بازاریابی دیجیتالرسانه دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

مراحل تولید محتوای موفق در سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
تیم نویسندگان سایت womenonbusiness   مترجم : امیر آل علی  

در جهان به شدت متغیر حال حاضر، نمی توان حتی با دانسته ها و نکات سال قبل، موفقیت خود را تضمین شده حساب کرد. به همین خاطر در ادامه شش اقدام از مراحل تولید محتوای موفق در سال ۲۰۲۲ برسی شده است.

پس از دو سال سخت که جهان درگیر ویروس کرونا بوده، در سال ۲۰۲۲ شاهد بهبودهای جدی هستیم و همین امر باعث شده است تا بسیاری از کسب و کارها، شروع مجدد داشته باشند. در این راستا بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که اکنون، بهترین زمان برای شروع یک کسب و کار محسوب می شود.

دلیل این امر نیز به خاطر کنار رفتن بسیاری از کسب و کارها است که دلیل آن بحران ناشی از کرونا می باشد. با این حال در جهان مدرن امروز، نمی توان بدون استفاده از تکنولوژی، موفقیت خاصی را به دست آورد. درواقع شما نیاز دارید تا از تمامی امکانات موجود، نهایت استفاده را داشته باشید. اگرچه انتخاب یک عامل برای موفقیت بسیار سخت است. با این حال با بررسی آمارها می توان تولید محتوا را به عنوان شاه کلید موفقیت هر کسب و کاری تلقی نمود. با این حال این اقدام ابدا ساده نبوده و به دلیل اهمیت حیاتی آن، نیاز است تا فعالیت کاملا حرفه ای داشته باشید. با این حال در جهان به شدت متغیر حال حاضر، نمی توان حتی با دانسته ها و نکات سال قبل، موفقیت خود را تضمین شده حساب کرد. به همین خاطر در ادامه شش اقدامی را بررسی خواهیم کرد که برای تولید محتوای موفق در سال ۲۰۲۲، باید رعایت نمایید. 

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

مراحل تولید محتوای موفق در سال ۲۰۲۲

۱-به محتوای تولیدشده توسط کاربران توجه بیشتری نشان دهید 

نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مخاطب امروز، دیگر تمایل ندارد که صرفا بازدیدکننده اقدامات شما باشد. به همین خاطر لازم است تا آنها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم، در اقدامات خود شریک نمایید. در این زمینه بررسی اقدامات انجام شده از سوی یوتیوبرها، یک گام بسیار مهم خواهد بود. برای مثال این افراد به محتواهای ساخته شده توسط کاربران، واکنش نشان می دهند که در چند سال اخیر، به یک فعالیت پرمخاطب تبدیل شده است. با این حال در این زمینه شما تنها به یک اقدام محدود نبوده و توصیه می شود که اقدامات انجام شده از سوی سایرین را مورد توجه قرار دهید. در کنار این مسئله، فراموش نکنید که شما حداقل به یک اقدام نوآورانه نیاز خواهید داشت تا با رشد انفجاری، مواجه شوید. در این زمینه بدون شک با تحلیل جامع اقدامات انجام شده، می توانید مواردی جدید را عرضه نمایید. همچنین فراموش نکنید که شما نباید منتظر باشید تا مخاطب به صورت طبیعی محتوایی را برای شما تولید نماید. درواقع شما باید این تمایل را در آنها ایجاد نمایید و فعالیت ها را به سمتی سوق دهید که به نفع کسب و کار شما خواهد بود. 

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

۲-پادکست ها را در اولویت قرار دهید 

تولید پادکست در مقایسه با سایر محتواها، اقدامی ساده تر محسوب می شود و نیاز به تجهیزات به مراتب کمتری دارد. برای مثال شما برای تهیه عکس و یا کلیپ، به فضاسازی، در اختیار داشتن دوربین مناسب، نورپردازی، ادیت و… نیاز خواهید داشت. این امر در حالی است که امروزه پادکست ها را با حتی ساده ترین میکروفون ها انجام می دهند و مدت زمان ادیت آنها، به مراتب کمتر است. با این حال میزان تمایل به پادکست، بالاترین سرعت رشد را دارد. به همین خاطر نیز شما باید از این بستر، نهایت استفاده را داشته باشید و حتما کانالی را برای خود ایجاد نمایید. با این حال فراموش نکنید که پادکست، بیلبورد تبلیغاتی شما نبوده و لازم است تا محتواهایی را تولید نمایید که به معنای واقعی مفید و سرگرم کننده هستند. در این زمینه می توانید تاریخچه حوزه کسب و کاری، داستان برندهای موفق و افراد تاثیرگذار، ترندها، اخبار و… را مورد توجه قرار دهید. در این زمینه نیز بررسی اقدامات انجام شده از سوی سایرین، یک اقدام کاملا هوشمندانه خواهد بود. درواقع امروزه استفاده از زمان مرده، به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است که در این رابطه، پادکست، محبوب ترین گزینه محسوب می شود. در این راستا فراموش نکنید که خلاصه کردن کتاب های مفید در زمینه کاری شما نیز از دیگر اقدامات ترند و محبوب محسوب می شود. 

مراحل تولید محتوای ۲۰۲۲

۳-به حالت نسخه موبایل سایت خود توجه بیشتری را داشته باشید 

واقعیت این است که سایت ها به صورت پیشفرض برای ابعاد لب تاب و رایانه ها ایجاد می شوند و طبیعی است که در ابعاد کوچک تلفن های هوشمند، محیط کاربری جذابی را شاهد نباشیم. به همین خاطر است که بسیاری از سایت ها در دو نسخه ایجاد می شوند تا افراد به راحتی بتوانند جست و جوهای خود را در انواع گوشی ها داشته باشند. با این حال در این زمینه همواره ترندهای جدیدی معرفی می شود و فضا برای فعالیت های بیشتری وجود دارد. درواقع شما می توانید قابلیت های به مراتب بیشتری را به این بخش اضافه کنید تا رضایت کاربران، بیشتر شود. در این راستا بهترین اقدام این است که مقالات موجود را مطالعه کنید و یا از فردی حرفه ای، کمک بگیرید. این امر باعث می شود تا در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، سایت شما یک برتری در مقایسه با سایر رقبا، محسوب شود. در این زمینه نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که ایجاد اپلیکیشن، اقدامی هوشمندانه محسوب نمی شود. دلیل این امر به خاطر حجمی است که این برنامه ها اشغال می کنند و اگر بخواهیم برای هر حوزه از کسب و کار یک اپلیکیشن را نصب کنید، کاربران با مشکلاتی نظیر پر شدن حافظه مواجه می شوند. به همین خاطر توصیه می شود که به جای تلاش برای ایجاد اپلیکیشن، سایت خود را برای گوشی های هوشمند با رشد مداوم همراه سازید. 

۴-محتوای تصویری کاملا حرفه ای داشته باشید 

بدون شک سطح توقع مخاطب امروز، به مراتب افزایش پیدا کرده و دیگر هیچ فردی حاضر به تماشای محتواهایی نیست که از جذابیت بصری لازم برخوردار نمی باشد. به همین خاطر نیز شما باید تیم تولید محتوای حرفه ای برای خود داشته باشید و این اقدام، کاملا حیاتی است. همچنین لازم است تا صرفا به سایت خود محدود نشوید. درواقع امروزه شبکه های اجتماعی به بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره افراد تبدیل شده و بیشترین وقت گذرانی افراد در گوشی های هوشمند، به این بخش اختصاص دارد. به همین خاطر شما باید در اکثر شبکه های محبوب، فعالیت مداوم و حرفه ای داشته باشید. در رابطه با محتوای تصویری، فراموش نکنید که صرفا عکس گرفتن مدنظر نبوده و این بخش شامل اقدامات متنوعی نظیر ایجاد اینفوگرافی هم می شود.

۵-بودجه تولید محتوای خود را افزایش دهید 

درواقع تولید محتوا باید بالاترین هزینه شما در شرکت باشد. این اقدام اگرچه در ابتدا به نظر غیرممکن به نظر می رسد، با این حال با بازنگری در هزینه های رایج خود، بدون شک فرصت برای آن را پیدا خواهید کرد. در این زمینه توصیه می شود که اقداماتی نظیر تبلیغات مستقیم را به صورت کامل کنار بگذارید. درواقع این اقدام چند سالی است که فعالیتی منسوخ شده محسوب می شود. همچنین با اتخاذ سایت هایی نظیر دورکاری، بسیاری از هزینه های جاری کاهش پیدا خواهد کرد و با این اقدامات، شما بدون شک بودجه لازم را به دست می آورید. در این زمینه توصیه می شود که افزایش بودجه، اقدام هر ساله شما باشد. به عنوان یک توصیه بهتر است که هر سال، این مقدار را دوبرابر نمایید. با این حال این امر به معنای خرج کردن الکی نبوده و لازم است تا با استراتژی وارد عمل شوید و آمار هر یک از فعالیت ها را بررسی نمایید تا از قرار داشتن در مسیر درست، اطمینان حاصل نمایید. 

۶-بسته بندی خود را تغییر دهید 

درواقع بسته بندی به قدری در زمینه فروش مهم است که از آن تحت عنوان یک هنر مهم نام برده می شود. در این راستا لازم است تا به دنبال مواردی جذاب، خلاقانه و همگام با محیط زیست باشید. بدون شک اگر هر سه این فاکتورها به خوبی مورد توجه قرار گیرد، این فعالیت شما خود به تنهایی می تواند مشتری ساز باشد. درواقع یک بسته بندی خوب، خود می تواند سوژه تولید محتواهای مختلف باشد و جذابیت کار شما را چندین برابر می کند. 

در کنار تمامی این موارد، لازم است تا در سال ۲۰۲۲، به دنبال همکاری بیشتر با برندهای مختلف باشید. درواقع این اقدام باعث می شود تا امکان پیدا کردن مخاطبان برندهایی که رقیب مستقیم شما محسوب نمی شوند، افزایش چشمگیری را پیدا کند. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید لوازم ورزشی فعالیت دارید، می توانید با باشگاه ها و مربیان، همکاری هایی را داشته باشید و در تولید محتواها، از این افراد استفاده نمایید. درواقع تولید پست های مشترک، به یک اقدام رایج و بسیار مهم تبدیل شده است. 

منبع: فرصت امروز

مراحل تولید محتوای موفق در سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا