحی ویدئوی وایرال در تیک تاک
۶ ایده مدیریت بهتر صفحات در شبکه اجتماعی اینستاگرام
همکاری تیک تاک با UFC
مایکروسافت حامی جدید ناشران اخبار در اروپا شد
رونمایی یوتیوب از سرویس رقابتی اش با تیک تاک
رونمایی لینکدین از بازگشت به رشد در ۲۰۲۱
معرفی ۹ ابزار ویرایش ویدئوی کاربردی
آینده روزنامه ها چه می شود؟ عصر دیجیتال افول یا ظهور روزنامه نگاری

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: تمام آن چیزی که تازه کارها باید در رابطه با سئو یوتیوب بدانند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا