فروشگاه اینترنتیمقاله کسب و کار دیجیتال

۸ مزیت سایت و فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار‌ها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

مزیت های سایت برای کسب و کار‌ها بی شمار است و با توجه به اینکه حوضه اینترنت درحال گسترش است و بسیاری از کسب کارها به سمت دنیای دیجیتال رو آورده اند ، سایت یک نیاز اصلی برای کسب و کارها شده و اگر کسب و کاری هنوز سایتی برای خود ایجاد نکرده است بهتره بگویم این کسب و کار بی هویت است.

بسیاری از افراد در اینترنت حضور دارند و خریدهای خود را در اینترنت انجام میدهند ، برای همین هر شرکت بزرگ و کوچکی برای خود یک سایت دارد و برخی از آنها منبع درآمدشان سایتشان است . در این مقاله قصد داریم تا درمورد فایده های سایت و برندینگ صحبت کنیم .

یکی از راهکارهایی که میتواند کسب و کار‌ها را وارد دنیای دیجیتال کند سایت است . سایت به کسب و کار ما ارزش میدهد و مارا در اینترنت معرفی میکند تا کاربران ، برند مارا بشناسند و نیازهای خود را از طریق کسب و کار ما تامین کنند .

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

مزیت سایت برای کسب و کار‌ها چیست ؟

۱-کاهش هزینه ها

مشکل بیشتر افراد برای توسعه کسب و کار خود هزینه میباشد ، یکی از فایده های سایت داشتن کاهش هزینه است . هزینه نگهدرای و توسعه سایت چند میلیون تومان بیشتر نمیشود ، ولی میتوان با داشتن سایت کاربران زیادی را به سایت خود جذب کنید و آنهارا تبدیل به مشتری کنید . مهمترین نکات درباره اینکه کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید چند مورد است :

  • طراحی سایت به صورت استاندارد
  • توسعه صحیح
  • تولید محتوا یونیک
  • سئو

اگر این چهار نکته را رعایت کنید میتونید کسب و کار خوبی در سطح اینترنت داشته باشید و با هزینه کمی که کرده اید مشتریان خوبی را جذب کنید و درآمد خود را چند برابر کنید .

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

۲-دسترسی آسان

با توجه به شرایط کنونی و مشغله های کاری ، افراد خرید اینترنتی را به حضوری ترجیح میدهند و کمتر به بازارها مراجعه میکنند . یکی دیگر از فایده های سایت میتونه دسترسی آسان باشه ، که کاربران به راحتی میتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند و محصول مورد نظر خود را خریداری کنند . در سال های اخیر ، شاهده اقدامات امنیتی خوبی در اینرتنت بوده ایم و کاربران تقریبا به خرید اینترنتی اعتماد نشان داده اند و عمده کاربران خرید اینترنتی را به حضوری ترجیح میدهند .

۳-دسترسی گسترده

اگر شما یک شرکت بزرگ دارید و در بهترین جای شهر یک دفتر دارید دلیل براینکه شرکت موفقی خواهید شد نیست ؛ برای اینکه افراد کمی میتوانند به شرکت شما دسترسی داشته باشند ، یا حداقل میشه گفت فقط افراد شهری که در آن حضور دارید میتوانند به شرکت شما دسترسی داشته باشند . یکی دیگر از فایده های سایت در این است که افراد میتوانند از هر کشور ، شهر ، روستا و … به سایت شما دسترسی داشته باشند و محصولات شمارا مشاهده و خریداری کنند . با وجود شرکت های حمل و نقل فراوانی که وجود دارد ، شما میتوانید محصولات خود را عرض چند روز از کشوری به کشور دیگری انتقال دهید .

۴-بازاریابی به صرفه

بازاریابی در سایت خیلی به صرفه است و گاهی اوقات اصلا نیاز به هزینه کردن نیست . یکی از فایده های سایت همین بازاریابی میتونه باشه که اگر از خدمات سئو بخواهید استفاده کنید میتوانید در نتایج موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیرید و به طور اتوماتیک کاربران وارد شده به سایت را به مشتری تبدیل کنید . سایت های دیگر از طریق همین سئو مشتری های زیادی را جذب میکنند و سود بیشتر آنها از فروش اینترنتی میباشد ، که در سراسر دنیا مشتری های خود را پوشش میدهند .

۵-افزایش اعتبار

یکی از فایده های سایت ، افزایش اعتبار کسب و کار شما است به طوری که مشتری های شما میتوانند از محصولات شما را به راحتی مشاهده کنند و اطلاعات آن محصول را بررسی کنند و در صورت تمایل محصول را خریداری کنند . توجه داشته باشید که سایتی که قرار است درست کنید جوری باشد که کسب و کار شما را به خوبی معرفی کند و صرفا جهت این نباشد که شما سایت دارید . پس در انتخاب شرکتی که سایت را برای شما طراحی میکند باید دقت لازم را به خرج دهید تا مشکلی برای کسب و کار شما بوجود نیاید و بتوانید درآمدی خوبی از سطح اینترنت داشته باشید .

محتوی بیشتر از کسب وکار دیجیتال:

۶-اطلاع رسانی راحت

یکی از مهمترین فایده های سایت اطلاع رسانی راحت است . اگر شما سایت نداشته باشید و بخواهید فروش های ویژه و یا تخفیف های خود را به مشتری ها اعلام کنید ، باید از بیلبورد ها یا تراکت ها استفاده کنید که هزینه زیادی را برای شما بوجود می آورد و شاید بازدهی که میخواهید را نداشته باشد . اما اگر سایت داشته باشید هر زمان بخواهید میتوانید به کاربران خود اطلاع دهید و فروش خود را چند برابر کنید بدون اینکه بخواهید هزینه ای را صرف کنید .

۷-ارائه خدمات با کیفیت بالا

برای مثال فکر کنید که شما یک محصول دارید و میخواهید مزایای محصول را به مشتری خود توضیح دهید . اگر در روز ۱۰ مشتری داشته باشید و بخواهید برای آنها تمام مزایای محصول را توضیح دهید عذاب دهنده است و انرژی شما از بین میرود و اصلا شاید برخی از مزایای محصول را فراموش کنید که به مشتری بگویید . یکی دیگر از فایده های سایت ارائه خدمات کامل با کیفیت بالا است که میتوانید مزایای کامل محصول را بنویسید و توضیحات لازم را بدهید و دیگر نیاز نیست برای تک تک محصولات به مشتری توضیح بدهید و با یکبار نوشتن میتوانید آنهارا آگاه سازید . همچنین میتوانید بخش پرسش و پاسخ را در سایت خود قرار دهید تا با کاربران در ارتباط باشید و پاسخ سوالات آنهارا بدهید و نیاز آنهارا برطرف کنید .

۸-کاربران دائمی در سراسر جهان

اگر توریستی از شهر یا کشور دیگری وارد شهر شما شود و از مغازه شما خرید کند و اگر از محصول شما راضی باشد دیگر نمیتواند برای آن محصول به شهر شما مراجعه کند ؛ اما از دیگر فایده های سایت داشتن این موضوع است که اگر کاربری از سایت شما رضایت داشته باشد و دوباره بخواهد همان محصول را خریداری کند از سایت شما اقدام میکند و به مشتری دائم تبدیل میشود .

منبع: تیلو وب

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا