پیشنهاد سردبیرکاربرد بلاک‌چینمقاله کسب و کار دیجیتال

مشاغل برتر حوزه بلاک چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

فن آوری بلاک چین در سال‌های اخیر نحوه عملکرد صنایع مختلف را تغییر داده است. این فن آوری انقلابی بزرگ در امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی، مدیریت زنجیره تامین و بسیاری از بخش‌های دیگر به وجود آورده است. با محبوبیت فن آوری بلاک چین، تقاضا برای استخدام متخصصان در مشاغل حوزه بلاکچین افزایش یافته است.

این متخصصان ماهر قادر به توسعه، پیاده‌سازی و مدیریت راهکارهای بلاک چین در طیف گسترده‌ای از صنایع هستند. این پست از ارز هشت مختص به معرفی مشاغل حوزه بلاکچین و ۱۰ شغل برتر آن است که تقاضای بالایی را داشته است. اگر شما هم از علاقه مندان به حوزه ارزهای دیجیتال هستید و فکر می‌کنید که استعداد کافی برای فعالیت در این حوزه را دارید، می‌توانید با مطالعه این مطلب شغل مورد نظر خود را در حوزه بلاکچین بیابید. چرا که ما همه نکات را بررسی کرده ایم…

فن آوری بلاک چین چیست؟

در ابتدا به مختصر توضیح می‌دهیم: فن آوری بلاک چین مفهومی پیچیده و نوآورانه هست که در این سال‌ها به به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است. به طور کلی، بلاک چین یک دفترکل دیجیتال غیر متمرکز است که تمام تراکنش‌ها را به صورت امن و شفاف ثبت می‌کند.

بلاک چین به جای استفاده از یک مرجع مرکزی (مانند بانک‌های مرکزی) تراکنش‌ها را از طریق شبکه‌ای از گره‌ها تایید می‌کند. در واقع  «بلاک چین» اصطلاحی است که برای اشاره به زنجیره‌ای از بلوک‌های حاوی هر تراکنش استفاده می‌شود. این کار دقت تغییرناپذیری رکوردها را تضمین می‌کند، چرا که هر بلوک به بلوک قبل از آن متصل می‌شود و یک رکورد دائمی و غیرقابل تغییر ایجاد می‌کند.

پر درآمد‌ترین مشاغل حوزه بلاکچین

فن آوری بلاک چین نحوه فعالیت کسب وکارها را تغییر می‌دهد و صنایع در حال سازگاری با این فناوری جدید هستند. در ادامه ۱۰ شغل پردرآمد حوزه بلاک چین را معرفی می‌کنیم:

۱. توسعه دهنده بلاک چین

توسعه دهنده بلاک چین نقش مهمی در طراحی، پیاده‌سازی و حفظ راهکارهای بلاک چین برای سازمان‌های مختلف ایفا می‌کند. آن‌ها مسئول ایجاد اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک چین، توسعه قراردادهای هوشمند با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی مانندسالیدیتی برای تضمین امنیت و مقیاس‌پذیری شبکه بلاک چین هستند.

علاوه بر این، آن‌ها هم کاری نزدیکی با سایر توسعه دهندگان دارند تا اطمینان حاصل کنند که راه حل بلاک چین نیازهای سازمانی را برآورده می‌کند. طبق آخرین داده ها، میانگین حقوق یک توسعه دهنده بلاک چین حدود ۱۵۰ هزار دلار در سال است. اما قطعا تعیین حقوق به تجربه، مهارت و موقعیت فرد بستگی دارد.

۲. معمار  بلاک چین

یک معمار بلاک چین مسئول طراحی و توسعه یک سیستم بلاک چین است. آن‌ها روی معماری، زیرساخت و جنبه‌های امنیتی سیستم بلاک چین کار می‌کنند. این شامل ایجاد شبکه‌های بلاک چین، پروتکل ها، الگوریتم‌های اجماع، ذخیره‌سازی داده، مدیریت و  تضمین انطباق با مقررات است.

انتظار می‌رود این افراد سابقه  فنی قویی در سیستم‌های توزیع شده، پروتکل‌های بلاک چین و توسعه بلاک چین داشته باشند. آن‌ها همچنین باید مهارت‌های ارتباطی عالی برای تعامل با سهام داران و اعضای تیم را نیز دارا باشند.

تفاوت قابل توجهی بین میانگین حقوق یک توسعه دهنده بلاک چین و حقوق یک معمار بلاک چین وجود دارد که حدود ۱۷۵.۰۰۰ دلار در سال است. این یکی مورد یکی از پر درآمد‌ترین مشاغل حوزه بلاکچین محسوب می‌شود.

۳. مدیر محصول بلاک چین

نقش یک مدیر محصول بلاک چین، نظارت بر عملیات یک شبکه بلاک چین و تضمین عملکرد بهینه آن در عین حمایت از شرکت کنندگان آن است. آن‌ها گره‌ها یا مشتریان شبکه را مدیریت می‌کنند، پایگاه داده بلاک چین را حفظ می‌کنند، مسائل شبکه را حل می‌کنند، قراردادهای هوشمند را مستقر می‌کنند، عملکرد شبکه را تحت نظر می‌گیرند.

مدیران بلاک چین همچنین از اعتبارسنجی مناسب داده‌ها و ذخیره‌سازی کارآمد داده‌ها اطمینان حاصل می‌کنند. همچنین، آن‌ها با سایر ذینفعان مانند توسعه دهندگان، کاربران نهایی و فروشندگان شخص ثالث هم کاری می‌کنند تا از عملیات روان اطمینان حاصل کنند.

میانگین حقوق یک مدیر بلاک چین در ایالات متحده سالانه حدود ۸۴.۰۰۰ دلار است. با این حال، برخی از شرکت‌های بلاک چین بزرگ و پردرآمد، حقوق یا پاداش بسیار بیشتری برای جذب بهترین استعدادها در این حوزه را در نظر می‌گیرند.

۴. مدیر پروژه بلاک چین

با تکامل بلاک چین، سازمان‌ها به دنبال مدیران پروژه باتجربه‌ای هستند که بتوانند بر توسعه و اجرای پروژه‌های بلاک چین نظارت کنند. یک مدیر پروژه بلاک چین مسئول مدیریت کل چرخه حیات پروژه، از شروع تا پایان را بر عهده دارد.

فعالیت‌های این شغل شامل شناسایی نیازمندی‌های پروژه، مدیریت تیم پروژه، نظارت بر پیشرفت پروژه، تضمین تحویل به موقع پروژه است. افراد فعال در این حوزه همچنین باید دارای مهارت‌های ارتباطی، مذاکره عالی برای کار با سهامداران، مدیریت ریسک ها، منابع، و همچنین اطمینان از همسویی پروژه‌ها با اهداف کسب و کار باشند. علاوه بر این، کسب دوره گواهی نامه حرفه‌ای بلاک چین می‌تواند شانس فعالیت در این حوزه را برای افراد افزایش دهد.

حقوق در نظر گرفته شده برای مدیر پروژه بلاک چین در ایالات متحده حدود ۱۲۰.۰۰۰ تا ۱۷۰.۰۰۰ دلار آمریکا در سال است. این رقم می‌تواند بسته به عواملی مانند ارشدیت، موقعیت و اندازه شرکت متفاوت باشد.

۵. طراح UX بلاک چین

تجربه کاربری (UX) پلتفرم بلاک چین نقش مهمی در موفقیت آن دارد. یک طراح UX بلاک چین مسئول طراحی رابط‌های بصری، کاربر پسند برای اپلیکیشن‌های مبتنی بر بلاک چین است که تعامل افراد با این فن آوری را آسان می‌کند.

برخی از مسئولیت‌های کلیدی آن‌ها شامل انجام تحقیقات کاربر، ایجاد نمونه‌های اولیه فریم ورک، طراحی عناصر بصری، هم کاری با توسعه دهندگان، مدیران محصول برای اطمینان از اینکه تجربه کاربری نیازهای مخاطبان هدف را برآورده می‌کند، می‌شود.

براساس داده‌های اخیر تحقیقات بازار، طراحان UX بلاک چین در ایالات متحده سالانه بین ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار دلار درآمد دارند. این یکی از پردرآمدترین مشاغل حوزه بلاک چین است و حقوق این افراد می‌تواند براساس اندازه سازمان و وظایف فرد افزایش یابد.

۶. مهندس کنترل کیفیت بلاک چین

مهندسی کیفیت بلاک چین یک حوزه تخصصی است که بر آزمایش، اعتبارسنجی و تضمین کیفیت زیرساخت بلاک چین تمرکز دارد. نقش یک مهندس کیفیت بلاک چین، مدیریت، بررسی شرایط استقرار بلاک چین برای اطمینان از امنیت، ثبات و مقیاس‌پذیری سیستم است.

آن‌ها مسئول ایجاد مجموعه‌ای از  فعالیت‌ها برای تست خودکار و شناسایی باگ‌های احتمالی در شبکه بلاک چین هستند. با افزایش محبوبیت بلاک چین، مهندسان کیفیت بلاک چین در حال تبدیل شدن به دارایی‌های باارزشی برای پردرآمدترین شرکت‌های بلاک چین در این صنعت به شمار می‌روند. در حال حاضر، حقوق در نظر گرفته شده برای این شغل بلاکچینی برای یک مهندس کنترل کیفیت بلاک چین در ایالات متحده حدود ۱۳۰.۰۰۰ تا ۱۹۰.۰۰۰ دلار در سال است.

۷. مشاور بلاک چین

مشاوران بلاک چین استخدام می‌شوند تا به کسب وکارها توصیه کنند بلاک چین را در فعالیت‌های خود به کار بگیرند. وظیفه اصلی آن‌ها تسهیل توسعه سیستم‌های مبتنی بر بلاک چین است که به شکل گیری راه حل‌های مبتنی بر بلاک چین کمک می‌کند. آن‌ها همچنین به سازمان‌ها در شناسایی کاربردهای بلاک چین کمک می‌کنند.

مسئولیت‌های یک مشاور بلاک چین ارزیابی قابلیت بلاک چین، شناسایی الزامات کسب وکار، طراحی راه حل‌های بلاک چین، تضمین رعایت مقررات است. آن‌ها همچنین باید مهارت‌های ارتباطی قوی داشته باشند تا بتوانند نیازهای هر سازمان را به منظور ارائه راه حل‌های مناسب درک کنند.

حقوق یک مشاور بلاک چین با تجربه کاملا به موقعیت بستگی دارد. به طور کلییک مشاور بلاک چین به طور متوسط سالانه ۱۷۵.۰۰۰ دلار درآمد دارد. اگر در فروش محصول و قانع کردن افراد تخصص دارید این یکی از مشاغل حوزه بلاکچین است که می‌تواند به طور قابل توجهی پول ساز باشد.

۸. مشاور حقوقی بلاک چین

مشاوران حقوقی بلاک چین مسئول ارائه مشاوره حقوقی درباره مفاهیم حقوقی فن آوری بلاک چین به مدیران مجموعه های مختلف هستند. آن‌ها به مشتریان کمک می‌کنند الزامات قانونی و چارچوب های فن آوری بلاک چین را بهتر درک کنند.

برخی از مسئولیت‌های کلیدی یک مشاور حقوقی بلاک چین عبارت اند از: بررسی پیش‌نویس قراردادها و توافق نامه‌های مربوط به فن آوری بلاک چین، مشاوره در مورد رعایت مقررات حفاظت از داده ها و ارائه پشتیبانی در مورد حل اختلاف مربوط به معاملات بلاک چین. آن‌ها همچنین باید اطلاعات خود درباره هرگونه تغییر در قوانین و مقررات مربوط به فن آوری بلاک چین را به روز نگه دارند تا بتوانند بهترین کارایی را داشته باشند.

در حال حاضر میانگین حقوق یک مشاور حقوقی متخصص در فن آوری بلاک چین حدود ۱۵۰ هزار دلار در سال است.

۹. مهندس بلاک چین

مهندسان بلاک چین مسئول طراحی، پیاده‌سازی و نگهداری سیستم‌های بلاک چین هستند. آن‌ها معماری بلاک چین را با سیستم‌های دیگر ادغام می‌کنند و از امن بودن آن اطمینان حاصل می‌کنند.

آن‌ها همچنین مسائل فنی به وجود آمده در بلاک چین را حل می‌کنند، پایگاه کد بلاک چین را به روزرسانی می‌کنند و آن ها را در فن آوری بلاک چین پیاده‌سازی می‌کنند. مهندسان بلاکچین می‌بایست درک عمیقی از ارزهای دیجیتال، سیستم‌های توزیع شده و شبکه‌سازی کامپیوتری داشته باشند.

در شرایط فعلی حقوق یک مهندس بلاک چین در ایالات متحده حدود ۱۷۵.۰۰۰ دلار در سال است. این حقوق می‌تواند با توجه به سطح تجربه فرد، موقعیت جغرافیایی و اندازه شرکت متفاوت باشد.

۱۰. تحلیلگر بلاک چین

یک تحلیلگر بلاک چین داده‌های بلاک چین را برای شناسایی روندها، الگوها و بینش‌هایی که می‌توانند برای بهبود عملیات کسب وکار استفاده شوند، مطالعه می‌کند. آن‌ها داده‌های تراکنشی  معیارهای شبکه و همچنین روندهای بازار را تجزیه و تحلیل می‌کنند. این شغل در ایران بیشترین فرد فعال را دارد. اگر شخصی بتواند به تمام پیش نیازهای این شغل از بلاکچین واقف شود می‌تواند به درآمدهای بالایی دست پیدا کند.

یک تحلیلگر بلاک چین باید درک قوی از فن آوری بلاک چین داشته باشد تا بتواند تکنیک‌های تحلیل را برای استخراج بینش‌ها به کار گیرد. آن‌ها همچنین باید با ابزارهایی مختلف همچون اسیلاتور و اندیکاتورها آشنا باشند تا تحلیل دقیق‌تری از بازار را برآورد کنند.

یک تحلیلگر بلاک چین از ۷۰.۰۰۰ دلار تا ۱۶۵.۰۰۰ دلار در سال است که طبق استانداردهای پرداخت این مورد از مشاغل حوزه  بلاکچین می‌تواند بسیار پر درآمد باشد. ا

اگر تحلیلگر ارز دیجیتال هستید، اما بودجه کافی برای فعالیت در بازار را ندارید، می‌توانید برای شرکت‌های فعال در این حوزه کار کنید. البته اگر بتوانید شخصی فعالیت کنید قطعا درآمد بیشتری را کسب خواهید کرد.

به طور کلی راه کسب درآمد از بلاکچین در ایران با سایر کشور ها به دلیل وجود تحریم ها کمی متفاوت است. اما تحلیلگران بلاکچین بیشترین تعداد فعالیت را در بین سایر شغل ها در ایران دارند. اما این بازار همچنان در حال رشد است و اگر بتوانید در یکی از حوزه های نام برده شده فعالیت کنید، قطعا در آینده نه چندان دور به درآمدهای بالایی خواهید رسید.

منبع: ارز۸

  • مشاغل برتر حوزه بلاک چین
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا