اینترنت اشیابانکداری دیجیتال

نقش اینترنت اشیا و بانکداری باز در لندتک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

ترکیب نوآورانه بانکداری باز و فناوری اینترنت اشیاء می‌تواند مزایای زیادی ایجاد کند و موارد استفاده هر دو را گسترش دهد.

هم بانکداری باز و هم اینترنت اشیا می‌توانند داده‌های ارزشمندی را از مشتریان جمع‌آوری کرده و این اطلاعات را در اختیار کسب و کارهای مربوطه قرار دهند. در حالی که اطلاعات به‌دست‌آمده توسط پلتفرم‌های بانکداری باز مربوط به تراکنش‌های مالی است و به ایجاد پروفایل مشتری کمک می‌کند، اینترنت اشیاء می‌تواند فهم بیشتری را در رابطه با سبک زندگی و برنامه‌های روزانه مشتریان ارائه دهد. با استفاده از این داده‌ها، کسب و کارها می‌توانند با تکیه بر اطلاعات جدید و به روز مشتری، نیازها و عادات مشتریان را شناسایی و رفع کنند.

نقش اینترنت اشیا و بانکداری باز در لندتک

در حالی که موارد استفاده زیادی از اینترنت اشیاء وجود دارد، مانند وسایلی که دارای اینترنت هستند که به خرید مواد غذایی مرتبط می‌شوند، سایر موارد استفاده فراتر از کالاهای مصرفی سنتی در زمینه‌هایی مانند امور وام و بیمه هستند.

در این مسیر شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه و وام دهندگان اعتباری می‌توانند از ترکیب داده‌های جمع آوری شده از طریق هر دو منبع بانکداری باز و اینترنت اشیا بهره ببرند. برای سال‌ها، شرکت‌های بیمه و وام‌دهنده،  اعتبار را بر اساس داده‌های تاریخی و اطلاعات قدیمی ذخیره ‌شده در پایگاه‌های اطلاعاتی برای مدیریت ریسک در نظر می‌گرفتند و محاسبه ریسک را با تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان قبلی و رفتارهای کلی آنها انجام می‌دادند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

ولی افزایش چشمگیر داده‌های جمع آوری و ذخیره شده از اینترنت اشیا، باعث شده تا حسگرها و نرم‌افزارهای موجود در دستگاه‌های اینترنت اشیا بتوانند داده‌های بی‌درنگ به بیمه‌گران و وام‌دهنده‌ها در مورد تقریباً هر چیزی که به زندگی روزمره مشتریانشان مربوط می‌شود، از جمله برنامه‌های روزانه، عادات رانندگی، و سطح تناسب اندام، ارائه دهند.

با حرکت به سوی آینده، فرصت‌های بیشتری برای بهبود امنیت بانکداری باز و اینترنت اشیا از طریق استفاده بهتر از بیومتریک، نه تنها برای احراز هویت فردی مصرف‌کننده، بلکه برای بانک‌ها در موضوع مبارزه با مسائل دسترسی غیرمجاز نیز وجود دارد.

منبع: عصربانک

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا