پرداخت با ارزدیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

مشاغل گیگ، دورکاری و دریافت دستمزد با استفاده از رمزارزها

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
وحید پورتجریشی

مشاغل گیگ امکان دریافت پیشنهادهای دورکاری برای شرکت های خارجی از هر نقطه جهان و دریافت دستمزد از طریق رمزارزها را برای کارجویان فراهم آورده و فرصتی مناسب برای متقاضیان ایرانی ایجاد نموده اند.

واژه «اقتصاد گیگ» از جمله مفاهیمی است که طی سال های اخیر به ویژه در بین جوانان آشنا با فضای اینترنت پر آوازه شده است. این نوع اقتصاد در حقیقت ویژه کاریابی نیروهایی است که توانایی و استعداد لازم برای مشارکت و همکاری با شرکت ها و سازمان های خارجی را داشته و می توانند از این راه برای خود کسب درآمد نمایند.

در حقیقت این نوع اقتصاد از زیرشاخه های اقتصاد دیجیتال و متمرکز بر فضای نیروی انسانی برای انجام پروژه های مختلف متمرکز بوده و ارتباطی با مباحث مربوط به سرمایه گذاری یا فروش کالا ندارد. اما این نوع بازار، با مشاغل متعارف و عادی که می شناسیم نیز متفاوت است. به این معنا که مشاغل گیگ معمولا برای پروژه های کوتاه مدت تعریف شده و به شکل مشاغل بلند مدت به آنها نگاه نمی شود. با اینحال، موارد بسیار زیادی نیز وجود دارند که پس از مشارکت در یک پروژه گیگ دورکار (Remote) به صورت کارمند عادی برای بلند مدت در آن شرکت خارجی جذب شده اند.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

اقتصاد گیگ همزمان با شکل گیری بحران کرونا و ترویج دورکاری، توسعه و شیوع بیشتری یافت و پس از دوران همه گیری نیز به عنوان یکی از بازارهای بزرگ و نه جانبی جهان، ماندگار شد. البته برای پیوستن به این نوع اقتصاد، می بایست دستکم به یکی از زبان های بین المللی جهان تسلط کافی داشته و با مشاغل مورد نیاز این بازار مانند فریلنسری، تولید محتوا، پروژه های مدیریت در بخش های فناوری اطلاعات، منابع انسانی و … آشنایی کافی داشته باشید.

اما در خصوص این وب سایت ها نیز با توجه به تحریم های بین المللی شکل گرفته علیه ایران و عدم سهولت دسترسی به درآمدهای ارزی در کشور، باید بدانیم که بسیاری وب سایت ها اقدام به ارائه پیشنهادهای شغلی ریموت به آن دسته از متقاضیانی می کنند که می توان دستمزدهای این پروژه ها را با استفاده از رمزارزها دریافت کرد.

در مورد مزایا، معایب و زمینه های کاری موجود برای اقتصاد گیگ، کافی است در گوگل جستجو نموده و اطلاعات خود را افزایش دهید. اما در مطلب حاضر، به دنبال معرفی مشهورترین وب سایت هایی هستیم که مشاغل گیگ را با پرداخت رمزارزی به شما پیشنهاد می دهند.

LabourX

LabourX

پلتفرم «لیبر ایکس» متعلق به شرکت Chrono.tech بوده و گستره ای از مشاغل گیگ را در ازای پرداخت رمزارز به کارجویان پشنهاد می دهد. اگرچه ماهیت مشاغل گیگ، به صورت پروژه های کوتاه مدت است، اما در این پلتفرم می توان مشاغل دائم ریموت را نیز یافت کرد. کاربران پس از ثبت نام در این پلتفرم می توانند با اتصال کیف پول رمزارزی خود به وب سایت، دستمزد خود را صورت اتریوم دریافت نمایند. لذا داشتن کیف پول «متا ماسک» برای اتصال به این وب سایت الزامی است. پس از دریافت پروژه کافی است قرارداد هوشمند خود را با کارفرما امضا نموده و بر اساس آن، در خصوص هزینه های انجام پروژه قرارداد منعقد نمایید.

ثبت نام در این وب سایت نیز کاملا رایگان بوده و تنها پس از یافتن شغل مد نظر، باید ۵ درصد از دستمزد را به وب سایت پرداخت نمایید.

Ethlance

Ethlance

همانطور که نام این وب سایت نیز مشخص است، مشاغل فریلنسری به کارجویان در آن پیشنهاد می شود که دستمزدها نیز درست مانند نمونه قبل، از طریق رمزارز اتریوم به مجریان پروژه ها پرداخت خواهد شد. سیستم کاری این پلتفرم بر اساس بلاکچین اتریوم و فناوری IPFS بنا شده که سهولت دریافت دستمزدها را برای مجریان به ارمغان می آورد. برای استفاده از این پلتفرم نیز نیازمند کیف پول متاماسک هستید و در هر نقطه از جهان می توانید دستمرد خود را از این طریق دریافت نمایید.

Coingigs

Coingigs

این وب سایت یکی از مشهورترین پلتفرم های مشاغل فریلنسری است که امکان استخدام و یافتن شغل مناسب را برای شما به ارمغان می آورد. همچنین وب سایت مذکور، از امنیت بالایی برای تراکنش های رمزارزی و اتصال کیف پول کاربران برخوردار بوده و تاکنون، موردی از هک یا دیگر انواع حملات سایبری از آن گزارش نشده است. البته دستمزدهای شما در این وب سایت از طریق دو رمزارز بیت کوین و «بیت کوین کَش» پرداخت خواهد شد.

محتوی بیشتر از پرداخت با ارز دیجیتال:

نکته جالب در خصوص این پلتفرم اینکه در سال ۲۰۲۱ و همزمان با اوج تحریم های شکل گرفته علیه ونزوئلا، کاربران زیادی از این کشور با استفاده از این پلتفرم جذب بازار کار جهانی شده و کمک شایانی به آنها کرد. کمیسیون مشاغل دریافتی در این وب سایت نیز ۸ درصد بوده و می توانید رد آن، گستره ای از مشاغل متنوع در زمینه هایی همچون تولید محتوا در بخش های موسیقی، مدلینگ و پوشاک، ساخت کلیپ های ویدئویی تبلیغاتی و ترجمه پیدا کنید.

CryptoGigs

CryptoGigs

در این وب سایت نیز می توانید آیتم های متنوعی از مشاغل مختلف دورکاری را پیدا کنید که دستمزد آنها از طریق بسیاری از رمزارزها از جمله ریپل، بیت کوین، اتریوم و غیره پرداخت می شوند. لذا در خصوص دریافت دستمزد، دست مجری برای انتخاب رمز ارز مناسب تا حد زیادی باز است.

بیشترین مشاغل پیشنهادی در این وب سایت نیز مربوط به موارد تولید محتوا یا امور فنی به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات است.

سخن پایانی

بازار دارایی های دیجیتال که رمزارزها و NFTها تنها بخشی از آن محسوب می شوند، علیرغم ریزش سنگین آنها در سال ۲۰۲۲، همچنان با سرعت قابل توجهی در حال توسعه هستند. امروزه، مشتقات فراوانی از این بازار در اختیار کاربران قرار دارند که بخش مهمی از آنها مربوط به کاریابی و حتی گرفتن کارگز خارجی با امکان پرداخت رمزارز به عنوان دستمزد را برای ما فراهم می کنند.

استفاده از رمزارزها به ویژه در شرایط فعلی تحریم های وضع شده، میتواند تا حد زیادی مفید واقع شده و به آن دسته از افرادی که تمایل به همکاری با شرکت های خارجی از داخل کشور داشته مفید واقع شود. همچنین، در سطح کلان نیز این نوع اقتصاد می تواند منجر به ارزآوری چشمگیر برای کشور شده و به بهبود پایه های اقتصاد ملی نیز کمک شایانی خواهند کرد.

منبع: بازار

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

  • شیوه درآمدزایی ارزی از طریق دورکاری و دریافت دستمزد با استفاده از رمزارزها
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا