ارزدیجیتال

مدیر عامل تلگرام: به روند توسعه Toncoin افتخار می‌کنم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، یک سال پس از توقف پروژه Telegram Open Network که به اختصار TON نامیده می‌شود، اخیرا از روند توسعه این فناوری ابراز خوشحالی کرده است.

دوروف در پستی تلگرامی، از توسعه مستمر این فناوری خبر داد. به گفته وی، در جایی که صحبت از مقیاس‌پذیری و سرعت به میان می‌آید، پروژه TON سال‌ها از هر چیز دیگری در حوزه بلاکچین جلوتر است.

دوروف در ادامه از تغییر نام این پروژه از TON به Toncoin خبر داد که برخلاف پروژه اولیه، مستقل از تلگرام فعالیت می‌کند. دوروف در این رابطه گفت: برای تیم این پروژه آرزوی موفقیت می‌کنم. در کنار استراتژی مناسب برای ورود به بازار، آنها همه چیز را برای ساختن چیزی حماسی در اختیار دارند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

اظهارات دوروف در حالی مطرح می‌شود که سرویس پرداختی Donate که توسط تلگرام تایید شده است، در حال آماده‌سازی پذیرش پرداخت‌ها با استفاده از ارز دیجیتال Toncoin است.

TON از همکاری خود با سرویس پرداختی Donate خبر داد و اعلام کرد با این همکاری کاربران به زودی قادر خواهند بود تا کمک‌های مالی را با این واسطه پرداخت و هزینه‌ای برای عضویت در کانال‌ها بپردازند. همزمان، مدیران کانال‌ها می‌توانند درآمد خود را به صورت رمزاز جمع‌آوری نمایند.

TON بلاکچینی است که توسط برادران نیکولای و پاول دوروف در سال ۲۰۱۷ ساخته شد. با این حال، در سال ۲۰۲۰ و پس از نبرد طولانی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، پروژه متوقف شد. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۸ کمیسیون بورس در پرونده‌ای که در آن، تلگرام را به نقض قوانین اوراق بهادار آمریکا و عرضه اولیه ۱.۷ میلیون دلاری متهم کرده بود پیروز شد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا در سال گذشته روند توسعه این پروژه متوقف شود.

علیرغم اینکه تلگرام به طور رسمی این پروژه را بیش از یک سال پیش خاتمه داد، ایده TON کنار گذاشته نشده و اسپین‌ آف‌های بسیاری از این پروژه منبع باز ایجاد شده است.

در زمان نگارش این مقاله، کانال روس زبان پروژه TON حدود ۱۶۰،۰۰۰ عضو و کانال جهانی آن، حدود ۵۰،۰۰۰ دنبال کننده دارد.

بر اساس داده‌های CoinGecko، قیمت Toncoin در ۲۴ ساعت اخیر و پس از انتشار این اخبار رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده و با ۲۳٪ رشد به ۳.۵۶ دلار رسیده است. بالاترین قیمت این توکن، ۴.۵ دلار بوده که در تاریخ ۱۲ نوامبر به ثبت رسیده است. جالب است بدانید این توکن در صرافی‌های مطرحی چون OKEx، FTX و EXMO لیست شده است.

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا