تحلیل ارز دیجیتالمیم‌کوین

معرفی روش های پیشنهادی برای تحلیل دوج کوین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اگر تابه‌حال در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، حتما نام دوج کوین را شنیده‌اید. این رمزارز که یک میم کوین محسوب می‌شود در یک بازه زمانی به دلیل حمایت‌های ایلان ماسک که یکی از ثروتمندترین انسان‌های جهان به شمار می‌رود، سروصدای زیادی به پا کرد و قیمت آن چند برابر شد.

پس از آن قیمت دوج کوین افت کرد و اوج تاریخی خود را از دست داد؛ اما هنوز هم کسانی که در ابتدای تاسیس این رمزارز در آن سرمایه‌گذاری کردند، به سودهای زیادی دست یافتند و سرمایه خود را چندین برابر کرده‌اند. با وجود همه این‌ها، هنوز هم بسیاری از ما اطلاعات کافی درباره این رمزارز نداریم. در ادامه قصد داریم این ارز دیجیتال محبوب را به شما معرفی کرده و سپس روش‌هایی برای تحلیل دوج کوین به شما ارائه دهیم. پس اگر به سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها علاقه دارید تا پایان همراه ما باشید.

دوج کوین چیست؟

بیلی مارکوس و جکسون پالمر دو مهندس نرم‌افزار بودند که در سال ۲۰۱۳، دوج کوین را به وجود آوردند. پالمر از یک میم معروف در آن زمان که کلمه سگ به انگلیسی را عمدا با املای نادرست doge نشان می‌داد، به عنوان نام و لوگوی دوج استفاده کرد.

پت وایت، مدیرعامل کمپانی Bitwave می‌گوید: «دوج کوین در ابتدا شروع به مسخره‌کردن بیت کوین کرد. جمعی از علاقه‌مندان دوج، برای افزایش شهرت این رمزارز اقدام به جمع‌آوری سرمایه برای فرستادن تیم سورتمه‌سواری جامائیکا به مسابقات المپیک کردند. آن‌ها همچنین سعی کردند اسپانسر یک راننده مسابقات رالی شوند.»

در ماه می سال ۲۰۲۱ قیمت دوج به بالاترین میزان خود، یعنی ۰.۶۸ سنت رسید؛ درحالی‌که در ابتدای همان سال قیمت این رمزارز کم‌تر از یک سنت بود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا دوج کوین را رمزارز محبوب خود نامید و بخشی از بالارفتن ارزش دوج به خاطر همین مسئله بود. تا اواسط سال ۲۰۲۱ دوج کوین از نظر حجم بازار همواره در بین پنج رمزارز بازار قرار داشت. از آن زمان ارزش دوج به شدت کاهش یافت و به ۰.۰۵ سنت رسید و تنها پس از آن که ایلان ماسک دوج کوین را لوگوی توییتر کرد، ارزش این رمزارز به ۱۰ سنت افزایش یافت و دوباره به ده رمزارز برتر بازار راه پیدا کرد.

دوج کوین چطور کار می‌کند؟

برای تحلیل دوج کوین باید به درباره بلاکچین آن اطلاعاتی داشته باشید. مانند بسیاری دیگر از رمزارزها، Dogecoin هم بلاکچین مخصوص به خود را دارد و تمامی تراکنش‌های این رمزارز در آنجا ثبت می‌شوند. بلاکچین این رمزارز از مکانیزم اجماع کار برای تایید تراکنش‌ها استفاده می‌کند و در آن ماینرها با حمایت از بلاکچین و تایید تراکنش‌ها، به عنوان پاداش دوج کوین کسب می‌کنند. یکی از مسائل مهمی که در مورد دوج کوین وجود دارد، تعداد آن است. برخلاف بیت کوین که تعدادش محدود به ۲۱ میلیون است، تعداد دوج کوین‌ها هیچ محدودیتی ندارد و این رمزارز می‌تواند به هر میزانی تولید شود. به همین دلیل، این رمزارز خاصیت تورمی شدیدی دارد و همین مسئله دست‌یافتن به ارزشی بالا را برای این رمزارز دشوار می‌کند.

روش‌هایی برای تحلیل دوج کوین

تحلیل دوج کوین مانند تحلیل رمزارزهای دیگر دو شیوه مختلف دارد. در تحلیل فاندامنتال، بیشتر تغییرات قیمت در طولانی‌مدت مدنظر است؛ درحالی‌که در تحلیل تکنیکال بر اساس نمودار و تغییرات قیمتی در کوتاه و میان‌مدت تصمیم‌گیری می‌شود. از آنجا که هر دو اهمیت دارند، ما نیز نکته‌هایی در مورد هر کدام از آن‌ها بیان خواهیم کرد.

مطالعه وایت پیپر

وایت پیپرها کلید فهمیدن یک پروژه ارز دیجیتال هستند. در وایت پیپرها معمولا راجع به دلیل به‌وجودآمدن آن رمزارز، افراد پشت آن، اهداف پروژه و تفاوت‌های آن با سایر پروژه‌ها توضیح داده شده است؛ بنابراین با خواندن وایت پیپر اطلاعات زیاد دستگیر شما خواهد شد. اگر قصد سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در یک رمزارز را دارید، بهتر است وایت پیپر آن را مطالعه کنید. شما می‌توانید وایت پیپر هر رمزارزی از جمله دوج را در وب‌سایت‌های مختلف بیابید.

شناخت جامعه رمزارز

ارز دیجیتال یک تکنولوژی جامعه‌محور است که معمولا برای رشد نیاز به یک جامعه حمایتگر و قوی نیاز دارد؛ این مسئله مخصوصا برای تحلیل دوج کوین که یک میم کوین به شمار می‌رود، اهمیت زیادی دارد. اگر تیم آن رمزارز در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد، می‌تواند نشانه مثبتی تلقی شود.

فهمیدن اهداف پروژه

ممکن است برای شما اینطور به نظر برسد که همه رمزارزها شبیه به یکدیگرند؛ درحالی‌که این چنین نیست. هر پروژه ارز دیجیتالی با یک هدف خاص وارد بازار می‌شود و فهمیدن این هدف می‌تواند تاثیر زیادی در تصمیم شما برای خرید آن رمزارز بگذارد. البته تنها هدف اهمیت ندارد و آن پروژه باید روش رسیدن به اهداف خود را نیز مرحله‌به‌مرحله بیان کرده باشد.

نمودار شمعی

نمودار شمعی پرکاربردترین ابزار تحلیل تکنیکال است و به طور گسترده‌ای توسط تریدرها استفاده می‌شود. هر کندل نمودار قیمت در آغاز، در پایان، میانگین قیمت، بالاترین و پایین‌ترین قیمت معامله شده را به شما نمایش می‌دهند.

امواج الیوت

امواج الیوت یکی دیگر از شیوه‌های تحلیل دوج کوین و دیگر رمزارزهاست که در آن تحلیلگران تلاش می‌کنند چرخه‌های بازار را پیش‌بینی کرده و از طریق درک درست روان‌شناسی خریداران، افزایش و کاهش‌های شدید قیمت را پیش‌بینی کنند.

فیبوناچی

فیبوناچی نام یک دنباله از اعداد است که در آن هر عدد، از حاصل جمع دو عدد قبل خود به دست می‌آید. از روش فیبوناچی برای پیداکردن خطوط مقاومت و حمایت استفاده می‌شود.

ابر ایچیموکو در تحلیل دوج کوین

ابر ایچیموکو یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تحلیل بازارهای مالی است که برای تحلیل دوج کوین نیز کاربرد دارد. نمودار ایچیموکو، چهار خط دارد که هر کدام نشان‌دهنده یکی از ویژگی‌های قیمتی رمزارز هستند. ابر ایچیموکو به تحلیلگران نقاط مناسب برای ورود و خروج از رمزارز را ارائه می‌دهد.

دوج کوین؛ رمزارز شکست خورده یا پروژه‌ای آینده‌دار؟

در این مقاله سعی کردیم رمزارز دوج کوین را به شما معرفی کرده و اطلاعاتی درباره نحوه پیدایش آن، همچنین بلاکچین این رمزارز ارائه دهیم. دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتال پرنوسان بازار بوده و ممکن است در آینده هم صعود و سقوط‌های شدیدی را تجربه کند. به خاطر داشته باشید که ما شما را به خرید دوج کوین تشویق نمی‌کنیم و پیش از خرید هر نوع رمزارزی بهتر است درباره آن به طور مفصل تحقیق کرده و از افراد باتجربه مشورت بگیرید.

منبع: والکس

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا