اتریومفناوری بلاک چین

مهم ترین کاربردهای اتریوم در دنیای تکنولوژی چیست؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

اتریوم با استفاده از فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند توانسته در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.در ادامه این مطلب می خواهیم با کاربردهای اتریوم در دنیای تکنولوژی آشنا شویم.

یکی از بزرگ ترین رویای آدمها در دنیای امروز زندگی در یک دنیای کاملا غیرمتمرکز و بی واسطه است. اولین جرقه ای که برای تحقق این رویا به وجود آمد اتریوم بود. فناوری بلاکچین با بیت کوین پدید آمد.

اتریوم با استفاده از فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند توانسته در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.در ادامه این مطلب می خواهیم با کاربردهای اتریوم در دنیای تکنولوژی آشنا شویم.

دانلود فایل PDF و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۶، دی‌ماه۱۴۰۰

اتریوم در حال حاضر در حوزه های زیر قابل استفاده است:

  1. توکن سازی از دارایی های واقعی
    توکن های اوراق بهادر نشان دهنده دارایی هایی نظیر املاک، فلزات گرانبها، سهام و… هستند. بازار این توکن ها از طریق پلتفرم اتریوم می تواند به یک فرصت چند تریلیون دلاری تبدیل شود. با ایجاد توکن سازی این دارایی ها روی بلاک چین، صادرکنندگان می توانند بدون نیاز به مراحل فیزیکی و کاغذبازی به راحتی و با سهولت اقدام به انتقال و کار با آنها کنند.
  2. احترام به حریم خصوصی
    موتور جستجویی که در حال حاضر کل مردم دنیا از آن استفاده می کنند تمام اطلاعات شخصی شما را نگهداری کرده و با فروش آنها به شرکت های فعال در حوزه تبلیغات سالانه میلیاردها دلار کسب می کند. روی کار آمدن بلاک چین اتریوم می تواند به این کار خاتمه دهد.
    از طریق اتریوم می توان کاری کرد که سوابق اطلاعات ذخیره شده توسط موتورهای جستجو در سیستم ثبت گردد. در این صورت موتورهای جستجو مجبور می شوند برای حفظ وجهه مثبت خود با احتیاط عمل کنند.
  3. مدیریت هویت دیجیتال
    به کارگیری قراردادهای هوشمند در سیستم هویت دیجیتال باعث از بین رفتن مشکلات سرقت هویت خواهد شد. با استفاده از قراردادهای هوشمند ارائه شده توسط پروژه هایی نظیر uPort امکان دریافت خدمات مبتنی بر مدیریت هویت هوشمند وجود دارد. در این صورت هر کاربر مسئول اطلاعات هویتی خود خواهد بود.
  4. ذخیره امن اطلاعات
    از آنجا که برخی از شرکت های بزرگ نظیر مایکروسافت یا دراپ باکس حجم بسیار زیادی از اطلاعات را روی مزارع سرور ذخیره می کنند امکان اینکه این اطلاعات در معرض خطر نابودی قرار بگیرد بسیار زیاد است. لذا برای حل این مشکل می توان اطلاعات را به صورت غیرمتمرکز ذخیره نمود. به این صورت که اطلاعات به جای ذخیره در چند مزرعه سرور در ایالات متحده، در صدها و یا هزاران پایگاه داده در سرتاسر جهان نگهداری می شوند. در واقع اتریوم روشی برای حل این مشکل به شمار می رود. با استفاده از فناوری بلاک چین بکار رفته در اتریوم می توان برای ارسال سریع داده ها و رمزگذاری آنها استفاده نمود.
  5. دموکراسی سیاسی
    با توجه به اینکه در سیستم انتخابات سیاسی ممکن است تقلبی رخ دهد، از اتریوم می توان در سیستم رای دهی استفاده نمود. در سیستم اتریوم هیچ کس امکان کنترل مستقیم روی شبکه را ندارد. در نتیجه امکان تحریف در نتایج آرا وجود نخواهد داشت. در واقع اتریوم به اجرای هر چه بیشتر مردم سالاری کمک می کند.
  6. انقلابی در حوزه سلامت
    اتریوم می تواند در سیستم سلامت دنیا انقلابی عظیم به وجود آورد. با ذخیره سوابق بیماران روی بلاک چین امکان دسترسی به آنها در هرجایی فراهم می شود. این کار کمک زیادی به روند تولید و توسعه واکسن ها و جلوگیری از شیوع بیماری های کشنده می کند. به این صورت که شما در تعطیلات قادر هستید در تایلند به دکتر مراجعه کرده و معاینه شوید و در زمان برگشت به خانه خود در نیویورک نتایج آن را به دکترتان نشان دهید.
    اما این فقط به اینجا ختم نمی شود. گجت های هوشمند نظیر ساعت های هوشمند شما با در اختیار قرار دادن اطلاعات ثبت شده از شما در بیمارستان های سراسر جهان می توانند یک سری الگو از شرایط پزشکی نظیر سکته ها و یا حملات قلبی را ثبت کرده و پیش از رخ دادن آنها به افراد هشدار دهند. این اتفاق تنها به کمک اتریوم امکان پذیر است. تا جایی که می تواند نجات دهنده جان شما باشد.
  7. بازارهای پیش بینی
    یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای اتریوم به کارگیری قراردادهای هوشمند اتریوم در بازارهای پیش بینی است.
    جنوسیس و آگر پلتفرم های بازارهای پیش بینی به شمار می روند که در آنها از بلاک چین اتریوم و قراردادهای هوشمند به کار رفته است.
    بازارهای پیش بینی امکان پیش بینی یک رویداد یا اتفاق خاص را برای شما فراهم می کنند. مانند پیش بینی نتیجه یک بازی فوتبال، حدس قیمت اجناس، نتیجه کارزار انتخاباتی و… از جمله مواردی هستند که در بازارهای پیش بینی قابل پیش بینی هستند.
    در این بازارها می توان به افراد مشارکت کننده و افرادی که پیش بینی درستی می کنند و به عنوان برنده شناخته می شوند توکن و قراردادهای هوشمند اتریوم را اعطا کرد.
    بنابراین مراکز شرط بندی و یا نظرسنجی در مورد عرضه یک محصول خاص از جمله کاربردهای قرارداد هوشمند اتریوم به شمار می روند.
  8. بهبود خدمات مالی و بانکی
    اتریوم در حوزه بانکی و مالی استفاده های زیادی دارد. فعالیت های مربوط به قراردادها، پرداخت و امور بیمه ای، اوراق قرضه و… از جمله موارد استفاده از اتریوم در حوزه بانکی است.

موارد گفته شده از بهترین کاربردهای اتریوم در نظام های بانکی و مالی به شمار می رود.

جهت مشاهده و دانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

در این مطلب با مهم ترین کاربردهای اتریوم در دنیای تکنولوژی آشنا شدیم. تا کنون بیش از ۹۰۰ هزار حساب کاربری اتریوم ثبت شده است که از قراردادهای هوشمند مختلف استفاده می کنند و این تعداد هر روز در حال افزایش است. این اطلاعات نشان می دهند در آینده پیش رو قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز حضور بیشتری در صنایع مختلف خواهند داشت.

منبع: کوینی فا

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا