پرداخت دیجیتالدولت دیجیتال

پیشنهاد پوتین برای ایجاد یک نظام پرداخت بین‌المللی “مستقل از مداخله خارجی”

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

رئیس جمهور روسیه پیشنهاد ایجاد یک نظام پرداخت بین‌المللی را که “مستقل از مداخله خارجی باشد”، داد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهور روسیه در سخنرانی در یک کنفرانس بین‌المللی هوش مصنوعی در شهر مسکو پیشنهاد داد، چنین نظامی می‌تواند بر مبنای فن‌آوری‌های بلاکچین و رمزارز ایجاد شود.

او بیان کرد: “بر اساس فن‌آوری‌های ارز دیجیتال و رجیستری‌های توزیع‌شده، می‌توان یک نظام جدید پرداخت‌های بین‌المللی را ایجاد کرد که بسیار راحت‌تر و در عین حال کاملاً ایمن برای مشارکت‌کننده‌ها و از همه مهم‌تر مستقل از بانک‌ها و مداخله‌های کشورهای ثالث باشد.”

  ” اقتصادالکترونیکیآخرین و به روزترین محتوی در اقتصاددیجیتال

پوتین با ابراز اطمینان از اینکه یک چنین نظام پرداختی شکل خواهد گرفت، گفت: هیچ کس دیکته کردن‌های انحصارطلبان که آسیبش متوجه همه از جمله خود این انحصار طلب‌ها خواهد شد را دوست ندارد.

او تاکید کرد نهادهای مالی جهان باید “بازتاب دهنده واقعیت‌های یک جهان چند قطبی و مبتنی بر اصول دموکراتیک، کنار گذاشتن دیکته کردن‌ها، سوءاستفاده‌ها و انحصارگرایی باشد”.

اقتصادالکترونیکی آخرین و به روزترین محتوی در فین‌تک (فناوری مالی)  

رئیس جمهور روسیه بیان داشت: نظام موجود پرداخت‌های بین الملل یک نظام پر هزینه است و قواعد و حساب‌های آن تحت کنترل یک مجموعه کوچک دولت‌ها و گروه‌های مالی است. در حقیقت آنها اربابان زندگی هستند و واقعا به شکلی انحصارطلبانه همه چیز را کنترل می‌کنند.

پوتین با استناد به نظام قدیمی حواله در کشورهای مشرق زمین که مدت‌ها قبل از ظهور بانک‌ها پرداخت‌های متقابل را میسر می‌کرد و همچنان نیز کارآمد است، گفت، بی تردید نظام پرداخت جدید با ترکیب فن‌آوری‌های پیشرفته و “تجربه هزار ساله بشر” قابل ایجاد است.

منبع: ایسنا

  • پیشنهاد پوتین برای ایجاد یک نظام پرداخت بین‌المللی “مستقل از مداخله خارجی”

“فناوری هوشمند” رسانه تخصصی انقلاب صنعتی چهارم

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا