ارزدیجیتال

مدیرعامل بایننس: اتریوم برای پولدارهاست، اما به‌زودی فقیر خواهند شد!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، با اشاره به کارمزدهای بالای شبکه اتریوم، عنوان کرد که اتریوم به بلاک چین افراد پولدار تبدیل شده است و او دیگر از آن استفاده نمی‌کند.

به گزارش کریپتوپوتیتو، ژائو در توییت تازه خود از کارمزدها به‌عنوان «پاشنه آشیل» اتریوم یاد کرد و افزود که تنها افراد ثروتمند می‌توانند از اتریوم برای معاملات استفاده کنند. او در این توییت نوشت: اتریوم در حال حاضر شبکه‌ای برای افراد پولدار است، ولی به‌زودی این افراد فقیر می‌شوند.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به حال، میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم همسو با رشد شدید قیمت اتریوم، افزایش یافته است. این میانگین از ۵ دلار به حدود ۱۵ دلار رسیده است. طبق داده‌های وای‌چارتز (ycharts)، ۴ روز پیش، میانگین کارمزدهای اتریوم تا اوج ۴۰ دلاری هم پیش رفته بود.

میانگین کارمزد تراکنش‌های اتریوم

این عدد فقط برای تراکنش‌های عادی شبکه است، در حالی که معامله‌گران حوزه دیفای (DeFi) و افرادی که در بحث کشت سود فعالیت می‌کنند، گاهی با کارمزدهای بالای ۱۰۰ دلار سر و کار دارند. نکته حائز اهمیت اینجاست که این معامله‌گران به‌صورت روزانه با این پلتفرم‌ها سر و کار دارند و مجبورند روزانه چنین مبلغی پرداخت کنند.

ژائو در توییت دیگری عنوان کرد که دیگر از شبکه اتریوم استفاده نمی‌کند. صرافی بایننس در حال توسعه دو پروژه است که به‌شکل مستقیم با دو مورد از بزرگترین بلاک چین‌های موجود رقابت می‌کند.

بایننس چین طوری طراحی شده است که با حداقل کارمزد، تراکنش‌های بسیار سریعی به کاربران ارائه کند. پروژه زنجیره هوشمند بایننس (BSC)، دومین پروژه این شرکت است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند را برای کاربران مهیا می‌کند. این زنجیره به نسبت اتریوم ارزان‌تر و کارآمدتر توصیف شده است.

ظهور پروژه‌هایی مثل پولکادات، زنجیره هوشمند بایننس و کاردانو، نشانه‌ای از تقاضای کاربران مبنی بر جایگزینی اتریوم است. دیروز هم شاهد عبور کاردانو از بایننس کوین و تبدیل‌شدن آن به سومین ارز دیجیتال برتر بازار بودیم.

کاردانو هم مثل زنجیره هوشمند بایننس، پروژه‌ای است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند. هزینه کم، کارایی بالا و امنیت از جمله ویژگی‌های بلاک چین کاردانو است. صد البته نباید فراموش کرد که طراحی کاردانو پیچیده‌تر است و رسیدن به فاز نهایی آن به زمانی طولانی‌تر نیاز دارد.

اتریوم هم در این مدت بیکار ننشسته است. توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال به‌دنبال آن هستند که تا زمان راه‌اندازی کامل اتریوم ۲، از راهکارهای لایه دوم برای غلبه بر مشکل کارمزدها استفاده کنند. به‌گفته ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، با راه‌اندازی کامل اتریوم ۲، شبکه اتریوم قادر خواهد بود در هر ثانیه هزاران یا حتی صدها هزار تراکنش را پردازش کند.

شاید با عملیاتی‌شدن اتریوم ۲، این شبکه بار دیگر به بلاک چین افرادی که ثروتمند نیستند تبدیل شود و میلیاردرهایی مثل ژائو باز هم از آن استفاده کنند.

منبع: ارزدیجیتال

بیشتر از اتریوم در اقتصادالکترونیکی:
اولین به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰ در راه است
بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱
رکورد جدید اتریوم ؛ ثبت یک میلیارد تراکنش در شبکه!
افزایش شدید کارمزدهای اتریوم با رکوردشکنی این ارز دیجیتال
چگونه ارزدیجیتال اتریوم بخریم؟
همکاری ردیت و اتریوم برای بهبود مقیاس پذیری این شبکه
سرمایه‌گذاران سازمانی در حال خرید اتریوم هستند!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۹ دیدگاه ها

  1. بازتاب: خطر تجارت زیرزمینی در کمین بازار ارزهای دیجیتال ایران : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: اتریوم به خدمات بلاک چین آمازون اضافه شد : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: بیانیه سازمان نظام صنفی رایانه ای؛ شرایط نابسامان بورس تقصیر حوزه رمز ارزها نیست : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  4. بازتاب: خالق اتریوم: مقیاس‌پذیری اتریوم با راهکار جدید به‌زودی ۱۰۰ برابر می‌شود : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  5. بازتاب: هند معاملات ارزهای مجازی را ممنوع می‌کند : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  6. بازتاب: قیمت اتریوم به ۲۰۰۰ دلار رسید؛ آیا روند صعودی ادامه دارد؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  7. بازتاب: چرا قیمت بایننس‌کوین در یک ماه ۱۲۰ درصد رشد کرد؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  8. بازتاب: درباره ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک بیشتر بدانید + تحلیل تکنیکال : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  9. بازتاب: باگی در اتریوم که می‌توانست شبکه را نابود کند؛ مشکل حل شده است : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا