بیت‌کوینتحلیل ارز دیجیتال

مقاومت نهنگ‌های کوچک در مقابل فروش بیت کوین؛ آیا هولدرها تسلیم می‌شوند؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
مازیار نسیمی

هم‌زمان با فروش بیت کوین توسط نهنگ‌های بزرگ، داده‌ها نشان می‌دهد که نهنگ‌های کوچک‌ تر هم‌چنان در مقابل فروش دارایی خود مقاومت می‌کنند. مقاومت نهنگ‌های کوچک‌تر ممکن است مانع از رویداد «تسلیم هولدرها» و کاهش شدید قیمت بشود.

اطلاعات نشان می‌دهند که بیت کوین هم‌چنان ممکن است شاهد تسلیم هولدرها باشد، اما برای دستیابی به این موضوع باید نهنگ‌های بیشتری دارایی خود را بفروشند.

پلتفرم تحلیل آن‌چین CryptoQuant در تاریخ ۲۷ می (۶ خرداد) به افزایش رفتار بدبینانه نهنگ‌ها اشاره کرده است.

جهت مشاهده ودانلود فایل pdf ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

فروش توسط نهنگ‌های کوچک می‌تواند «تسلیم مطلق» را آغاز کند

همزمان با فراگیر شدن این ایده که قیمت بیت کوین باید به قیمتی پایین‌تر از کف قیمت ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) برسد، بعضی از بزرگترین هولدرهای بیت کوین نشانه‌هایی از بی‌صبری و تمایل به فروش بروز داده‌اند.

بین دانگ (Binh Dang) تحلیلگر کریپتوکوانت، با بررسی UTXO کیف پول نهنگ‌ها، اظهار داشت فروش نهنگ‌ها از ماه آپریل (فروردین) تا امروز افزایش داشته است.

نهنگ‌هایی که حداقل یک میلیون دلار بیت کوین در اختیار دارند و به عنوان نهنگ‌های بزرگ شناخته می‌شوند، فروش دارایی خود را افزایش داده‌اند، در حالی که نهنگ‌های کوچک‌تر با دارایی کمتر از یک میلیون دلار، موضع خود را تغییر نداده‌اند و تمایلی به فروش ندارند.

دانگ در این خصوص گفته است: پس از کاهش شدید قیمت BTC در پایان ماه ژانویه (دیماه ۱۴۰۰)، ما شاهد انباشت بودیم و ارزش دارایی کیف پول‌های برتر افزایش یافت. اما از تاریخ ۲۱ آوریل (۱ اردیبهشت) تا کنون، نهنگ‌های بزرگ در حال فروش دارایی خود بوده‌اند و اکنون هیچگونه نشانه‌ای از انباشت وجود ندارد. اگر نهنگ‌های کوچک‌تر و خرده سرمایه‌گذاران تسلیم شوند، به نظرم شاهد تسلیم مطلق و کف قیمت خواهیم بود. در غیر این صورت، برای پیدا کردن زمان معکوس شدن روند، باید اقدامات مثبت نهنگ‌های کوچک‌تر (در محدوده ۱ میلیون دلار) را زیر نظر داشت.

اطلاعات نشان می‌دهد که عرضه و فروش توسط کیف پول نهنگ‌های بزرگ کاهش شدیدی داشته است و نهنگ‌های کوچک‌تر (بین ۱۰۰٬۰۰۰ دلار تا ۱ میلیون دلار ارزش بیت کوین) رفته رفته در حال روی آوردن به اقدامی مشابه و کاهش دارایی خود هستند.

در مقابل، کیف پول‌هایی با موجودی ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ دلار و ۱۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ دلار هیچ نشانه‌ای از تسلیم نشان نداده‌اند.

جولیو مورنو (Julio Moreno) تحلیلگر ارشد CryptoQuant گفته است: نهنگ‌های بزرگ به توزیع دارایی خود ادامه می‌دهند. در حالی که نهنگ‌های کوچک و خرده سرمایه‌گذاران وضعیت دفاعی خود را حفظ کرده‌اند.

اطلاعات گلس‌نود نشان می‌دهد تعداد کیف پول‌هایی که می‌توان به آنها نهنگ گفت به طور کلی کاهش یافته است.

موجودی کیف پول‌هایی که می‌توان به آنها نهنگ
موجودی کیف پول‌هایی که می‌توان به آنها نهنگ. منبع: Glassnode

توجه به حجم معاملات بیت کوین برای ردیابی رویداد تسلیم

اوایل ماه می (اردیبهشت)، سطح خرید نهنگ‌ها باعث ایجاد سطح حمایتی مهمی کمتر از ۲۷,۰۰۰ دلار شد. به نظر منبع نظارتی Whalemap، این موضوع پس از کف قیمت ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت)، نکته جالبی بود. محققان این موسسه اظهار داشتند که رویدادهای تسلیمی که برای بیت کوین پیش‌بینی می‌شوند، مستلزم انتقال تعداد بسیار زیادی کوین «هم با سود و هم با ضرر» است.

این محققان معتقدند در کاهش قیمت ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت)، انتقال بیت کوین با سود و با ضرر بیشتر از حد معمول بوده است و می‌توان آن‌ را نوعی از رویداد تسلیم هولدرها دانست. نمونه خوبی از تسلیم هولدرها در ماه دسامبر ۲۰۱۸ (آذر ۹۷) بود که شاخص MPL (نسبت سود به ضرر متحرک یا Moving Profit/Loss) در آن مشابه با شرایط کنونی بود.

اطلاعات انتقال کوین‌های در سود و در ضرر (MPL)
اطلاعات انتقال کوین‌های در سود و در ضرر (MPL)؛ منبع: Whalemap/ Twitter

منبع: میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا