بازاریابی دیجیتالمقاله کسب و کار دیجیتال

چطور در عرصه سئو سریع تر نتیجه بگیریم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
نویسنده : جان مورابیتو – کارشناس بازاریابی و سئو   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

کسب نتایج مناسب در دنیای سئو کار ساده ای نیست. بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند در عرصه سئو برای همیشه وقت دارند، با این حال به محض اینکه سطح رقابت در این فضا به شدت افزایش پیدا کند، دیگر هیچ فرصتی پیش روی شان قرار نخواهد داشت. درست به همین خاطر بسیاری از کارآفرینان و اعضای تیم سئو در برندهای مختلف همیشه به دنبال راهکارهای سریع و ساده و نتیجه سریع تر سئو هستند. در این میان البته موفقیت نصیب همه افراد نمی شود. سالانه شمار بالایی از برندها کادر مدیریت سئو یا حتی تیم مربوط به این بخش را به طور کامل عوض می کنند. با این حساب اگر شما توانایی مناسب در نتیجه گیری در کارتان نداشته باشید، خیلی زود کارتان را از دست خواهید داد. این امر می تواند برای شما نتایج بسیار ناگواری داشته و شرایط تان را نیز به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. 

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از نکات مهم برای نتیجه گیری هرچه سریع تر در دنیای سئو است. این امر شاید برای شما بسیار عجیب یا حتی غیرممکن به نظر برسد، اما در صورتی که از ایده های درست برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان استفاده کنید، توانایی تاثیرگذاری ساده و کاربردی بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار می دهیم. 

جهت دانلود فایل Pdf و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” شماره ۱۹، فروردین‌ماه۱۴۰۱ اینجا کیلک نمایید.

نتیجه سریع تر سئو؛
ضرورت درک عجله در کار

بسیاری از افراد عرصه سئو را حوزه ای بی نهایت آرام برای کسب و کار تصور می کنند. این امر هر چقدر هم که جذاب و هیجان انگیز باشد، میانه مناسبی با واقعیت امروز دنیای کسب و کار ندارد. این روزها برندها عجله بسیار زیادی دارند. دلیل آن هم عدم صبر و شکیبایی مشتریان است. اگر یک مشتری برای خرید محصول برندی بهتر از شما دم دست داشته باشد، هرگز منتظر شما نخواهد ماند. بنابراین شما باید همیشه راهکارهای تازه و خلاقانه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان داشته باشید. در این میان نیز زمان مهمترین عامل برای صرفه جویی محسوب می شود. اگر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان زمان را از دست بدهید، برندتان خیلی زود در بازار بدل به کسب و کاری حاشیه ای خواهد شد. 

کارشناس ها یا افراد فعال در حوزه سئو باید به خوبی نسبت به میزان بالای فعالیت در این حوزه آگاهی داشته باشند. این یعنی رقابت برای پیدا کردن شغلی مناسب در دنیای سئو بسیار زیاد است. این امر در پیوند با تلاش بسیار زیاد کارآفرینان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و سرعت بالای تغییرات در دنیای کسب و کار یک رقابت تمام عیار پیش روی شما قرار می دهد. درست به همین دلیل ما در اولین فرآیند این مقاله به اهمیت درک سرعت بالا اشاره کرده ایم. اگر شما هنوز هم فکر می کنید دنیای سئو نیازمند سرعت عمل بالایی نیست، باید در نحوه فعالیت برندتان تجدیدنظر اساسی صورت دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا نکرده و خیلی زود نیز شانس تان در این میان را به طور کامل از دست بدهید. 

نتیجه سریع تر سئو؛
پر کردن چک لیست ها را متوقف کنید

برخی از کارآفرینان برای همه کارهای شان یک فهرست بلند بالا طراحی می کنند. این امر یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب شده و توانایی برندها را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. البته در این میان برخی از موانع نیز پیش روی کارآفرینان قرار می گیرد. یکی از مهمترین نقاط ضعف مربوط به چک لیست ها در دنیای سئو جا ماندن کارآفرینان از موج تغییرات است. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فرآیند بسیار دشواری محسوب شده و سختی های زیادی نیز به همراه دارد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید چک لیست ها را یک بار برای همیشه فراموش کنید. 

وقتی یک برند در زمینه سئو از چک لیست استفاده می کند، به طور معمول کارهای زیادی برای خود طراحی کرده و دیگر فرصتی برای ارزیابی تغییرات در بازار پیدا نمی کند. این امر می تواند شرایط تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای دشوار سازد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه سرتان را خلوت نگه دارید، در غیر این صورت شاید آخرین فردی باشید که در دنیای سئو از اخبار و تحولات مطلع می شود. 

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شرایط بسیار دشواری در بازار دارند. این امر می تواند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات زیادی به همراه داشته باشد. اگر شما در این میان خودتان را با چک لیست های کلیشه ای سرگرم کنید، دیگر فرصتی برای درک سریع تحولات بازار پیدا نخواهید کرد. این امر می تواند شما را در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دردسر اندازد. 

بی شک ترک یک عادت برای بازاریاب ها و کارشناس های سئو همیشه سخت است. این امر در مورد کارهایی که عادت طولانی به انجام شان داریم، سخت تر هم هست. با این حال شما باید شجاعت لازم برای قطع یک روند نامناسب را داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نگیرد. 

اقتصادالکترونیکی” آخرین و به روزترین محتوی کسب‌وکار دیجیتال

استفاده از نمودار به جای چک لیست

چطور در عرصه سئو سریع تر نتیجه بگیریم؟

ما در بخش قبل به شما درباره ضرورت کنار گذاشتن چک لیست نکاتی را یادآور شدیم. اکنون نوبت آن است که راهکارهای جایگزین را نیز برای شما مورد بررسی قرار دهیم. بی شک کنار گذاشتن یک راهکار که سابقه طولانی نیز دارد، امر ساده ای نیست. اگر در این میان یک راه حل جایگزین پیش روی افراد قرار داشته باشد، فرآیند مورد نظر بی نهایت ساده تر از هر زمان دیگری خواهد شد. درست به همین دلیل ما در این بخش به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی شما با استفاده از ایده های کاربردی هستیم. ایده کاربردی ما نیز چیزی نیست به غیر از استفاده از نمودارهای حرفه ای.

شما در قالب یک نمودار امکان ارزیابی تمام ایده ها و کارهای تان را دارید. اگر ایده تازه شما برای دنیای سئو شامل به روز رسانی کلیدواژه های تان است، می توانید از یک نمودار برای ارزیابی میزان تاثیرگذاری این استراتژی سود ببرید. به زبان ساده، شما در نمودارتان باید چهار خانه را ترسیم کنید. این خانه ها به ترتیب شامل میزان تاثیرگذاری و همچنین بازگشت سرمایه است. اگر یک استراتژی در ارزیابی شما تاثیرگذاری بالایی بر روی مخاطب هدف دارد، اما بازگشت سرمایه اش به هر دلیلی در هاله ای از ابهام قرار دارد، باید آن را برای همیشه کنار بگذارید. امروزه تنها استراتژی هایی در بازار موفق هستند که علاوه بر تاثیرگذاری بالا همراه با بازگشت سرمایه مناسب نیز باشند. این امر می تواند به شما برای استفاده از ایده های تازه و استراتژی های مناسب در دنیای سئو کمک کند. 

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

بسیاری از کارشناس ها یا فعال های حوزه سئو بدون اینکه نسبت به نتیجه یک استراتژی آگاهی دقیقی داشته باشند، دست به کار شده و در بازار فعالیت می کنند. این امر می تواند برای آنها حسابی گران تمام شود. دلیل این امر مسئولیت گسترده بازاریاب ها و کارشناس های سئو در قبال فعالیت تیم شان است. بدین ترتیب اگر شما مسئولیت کارتان را قبول نکرده یا تیم تان مشکلات زیادی داشته باشد، خیلی زود از کارتان کنار گذاشته خواهید شد. نمودار مورد بحث در این بخش به شما برای شناسایی بهترین ایده ها و استراتژی های ممکن در دنیای بازاریابی کمک می کند. شما به این ترتیب فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را خواهید یافت. 

بسیاری از کارشناس های سئو ایده های درستی درباره نحوه فعالیت در بازار دارند. نمودار مورد بحث در این مقاله به شما برای ارزیابی دقیق ایده های تان و انتخاب بهترین راهکار ممکن کمک می کند. شما با این حساب فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را پیدا می کنید. این امر شما را در موقعیت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار داده و شرایط تان را نیز تغییر خواهد داد. پس همیشه پیش از اجرای یک ایده از خودتان درباره میزان تاثیرگذاری اش بر روی مخاطب هدف و از همه مهمتر بازگشت سرمایه اش نیز سوال کنید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

نتیجه سریع تر سئو؛
اجرای سریع تر تکنیک ها

همه کارشناس های حوزه سئو ایده های مناسبی دارند. در کنار این امر تکنیک هایی که در طول دوران آموزش و کلاس های مختلف نیز به آنها یاد داده می شود، دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شکلی حرفه ای هستید، باید تکنیک ها و به طور کلی تمام آنچه در دنیای سئو یاد گرفته اید را با سرعت عمل بسیار بیشتری اجرا کنید. هرچه باشد موضوع این مقاله کسب نتایج مناسب در حوزه سئو با سرعتی بالاست. بنابراین توصیه ما برای استفاده از ایده های کاربردی باید در کنار افزایش سرعت تان برای اجرای تکنیک های اصولی نیز باشد. 

بسیاری از کارشناس های حوزه سئو پس از اینکه کارشان در یک کلاس آموزشی تمام می شود، هرگز از تکنیک هایی که یاد گرفته اند سود نمی برند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها به همراه داشته و توانایی شان را نیز در عمل به شدت کاهش می دهد. درست به همین دلیل توصیه ما برای شما در این بخش افزایش سرعت عمل تان و استفاده از تمام تکنیک هایی است که یاد گرفته اید. شاید این امر در ابتدا بسیار سخت باشد، اما بی تردید پس از مدت زمانی کوتاه تکرار و تمرین توانایی تان در این میان به شدت افزایش پیدا می کند. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شانس تان را نیز تقویت می کند. 

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

نتیجه سریع تر سئو

راستی آزمایی روش های سئو

امروزه راهکارها و روش های بسیار زیادی برای سئوی محتوا در دسترس افراد قرار دارد. برخی از افراد برای افزایش سرعت عمل شان در این میان دست به استفاده از هر تکنیکی در این میان می زنند. شاید این امر ایده مناسبی در نگاه نخست باشد، اما اگر کمی عمیق تر به ماجرا نگاه کنیم، مشکلات بسیار زیادی در پی آن به وجود می آید. اینکه شما سرعت عمل تان را به طور چشمگیری افزایش دهید، هرگز امری عادی نیست. بنابراین باید با دقت نظر بسیار زیادی صورت گیرد، در غیر این صورت شاید هر لحظه امکان بروز مشکلات بزرگ در زمینه فعالیت تان به وجود آید. این امر می تواند در بلندمدت شرایط شما را به طور قابل ملاحظه ای تغییر داده و توانایی تان در این میان را نیز تغییر دهد. 

تمرین و تکرار برای اجرای سریع تر تکنیک ها باید همیشه همراه با راستی آزمایی آنها نیز باشد. این امر به معنای تلاش برای پیدا کردن نمونه های موفق در زمینه روش های سئو است، در غیر این صورت شما درگیر فرآیندی بی نهایت خطرناک خواهید شد. اغلب اوقات وقتی برندها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف عجله به خرج می دهند، ریسک زیادی را قبول می کنند. این امر می تواند نتایج بسیار ناگواری به همراه داشته و وضعیت برندها را نیز تغییر دهد. درست به همین دلیل شما باید همیشه خودتان را برای اندکی راستی آزمایی نیز آماده کنید، در غیر این صورت شاید هیچ وقت شانس دوباره ای برای سئو محتوا و تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیدا نکنید. 

راستی آزمایی ایده ها برای بازاریابی و سئو همیشه کار سختی نیست. این امر درباره روش های سئو شامل تلاش برای پیدا کردن یک نمونه موفق در این زمینه است. این کار ساده به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داده و شرایط تان را نیز به طور چشمگیری بهینه سازی می کند. پس تنها کاری که در این میان باید انجام دهید، تلاش برای پیدا کردن یک راهکار تازه و چک کردن آن با تجربه دیگر برندهاست. اگر در این میان سایر برندها نیز تجربه ای موفق و مانند شما داشته باشند، کار شما بی نهایت ساده تر از هر زمان دیگری می شود. 

نتیجه سریع تر سئو؛
ارزیابی تکنیک های قبلی

بسیاری از کارشناس های سئو خیلی راحت از کنار تجربه های قبلی شان عبور می کنند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما نوعی رفتار رایج در میان کارشناس های سئو و حتی بازاریاب ها محسوب می شود. این امر به مرور زمان ایده های شما برای فعالیت در دنیای سئو را به شدت کاهش می دهد. همچنین شما را از تجربه های مهمی در دنیای سئو نیز محروم خواهد کرد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای هستید، باید همیشه نیم نگاهی به گذشته داشته باشید. 

بی تردید بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات زیادی دارند. در این میان بروز شکست در حوزه های مختلف کاری مثل سئو نیز امر طبیعی محسوب می شود. البته فرآیند فعالیت شما در دنیای امروز سئو همیشه همراه با شکست نبوده است. درست به همین دلیل باید دنبال نقاط قوت کارتان نیز باشید. استدلال ما در این بخش بسیار ساده است، اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای هستید باید از ایده های موفق قبلی تان نیز استفاده کنید. این امر هزینه های سئو را برای شما به شدت کاهش داده و سرعت عمل تان را نیز به طور چشمگیری افزایش می دهد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

ارزیابی سابقه فعالیت یک برند یا تیم سئو کار ساده ای نیست. شما در این میان باید فقط کمپین ها یا عملکردهای همراه با موفقیت را مد نظر قرار دهید، چراکه تکلیف همه با شکست های قبلی مشخص است. همیشه باید از ایده هایی که قبلا همراه با شکست بوده، پرهیز کرد. در نقطه مقابل این فرآیند بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می توانند از ایده های قدیمی شان به خوبی سود ببرند. البته ایده هایی که همراه با دستاورد موفقیت آمیز بوده اند هیچ دلیلی وجود ندارد که ایده هایی که زمانی موفقیت به همراه داشته اند، دوباره چنین تجربه خوبی را برای شما به همراه نیاورند. درست به همین دلیل باید همیشه حواس تان به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن جمع باشد. این نکته به شما برای تاثیرگذاری دوباره بر روی مخاطب هدف کمک کرده و وضعیت تان در دنیای سئو را نیز به طور چشمگیری بهبود می بخشد. هرچه باشد سابقه برندهایی که سال های طولانی در بازار حضور دارند نوعی تجربه با ارزش محسوب می شود و باید همیشه در کانون توجه آنها قرار داشته باشد. 

بی تردید موفقیت در دنیای سئو برای همه برندها امری مهم محسوب می شود. در این میان شما همیشه فرصت های بسیار اندکی برای موفقیت دارید. درست به همین دلیل برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم کارتان را توسعه داده و شرایط تان را نیز بهینه سازی کنید. ایده هایی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت، به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان برای کاهش مدت زمان کسب موفقیت در دنیای سئو به شدت افزایش می دهد. یادتان باشد نکات مورد بحث در این مقاله باید به طور بلند مدت مد نظر قرار گیرد، در غیر این صورت شاید خیلی زود با مشاهده اولین موفقیت ها در این راستا انگیزه تان برای اجرای آنها از بین برود. بنابراین خودتان را برای اجرای همزمان و بلندمدت ایده های مورد بحث در این مقاله آماده کنید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: فرصت امروز از semrush

چطور در عرصه سئو سریع تر نتیجه بگیریم؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا