رسانه دیجیتال

مزایای نشر دیجیتال: چرا باید به نشر دیجیتال روی آورید؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کاهش هزینه‌ها یکی از بارزترین مزایای نشر دیجیتال است. به این فکر کنید که چه مقدار پول برای تولید نسخه‌های چاپی صرف می‌شود: هزینه کاغذ، هزینه چاپگرها و حمل و نقل نشریات. همه این هزینه‌ها را جمع کنیم چقدر می‌شود!

کاهش هزینه‌ها یکی از بارزترین مزایای نشر دیجیتال است. به این فکر کنید که چه مقدار پول برای تولید نسخه‌های چاپی صرف می‌شود: هزینه کاغذ، هزینه چاپگرها و حمل و نقل نشریات. همه این هزینه‌ها را جمع کنیم چقدر می‌شود!

وقتی نشریه شما دیجیتالی است، دیگر هیچ‌کدام از این‌ها موضوعیت ندارند. البته هنوز هم ملزم به پرداخت هزینه‌هایی خواهید بود – انتشار مجله به صورت دیجیتال کاملاً رایگان نیست – اما هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

پرداخت هزینه خدمات میزبانی وب بسیار ارزان‌تر از هزینه ارسال هزاران مجله در سراسر کشور است. می‌توانید پولی را که پس‌انداز می‌کنید صرف کار خود کنید تا به رشد بیشتر آن کمک کنید.

حفظ محیط زیست

کاملاً واضح است که ما باید در مورد زباله‌هایی که تولید کرده‌ایم کاری انجام دهیم. فکر می‌کنیم که فضای دفن زباله نامحدود داریم، اما قطعاً اینطور نیست.

با دیجیتالی شدن می‌توانید سهم خود را برای کمک به مادر زمین انجام دهید. با صرف نظر کردن از انتشار منظم نسخه چاپی، به صرفه‌جویی کاغذ کمک خواهید کرد و از هدر رفتن آن جلوگیری می‌کنید.

به مخاطب بیشتری دسترسی دارید

از دیگر مزایای نشر دیجیتال تعداد افرادی است که می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. در انتشارات چاپی، تیراژ شما محدود است. هزینه‌های تولید و حمل و نقل تعیین می‌کند که به چند نفر دسترسی داشته باشید.

در فضای دیجیتال، مخاطبان شما عملا نامحدود هستند. مجلات محلی می‌توانند به مردم منطقه دیگری از کشور ارسال شوند. نشریات ملی می‌توانند دامنه خود را در سراسر جهان گسترش دهند.

درباره خوانندگان خود بیشتر بدانید

مسلماً مهم نیست که مخاطبان شما چند نفر هستند، شما می‌خواهید درباره خوانندگان خود بیشتر بدانید. چه کسی از محتوایی که به اشتراک می‌گذارید، استفاده می‌کند؟ بیشتر دوست دارند در مورد چه چیزهایی اطلاعات کسب کنند؟

می‌توانید اطلاعات جمعیتی را از داده هایی که به عنوان نشریه چاپی جمع‌آوری می‌کنید، به دست بیاورید- مانند موقعیت‌های جغرافیایی خوانندگان. از طرف دیگر، انتشار دیجیتال دسترسی به اطلاعات ارزشمند را فوق‌العاده آسان می‌کند.

می‌توانید نگاهی به تجزیه و تحلیل وب‌سایت خود بیندازید که کدام عناوین بیشتر از سایرین کلیک شده است. سپس، می‌توانید محتوای خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که مطلبی باشد که افراد تمایل دارند بخوانند.

همین مورد در داده‌های تبلیغاتی اعمال می‌شود. اگر بررسی کنید که افراد معمولاً روی چه چیزی کلیک می‌کنند، اطلاعات ارزشمندی در مورد آن‌چه آنها به آن علاقه دارند به دست می‌آورید.

درآمد تبلیغاتی آسان‌تر

به تمام کارهایی که برای کسب درآمد تبلیغاتی برای یک نشریه چاپی باید انجام دهید، فکر کنید. شما با چند نفر به عنوان تبلیغ‌کنندگان بالقوه برای فروش فضای تبلیغ در ارتباط هستید؟

هرکسی که در نسخه چاپی اقدام به فروش آگهی کرده باشد، می‌داند که چقدر این کار سخت است. نشر دیجیتال، تبلیغات را بسیار آسان‌تر کرده است. شما می‌توانید از داده‌های جمع‌آوری شده برای افزایش سرعت فروش خود استفاده کنید، زیرا اگر مردم بدانند دقیقاً چه کسانی تبلیغات‌شان را می‌بینند، احتمال خرید فضای تبلیغاتی بیشتر خواهد بود.

انتخاب محتوای انعطاف‌پذیر

در نشریات چاپی، نوع محتوایی که می‌توانید ارائه دهید محدود است. عکس و متن در واقع تنها مواردی هستند که می‌توانید ارائه دهید. در انتشارات دیجیتال، می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید.

اکثر مردم از تاثیرات انتشار ویدیو که اخیرا در فضای دیجیتال انجام می‌شود، آگاه هستند، اما در فضای دیجیتال این تنها محتوایی نیست که می‌توانید ارائه دهید.

آیا مخاطبان شما از نظرسنجی تعاملی لذت می‌برند؟ آیا برای یادگیری بیشتر، می‌توانند بعضی کلمات یا عبارات را جستجو کنند؟

فروش دیجیتال را افزایش دهید

آیا در نشریه خود اقلامی را می‌فروشید یا تبلیغ می‌کنید؟ به تمام مراحل خرید کالا در نشریه چاپی فکر کنید.

افزودن کلیک از طریق پیوندها به هر محصول، به خواننده در یافتن آن‌چه می‌خواهد کمک کرده و فروش شما را افزایش می‌دهد.

از مزایای نشر دیجیتال استفاده کنید

دیگر نیاز نیست منتظر بمانید – امروز می‌توانید از همه مزایای نشر دیجیتال استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید چطور این کار را شروع کنید، نگران نباشید. ما می‌توانیم به شما کمک کنیم

نویسنده: کریستین موکوگینتا
مرجع انگلیسی: www.magloft.com
مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: شکاف دیجیتالی میان مردم و تولیدکنندگان کتاب‌های صوتی و الکترونیک : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا