مقاله کسب و کار دیجیتال

موفق ترین ثروتمندان در سال ۲۰۲۲

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : ریچارد جی.چانگ   مترجم : امیر آل علی  

در این مقاله ۱۰ گزینه نخست فهرست موفق ترین ثروتمندان جهان در سال ۲۰۲۲ را بررسی خواهیم کرد. 

سال ۲۰۲۲، نقطه شروعی پس از دو سال سخت کرونایی بود که با اتفاقات مثبت بسیاری همراه شد. تحت این شرایط طبیعی است که میلیاردرها نیز به ثروت بیشتری دست پیدا کرده باشند. تحت این شرایط سوال اصلی این است که بیشترین افزایش ثروت برای کدام افراد بوده است.

با این حال قبل از پرداختن به این موضوع، بهتر است که برخی از آمارهای موجود درباره میلیاردرهای جهان، مورد بررسی قرار گیرد. در این زمینه از بین ۲۶۶۸ میلیاردر برتر جهان، ۳۲۷ نفر آنها زن هستند که تنها ۱۰۱ نفر خودساخته محسوب می شوند. درواقع اکثر آنها از طریق ارثیه، به این جایگاه رسیده اند که این موضوع برای جهان مدرن امروز که خواهان برابری هرچه بیشتر میان زنان و مردان می باشد، کاملا ناامیدکننده محسوب می شود.

  ” اقتصادالکترونیکی“آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

بیشترین میزان میلیاردر جدید نیز از کشور چین بوده است که با سرعتی مثال زدنی در حال تبدیل شدن به قدرت اول جهان است. با این حال همچنان آمریکا هم در بین مردان و هم در بین زنان، بیشترین تعداد میلیاردر را در اختیار دارد. در این راستا ۱۰ گزینه نخست فهرست موفق ترین ثروتمندان جهان در سال ۲۰۲۲ را بررسی خواهیم کرد. 

۱-ایلان ماسک

دارایی خالص: ۲۱۹ میلیارد دلار

سود یک ساله: ۶۸ میلیارد دلار

منبع ثروت: تسلا، اسپیس ایکس

کشور: آمریکا

درواقع ایلان ماسک به جنجالی ترین چهره حال حاضر جهان تبدیل شده است که تصمیمات وی، با انتقادهای زیادی همراه است. نمونه بارز این موضوع را می توان در خرید تاریخی توئیتر با رقمی باورنکردنی و اخراج اکثر مدیران و کارمندان این شرکت، به حساب آورد. با این حال وی در دو سال اخیر، موفق شده است تا به امپراتوری جف بزوس پایان دهد و عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به دست آورد. درواقع توجه جهانی به خودروهای برقی و موفقیت پروژه های فضایی او، دلیل اصلی رشد مالی بی نظیر در یک سال محسوب می شود.

در این زمینه فراموش نکنید که وی اخیرا با رقم ۴۴ میلیارد دلار، توئیتر را خریداری کرده که خود باعث شده است تا ثروت وی، کاهش پیدا کند. با این حال همین مقدار نیز برای قرار گرفتن او در جایگاه نخست، کاملا کافی است. درواقع اگر توئیتر بتواند تا یک سال آینده به سودآوری برسد، بدون شک با افزایش تنوع در منابع ثروت آقای ماسک، اختلاف وی با رقبا به مراتب بیشتر خواهد شد. 

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

۲-چانگ پنگ ژائو

دارایی خالص: ۶۵ میلیارد دلار

سود یک ساله: ۶۳.۱ میلیارد دلار

منبع ثروت: صرافی ارزهای دیجیتال

کشور: کانادا

در چند سال اخیر ارزهای دیجیتال با رشد مثال زدنی، مورد توجه جهانی قرار گرفته است. این شخصیت چینی که سال ها قبل به همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرده است، موسس صرافی بایننس است که به عنوان بزرگترین صرافی در حوزه ارزهای دیجیتال شناخته می شود. نکته جالب این است که وی تقریبا تمام ثروت حال حاضر خود را در سال ۲۰۲۲ به دست آورده که خود یک رکورد تاریخی محسوب می شود.

وی اخیرا ۳۰ درصد از سهام خود در بایننس را به فروش رسانده تا این میزان برای وی به ۷۰ درصد کاهش پیدا کند. با این حال شرایط حال حاضر ارزهای دیجیتال، روند نزولی را پیدا کرده و ممکن است درآمد وی در سال آینده، رشد قابل توجه سال قبل را نداشته باشد. نکته جالب دیگر این است که اگرچه وی در کشور چین به دنیا آمده است. با این حال به خاطر آنکه برند خود را در کانادا به ثبت رسانده، دیگر جزو میلیاردرهای چینی محسوب نمی شود. 

۳-گوتام آدانی

دارایی خالص: ۹۰ میلیارد دلار

سود یک ساله: ۳۹.۵ میلیارد دلار

منبع ثروت: ساخت و ساز و استخراج منابع زیرزمینی

کشور: هند

ثروتمندترن فرد آسیا امسال عملکرد تاریخی را داشته و ثروت خود را به مرز ۱۰۰ میلیارد دلار رسانده است. وی موسس هلدینگ آدانی است که در زمینه های مختلف نظیر ساخت و ساز و استخراج منابع زیرزمینی فعالیت دارد.

نکته ای که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید این است که براساس پیش بینی مجله اکونومیست، هند تا هشت سال آینده، بیشترین میزان رشد را در مقایسه با سایر کشورها خواهد داشت و به سومین ابرقدرت جهان تبدیل می شود. تحت این شرایط طبیعی است که فضا برای فعالیت میلیاردرها، کاملا مهیا باشد.

بزرگترین شرکت سیمان هند و مدیریت ۱۳ بندرگاه مهم در اختیار شرکت آقای آدانی قرار دارد. در آخر ذکر این نکته ضروری است که ۷۴ درصد از فروشگاه های بین المللی هند و تولید برق این کشور، کاملا در اختیار هلدینگ آدانی می باشد. درواقع تنوع منابع درآمدی وی بالاتر از تمامی ۱۰ گزینه موجود در فهرست امسال است. 

۴-رودولف سعده

دارایی خالص: ۴۱.۴ میلیارد دلار

سود یک ساله: ۳.۰۵ میلیارد دلار

منبع ثروت: حمل و نقل

کشور: فرانسه

این شرکت خصوصی به واسطه قراردادهای جدید خود در کشورهای مختلف، موفق شد تا ارزش سهام شرکت حمل و نقل CMA را با رشدی چشمگیر همراه سازد. وی در حال حاضر سومین فرد ثروتمند کشور فرانسه نیز محسوب می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که همسر این میلیاردر، نقش مهمی در تمامی امور داشته و می توان گفت که این جایگاه برای یک کسب و کار خانوادگی است و نمی توان تنها یک نفر را به عنوان تصمیم گیرنده اصلی در نظر گرفت. 

۵-مایکل بلومبرگ

دارایی خالص: ۸۳ میلیارد دلار

سود یک ساله: ۲۳ میلیارد دلار

منبع ثروت: بلومبرگ

کشور: آمریکا

سیاستمدار، تاجر و نویسنده آمریکایی امسال نیز آمار بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته و ۲۳ میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است. وی در حال حاضر چهاردهمین فرد ثروتمند جهان محسوب می شود. وی چند سالی به عنوان شهردار نیویورک فعالیت داشته و ابرشرکت رسانه وی، سال گذشته عملکرد بسیار خوبی را داشته است. وی در حال حاضر ۸۸ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

۶-استیو بالمر

دارایی خالص: ۹۱.۴ میلیارد دلار

سود یک ساله: ۲۲.۷ میلیارد دلار

منبع ثروت: مایکروسافت

کشور: آمریکا

مدیر سابق مایکروسافت که در حال حاضر ۳۲ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، به واسطه موفقیت های اخیر این شرکت، ثروت خود را نیز با افزایشی چشمگیر مواجه ساخته است. همچنین وی صاحب یک تیم در بسکتبال NBA (لس آنجلس کلیپرز) است که با افزایش ۱۷ درصد ارزش سهام مواجه شد.

۷-وارن بافت 

دارایی خالص: ۱۱۸ میلیارد دلار

سود یک ساله: ۲۲ میلیارد دلار

منبع ثروت: برکشایر هاتاوی 

کشور: آمریکا

هیچ فهرستی از میلیاردرها بدون موفق ترین سرمایه گذار قرن، کامل نخواهد بود. وی با ۹۲ سال سن، مسن ترین فرد فهرست امسال محسوب می شود. وی در شرکت های مهمی نظیر اپل، جنرال الکتریک، کرفت هاینز، گلدمن ساکس، ولز فارگو، شرکت کوکاکولا، پپسی، آمریکن اکسپرس، بنک آو آمریکا و آی بی ام سهامدار است. همچنین موسس برکشایر هاتاوی نیز محسوب می شود که یک هلدینگ در زمینه هایی نظیر خدمات بیمه، سرمایه گذاری و… می باشد. به صورت کلی ارزش تمامی سهام های وی در سال گذشته با رشدی ۲۳ درصدی همراه بوده است که بالاترین میزان رشد برای برکشایر هاتاوی می باشد. 

۸-لری پیچ

دارایی خالص: ۱۱۱ میلیارد دلار

سود یک ساله: ۱۹.۵ میلیارد دلار

منبع ثروت: گوگل

کشور: آمریکا

طبیعی است که با در اختیار داشتن بیشترین سهام بزرگترین موتور جست و جو جهان، هر ساله ثروت زیادی را به دست آورید. درواقع این امر برای آقای پیچ به خوبی رخ داده و او اخیرا سهام خود در آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل را فروخته است که در ثبت آمار امسال، تاثیر بسزایی را داشته است. 

۹-کارلوس سلیم هلو

دارایی خالص: ۸۱.۲ میلیارد دلار

سود یک ساله: ۱۸.۴ میلیارد دلار

منبع ثروت: مخابرات

کشور: مکزیک

مالک شرکت تلمکس و چند برند دیگر، امسال با رشد چشمگیر سهام مواجه شده و ۱۸.۴ میلیارد دلار به دست آورده است. درواقع وی به عنوان مهمترین فرد کشور مکزیک شناخته می شود که در اکثر زیرساخت های مکزیک و کشورهای همجوار، نقش پررنگی را دارد. 

۱۰-سرگی برین 

دارایی خالص: ۱۰۷ میلیارد دلار

سود یک ساله: ۱۸ میلیارد دلار

منبع ثروت: گوگل

کشور: آمریکا

دیگر موسس گوگل نیز امسال آمار خوبی را به دست آورده که به مانند لری پیچ، به فروش سهام خود در آلفابت، سود قابل توجهی را به دست آورده است. این امر در حالی است که سهام گوگل نیز رشد خوبی را داشته است. 

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی ۱۰ گزینه ای که بررسی شد، مالک برندهای دیگری نیز محسوب می شوند. با این حال تنها برندی که بیشترین درآمدزایی را به همراه داشته است، ذکر شده و در این رابطه نباید تصور کنید که تمامی درآمد، از یک برند بوده است. 

منبع: فرصت امروز

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا