مقاله کسب و کار دیجیتال

مدیریت کسب و کار با چاشنی تنوع فرهنگی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : میشل شانگکوآن – کارشناس مدیریت کسب و کار   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

یکی از نکات مهم در مدیریت کسب و کار ها مربوط به کنار آمدن با تنوع فرهنگی میان تیم مدیران یا حتی دیگر بخش های تیم های کاری است. بسیاری از برندها آمادگی لازم برای کنار آمدن با تنوع های فرهنگی در شرکت شان را ندارند. این امر می تواند مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد.

توسعه کسب و کار همیشه امری مربوط به میزان بودجه در دسترس برندها نیست. گاهی اوقات مدیران یک برند باید توانایی های تازه و مهارت های مورد نیاز را کسب کنند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن کمک کرده و موقعیت شان در بازار را نیز به شدت بهبود خواهد بخشید. با این حساب اگر شما در حوزه کاری تان به شیوه های حرفه ای تاثیرگذاری بر روی اعضای شرکت فکر نکنید، دیر یا زود کسب و کارتان به حاشیه خواهد رفت. 

یکی از نکات مهم در مدیریت کسب و کارها مربوط به کنار آمدن با تنوع فرهنگی میان تیم مدیران یا حتی دیگر بخش های تیم های کاری است. این امر نقش مهمی برای فعالیت کاری مناسب در یک شرکت داشته و تمایل کارمندان نسل جدید را برای همکاری با شما به شدت افزایش خواهد داد. متاسفانه بسیاری از برندها آمادگی لازم برای کنار آمدن با تنوع های فرهنگی در شرکت شان را ندارند. این امر می تواند مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه داشته و ناتوانی در زمینه بهینه سازی موقعیت های کاری را افزایش دهد. 

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از توصیه های کوتاه در زمینه مدیریت بهتر کسب و کار با چاشنی تنوع فرهنگی است. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این میان را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد. 

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۸، اسفندماه۱۴۰۰

گوش دادن به دیگران

گوش دادن به دیگران اغلب اوقات یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی آنها محسوب می شود. اینکه شما چطور قصد تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را دارید، نکته بسیار مهمی بوده و توانایی شما در این میان را به شدت افزایش می دهد. 

برخی از افراد برای بهینه سازی موقعیت شان در شرکت ها به طور مداوم اقدام به صحبت با دیگران می کنند. اگر شما فرد تازه ای در شرکت تان دارید، می توانید همیشه با استفاده از صحبت های دوستانه وی را نسبت به ادامه کار در شرکت ترغیب کنید. این امر فرد موردنظر را سریع تر با جو شرکت آشنا کرده و تفاوت های فرهنگی اش نیز برای بقیه اعضا عادی خواهد شد. 

یادتان باشد بسیاری از افراد در زمینه کسب و کار شرایط دشواری دارند. این امر می تواند حوزه های کاری شما را به شدت تحت تاثیر قرار داده و موقعیت تان را نیز تغییر دهد. اگر شما به عنوان یک مدیر به چنین حوزه ای توجه نشان دهید، وضعیت تان به طور مداوم تغییر خواهد کرد و در میان کارمندان چهره ای محبوب می شوید. 

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

آشنایی با فرهنگ های مختلف

آشنایی با فرهنگ های مختلف یکی دیگر از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان و بهبود وضعیت شرکت است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در این میان را به شدت ارتقا خواهد داد. یادتان باشد در بازار شما همیشه تنها نیستید. به همین دلیل آشنایی با فرهنگ های مختلف نه تنها به شما امکان مدیریت بهتر همکاران تان را می دهد، بلکه در زمینه تعامل با مشتریان نیز نکات تازه ای پیش روی تان قرار خواهد داد.

بسیاری از مدیران در عمل برای کار با کارمندان دارای فرهنگ های متفاوت دردسرهای بسیار زیادی پیش رو دارند. این امر می تواند برای شما مشکل ساز شده و به طور مداوم فکرتان را درگیر کند. در این میان اگر شما آشنایی کوتاهی به فرهنگ های گوناگون داشته باشید، مشکلات تان به طور مداوم بهبود پیدا می کند. 

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

استقبال از تغییرات

شما قرار نیست همیشه شرکت تان را به یک شکل مدیریت کنید. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و مشکلات تان را نیز به طور مداوم افزایش دهید. اگر در این بین شما همیشه به تغییرات روی خوش نشان دهید، وضعیت تان به طور مداوم بهبود پیدا می کند. در این بین هم هر تغییری می تواند فرصت های تازه پیش روی تان قرار دهد. یادتان باشد همکاری با افراد دارای فرهنگ های متفاوت شما را از نظر تاثیرگذاری بر روی مشتریان متعلق به آن فرهنگ قدرتمند خواهد ساخت. این امر در بلندمدت شما را بدل به مدیری حرفه ای می کند. 

منبع: فرصت امروز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: چطور آژانس های کسب و کار تقلبی را شناسایی کنیم؟ : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا