مقالات فناوری مالیمقاله ارز دیجیتال

معامله بر اساس اخبار چطور انجام می‌شود؟ آیا این معامله سودآور خواهد بود؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
کوثر ایزک شیریان

بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران به‌درستی فرض را بر این گذاشته‌اند که قیمت ارزهای دیجیتال به‌شدت تحت‌تأثیر اخبار موجود قرار می‌گیرند. «معامله بر اساس اخبار» و تحلیل ارزهای دیجیتال بر اساس آن، یکی از روش‌های محبوب برای معامله در صرافی‌های ارز دیجیتال است.

این نوع معاملات می‌توانند موفقیت‌آمیز و بسیار سودمند باشند. با این حال، به‌عنوان یک سرمایه‌گذار و برای تشخیص تغییرات قریب‌الوقوع، باید دائماً اخبار را رصد کنید، قبل از دیگران از آنها آگاه شوید و گزارش‌های خبری را به‌درستی تجزیه‌وتحلیل کنید. در این مقاله از فکت کوینز، به معامله بر اساس اخبار و مزایای آن می‌پردازیم و اصول اساسی را بررسی می‌کنیم که برای حفظ و افزایش سرمایه خود باید به آنها پایبند باشید. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

معامله بر اساس اخبار به چه معنی است؟

هدف از انجام معاملات بر اساس اخبار موجود، سود بردن از فرصت‌هایی است که با انتشار اخبار و داده‌های مهم اقتصادی در بازار به وجود می‌آیند. داده‌های تجاری یکی از مهم‌ترین یا قابل‌توجه‌ترین عواملی هستند که نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال مختلف را تعیین می‌کنند. با این حال، هرچند که معامله بر اساس اخبار فرصت‌های معاملاتی ثابت و خوبی را ارائه می‌کنند، بدون ریسک نیستند. رویدادهایی معاملات مبتنی بر اخبار را هدایت می‌کنند که از جهات مختلفی با استراتژی‌های سنتی تکنیکال و بنیادی تفاوت دارند.

 از سوی دیگر، تحلیل بنیادی مستلزم ارزیابی همه مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مهمی است که بر ارزش یک دارایی خاص تاثیر می‌گذارد. معاملات مبتنی بر اخبار علی‌رغم اینکه بعض اوقات به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مهم تحلیل بنیادی در نظر گرفته می‌شود، ویژگی‌های منحصربه فرد خود را هم دارد.

معامله‌گران چطور باید اخبار را رصد کنند؟

 معامله‌گرانی که بر اساس اخبار موجود معامله می‌کنند، زمانی خریدوفروش را انجام می‌دهند که بازار هنوز به‌شدت به تحولات اخبار واکنش نشان می‌دهد. بسته به شرایط، زمان معاملات آنها می‌تواند بلافاصله پس از اعلام خبر یا درست قبل از آن باشد. در این مواقع، بازار به‌شدت بی‌ثبات است و شانس این وجود دارد که ارزهای دیجیتال سودده باشند. در نتیجه معامله‌گران می‌توانند تا موقعیت‌های استراتژیک مورد نظر خود را پیدا کنند.

 اگرچه اخبار می‌توانند غیرقابل پیش‌بینی باشند و اغلب هم غافلگیرکننده هستند (مثل بلایای طبیعی)، معامله‌گران اخبار همچنان می‌توانند خود را در موقعیتی قرار دهند که معاملات سودآوری را با ایجاد یک فرض حساب‌شده در جهتی انجام دارد که بازار احتمالاً در پیش می‌گیرد و پتانسیل آن را دارد. اخبار موجود ممکن است هنگام انتشار خود بر روند قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌بگذارند. در نتیجه، زمان معامله برای این نوع سرمایه‌گذاران بسیار مهم است. علاوه بر این، به دست آوردن داده‌های تجاری نیز اهمیت زیادی برای آنها دارد.

انواع اخباری که معامله‌گران اخبار روی آنها تمرکز می‌کنند

 به‌طور کلی، اخبار موجود را می‌توان به دو دسته «غیرمنتظره» یا «منظم» طبقه بندی کرد.

اخبار غیرمنتظره

 اعلام یک رویداد غیرمنتظره یا ناگهانی (مانند یک بلای طبیعی، توسعه مالی یا اقتصادی، حمله تروریستی).

اخبار منظم

 اخباری که در یک زمان مشخص و پس از فواصل منظم اتفاق می‌افتد (مثل گزارش‌های فصلی، انتشار آمارهای اقتصادی، یا اعلام نرخ بهره آمریکا توسط بانک مرکزی این کشور).

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

چرا معامله بر اساس اخبار کار دشواری است؟

معامله بر اساس اخبار می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز و زمان‌بر باشد. این دسته از معامله‌گران اغلب از الگوریتم‌های خاصی برای کسب اطلاعات درمورد ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند که در سرمایه‌گذاری کرده‌اند. همین امر در مورد معامله‌گران عادی هم صدق می‌کند.

آنها می‌بایست به طور مداوم اخبار را رصد کند و در واکنش به آنها معاملات خود را انجام می‌دهند.  شایان ذکر است که این کار زمان زیادی می‌‌برد. اگر به اطلاعات مرتبط یا اخبار تجاری نیاز دارید. داده‌های تجارت به شما کمک می‌کند اطلاعات دقیقی برای کسب‌وکارتان پیدا کنید و از همه به‌روزرسانی‌های اخبار آگاه باشید.

 اکثر معامله‌گران به این صورت عمل می‌کنند که:

  • وقتی اخبار بد باشند، همه معامله‌گران از کاهش قیمت می‌ترسند و درگیر «فروش» می‌شوند.
  • وقتی اخبار خوب باشند، ارز دیجیتال می‌خرند.

 این روش، واکنش معقولی به اخبار محسوب می‌شود؛ اما برای کسب سود همیشه استراتژی درستی نیست. اگر می‌خواهید سود کنید، استراتژیتان باید درست برعکس باشد:

  • وقتی خبر بد است، ارز دیجیتال بخرید.
  • وقتی خبر خوب است، ارز دیجیتال بفروشید.

 در این صورت، می‌توانید سود کنید. دلیل آن هم این است که وقتی اخبار بد هستند، قیمت ارزهای دیجیتال پایین‌تر است.

  اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در ارزدیجیتال

مزایا و معایب معامله بر اساس اخبار

از بین مزایا و معایب معاملات مبتنی بر اخبار به‌طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

  • دسترسی سریع به موقعیت‌هایی که می‌تواند بسیار سودآور باشد.
  • اخبار متنوع امکان معامله دارایی‌های مختلفی را فراهم می‌کند.
  • برای استفاده از این روش، نیازی نیست که معامله‌گران با مفاهیم تکنیکال و فاندامنتال آشنایی داشته باشند. 
  • دنبال کردن اخبار به معامله‌گران کمک می‌کند تا برنامه‌هایشان را از قبل آماده نمایند.

معایب:

  • رویدادهای خبری بسیار غیرمنتظره هستند و معامله بر اساس آنها ریسک زیادی دارد.
  • در طول انتشار اخبار، شکاف قیمت‌های پیشنهادی برای خریدوفروش  ممکن است افزایش یابد و درآمد معامله‌گران را محدود کنند.
  • انتشار اخبار مختلف ممکن است باعث شود که قیمت‌ها واکنش متفاوتی نشان دهند (یک ارز دیجیتال ممکن است افزایش یابد حتی اگر یک خبر نشان دهد که باید سقوط کند).
  • واکنش قیمت یک ارز دیجیتال به یک خبری ممکن است تاثیر بسیار کوتاه‌مدت داشته باشد و ممکن است معامله‌گران را در موقعیت‌های پرخطری قرار دهد.

داده‌های تجاری چگونه به معاملات مبتنی بر اخبار کمک می‌کنند؟

معاملات مبتنی بر اخبار برای ایجاد یک سبد سرمایه‌گذاری خوب و استفاده از حرکات بازار و افزایش بازده کلی اهمیت زیادی دارد. بازارهای مالی بر اساس داده‌های تجاری حرکت می‌کنند. اگر یکی از طرفین مدام اطلاعات را سریع‌تر از سایرین به دست آورد، از نظر آماری احتمال این وجود دارد که طرف مذکور به دلیل این مزیت داده و در مقایسه با سایر طرف‌ها سود بیشتری به دست آورد.

در هر حال، داده‌های تجاری به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا داده‌های دقیق و معتبری را برای گسترش خود داشته باشند. معاملات مبتنی بر اخبار بستگی به دقت و تنوع اخبار نیاز دارد. برای مثال می‌توانید از سایت «ImportExportData» به‌راحتی تمام داده‌های تجاری فاندامنتال را به دست آورید. 

منابع خبری

 بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران مبتدی می‌دانند که اخبار موجود بر قیمت ارزهای دیجیتال مختلف، علی‌الخصوص بیت کوین تاثیر می‌گذارد. بسیاری از آنها سعی می‌کنند بر اساس تفاسیر و درک خود از اخبار موجود معامله کنند و می‌دانند که با تفسیر نادرست یک رویداد ضرر می‌کنند یا سودی به دست نمی‌آورند.

 دلیل اصلی اینکه معامله‌گران یک خبر را سوءتعبیر می‌کنند، استفاده از یک منبع خبری غیرقابل‌اعتماد یا استفاده از منبعی است که باخبار را خیلی دیر منتشر می‌کند.

 بنابراین، باید منبع کافی برای اخبار پیدا کنید.  یکی از بهترین منابع انجمن‌ها و وبلاگ‌ها هستند. همچنین مهم است که اعضای انجمن‌ها و وبلاگ‌ها دانش و تجربه تجاری خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و خطاها و مشکلات موجود را تجزیه‌وتحلیل کنند.

دستکاری قیمت

 برخی از معامله‌گران در صرافی‌های ارزهای دیجیتال گروه‌هایی را تشکیل می‌دهند که وظیفه دارند روند قیمت ارزهای دیجیتال را در جهت درست آغاز کنند.  آنها ممکن است ابزارهای قدرتمندی داشته باشند و از آنها برای افزایش یا کاهش سریع قیمت استفاده نمایند.

 با این حال، این نوع از معامله‌گران مجبور نیستند حتماً از سرمایه‌های خود استفاده کنند. آنها فقط می‌توانند در مورد یک خبر سروصدا ایجاد کنند و معامله‌گران را مجبور به خرید یا فروش ارزهای دیجیتال نمایند و دقیقاً در همین زمان با ارائه پیشنهادهای مناسب سود کنند.

 شایعه‌هایی هم وجود دارد که ادعا می‌کنند برخی از اخبار جهانی در صنعت ارزهای دیجیتال توسط گروه‌های خاصی دستکاری می‌شوند (البته هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد). حتی فعالیت برخی از صرافی‌ها هم به ظن سوءاستفاده از اطلاعات به حالت تعلیق درآمده است. بنابراین، حتی اگر به منبع خود اعتماد دارید، پیش از معامله بر اساس اخبار همیشه باید همه اخبار را دوباره بررسی کنید، از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید و روند قیمت ارزهای دیجیتال را در پلتفرم‌های معاملاتی مختلف مقایسه کنید.

  • معامله بر اساس اخبار چیست؟

هدف از انجام معاملات بر اساس اخبار موجود، سود بردن از فرصت‌هایی است که با انتشار اخبار و داده‌های مهم اقتصادی در بازار به وجود می‌آیند.

  • معامله‌گران باید روی چه اخباری تمرکز کنند؟

اخبار موجود را می‌توان به دو دسته «غیرمنتظره» یا «منظم» طبقه بندی کرد.
اخبار غیرمنتظره مانند اعلام یک رویداد غیرمنتظره یا ناگهانی (مانند یک بلای طبیعی، توسعه مالی یا اقتصادی، حمله تروریستی). اخبار منظم همان اخباری است که در یک زمان مشخص و پس از فواصل منظم اتفاق می‌افتد

منبع: فکت کوینز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا