اتریوممقاله ارز دیجیتال

هارد فورک اتریوم چیست؟

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

هارد فورک اتریوم چیست و آیا سرمایه گذاری بر روی این هارد فورک ها می تواند شرایط خوبی در آینده برای سرمایه‌گذاران به دنبال داشته باشد یا خیر؟

یکی از رایج ترین اصطلاحات بازار ارز دیجیتال فورک ها و انواع آن هستند که در سال‌های اخیر چالش های ذهنی بسیار زیادی هم برای تیم‌های توسعه دهنده رمز ارزها و هم برای سرمایه‌گذاران و کاربران در بازار ارز دیجیتال ایجاد کرده است. واقعیت این است که درصد قابل توجهی از کاربران اطلاعات کافی نسبت به هارد فورک های رمز ارزهای مختلف مانند اتریوم و بیت کوین را نداشته و ذهنیت کافی برای انجام معامله و سرمایه گذاری بر روی آنها را نیز ندارند.

مطالعه مقالات مختلف درباره هارد فورک ها میتوانند زمینه ساز یک سرمایه گذاری مطمئن تر و البته با پتانسیل سوددهی بالا تر را برای کاربران در بازار ارز دیجیتال ایجاد کند. با توجه به تغییرات بسیار زیادی که این روزها بر روی پلتفرم ارز دیجیتال اتریوم به وجود آمده است صحبت کردن درباره هارد فورک های این رمز ارز بسیار شایع بوده و در این مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعات شما را در این باره کامل کنیم. شما می‌توانید برای خرید اتریوم به صرافی های معتبر ارز دیجیتال مراجعه کنید.

فورک چیست؟

قبل از اینکه به بررسی شرایط هارد فورک اتریوم و امکان سرمایه گذاری بر روی آن بپردازیم لازم است تا یک تعریف مختصر درباره فورک ها و انواع آن در بازار برای شما داشته باشیم. به صورت کلی بازار ارز دیجیتال تبدیل به یک بازار با رویکرد خلاقیت شده و هر روزه شاهد استفاده از خلاقیت های جدید در این بازار برای رسیدن به کاربردهای ویژه تر و بهتر برای کاربران هستیم. به عنوان مثال‌ روش دور زدن تحریم تتر در میان کاربران ایرانی تبدیل به یک روش مناسب برای سرمایه گذاری های بین المللی شده و هر روز نیز شاهد به وجود آمدن رویکردهای جدید در این باره و سایر موارد مشابه هستیم. فورک ها را نیز به نوعی می توان یکی از خلاقیت ها و ایده های عالی در بازار ارز دیجیتال معرفی کرد که برای پیشبرد اهداف خاص و رسیدن به کاربردهای خاص در پلتفرم رمز ارزهای مختلف تعریف می شود.

فورک یک کلمه انگلیسی است که اصطلاح آن در بازار ارز دیجیتال با عنوان شاخه و یا انشعاب تعریف می شود. وقتی صحبت از هارد فورک اتریوم میشود در واقع ما در حال صحبت کردن درباره یکی از شاخه ها و یا انشعابات پلتفرم اتریوم هستیم. فورک ها در واقع پلتفرم ها و پروژه هایی هستند که با توجه و تکیه بر یک پروژه اصلی و برای برطرف کردن برخی از چالش ها و مشکلات موجود در پروژه اصلی تعریف شده و در بازار معرفی می شوند.

به عنوان مثال یکی از مهمترین و اصلی ترین چالش های بلاک چین بیت کوین سرعت بسیار پایین تراکنش ها در این شبکه و همچنین کارمزدهای بالای شبکه است. این مشکلات باعث شد تا بسیاری از افراد فعال در زمینه توسعه بلاک چین ها به دنبال ایجاد یک فورک جدید از شبکه بیت کوین به عنوان بیت کوین کش باشند. فورک در واقع به پلتفرم و شبکه اطلاق می شود که از همان بلاک چین اصلی بیت کوین به وجود آمده اما از نظر ویژگی ها و شرایط تفاوت هایی با بلاک چین اصلی دارد که باعث ایجاد مزیت هایی در فورک ها برای برطرف کردن مشکلات و چالش های قبلی می شود.

هارد فورک چیست؟

در بند قبلی سعی کردیم تا مفهوم فورک در بازار ارز دیجیتال را به صورت کاملاً ساده برای شما بیان کنیم. لازم به توضیح است که فورک ها در بازار ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند. دو نوع از انواع فورک ها که رایج ترین آنها نیز هستند سافت فورک و هارد فورک میباشد. سافت فورک و یا شاخه نرم به پروژه و پلتفرم جدید منشعب شده از یک شبکه بلاک چین اطلاق می شود که کد نویسی آن شباهت بسیار زیادی به کدنویسی شبکه اصلی داشته و تفاوتهای بسیار اندکی میان آن و شبکه اصلی تعریف می شود. تمام دارایی های کاربران در شبکه اصلی امکان استفاده در سافت فورک نیز وجود دارد و همچنین کاربران که به دنبال استفاده از مزیت ها و خدمات سافت فورک هستند می توانند از قابلیت های شبکه اصلی نیز استفاده کنند.

اما هارد فورک به فورک هایی اطلاق می شود که هر چند برنامه نویسی آنها با اتکا به یک بلاکچین موجود و بر اساس آن انجام پذیرفته و شبکه اصلی آن به نوعی منشعب شده از یک شبکه موجود در بازار به وجود آمده است، اما تغییرات در این نوع فورک ها به قدری زیاد است که عملاً امکان استفاده مشابه از آن برای کاربران بلاکچین قبلی وجود ندارد. هارد فورک ها در واقع یک ورژن بسیار به روز تر و جدیدتر از بلاکچین قبلی هستند که تغییرات عمده‌ای در آنها انجام پذیرفته و عملاً امکان باز کردن فایل ها و شرایط موجود در ورژن های قبلی در این ورژن وجود ندارد.

هدف از ایجاد هارد فورک اتریوم چیست؟  

اصلی ترین و مهمترین هدفی که از ایجاد هارد فورک اتریوم دنبال می‌شود برطرف کردن تمام مشکلات و چالش هایی است که در شبکه اصلی و قبلی اتریوم وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است یک هارد فورک اتریوم برای برطرف کردن چالش بالا رفتن قابل توجه کارمزدها در این شبکه ایجاد شده باشد. اهداف دیگری مانند افزایش سرعت تراکنش ها در شبکه و یا ایجاد قابلیت های جدید مانند امکان استفاده از برنامه های غیرمتمرکز و مواردی از این دست نیز می توانند از جمله اهداف رایج برای ایجاد هارد فورک اتریوم باشند. هدف اصلی توسعه این هارد فورک ها در واقع به کاربرد های مورد نیاز در بازار بستگی خواهد داشت.

هارد فورک لندن اتریوم    

یکی از آخرین هارد فورک های اتریوم هارد فورک لندن که بیشتر برای ایجاد شرایط بهتر برای استخراج ارز دیجیتال و برای برطرف کردن بالا رفتن سطح سختی استخراج اتریوم به وجود آمده است. البته ایجاد هارد فورک لندن قبل از توسعه پروژه اتریوم ۲ و تبدیل اکوسیستم اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار به الگوریتم اثبات سهام به وجود آمده است. زیرا با روی کار آمدن پروژه اتریوم ۲ عملاً دیگر امکان استخراج در پروژه جدید برای کاربران وجود نداشته و ماینر ها در شبکه های جدید به عنوان اعتبار سنج ها در الگوریتم اثبات سهام به کار خود ادامه خواهند داد. همچنین یکی دیگر از چالش‌هایی که در هارد فورک لندن اتریوم برای برطرف کردن آن اقدام شده است کاهش کارمزد ناشی از استفاده از خدمات مختلف در شبکه اصلی اتریوم بود.

اهمیت سرمایه گذاری روی هارد فورک اتریوم  

برای کسانی که به دنبال سرمایه گذاری بر روی هارد فورک اتریوم و یا سایر رمز ارزها هستند اما بررسی‌های کامل و لازم را در این باره انجام دهید. در برخی از مواقع هارد فورک ایجاد شده به هیچ وجه کیفیت لازم برای یک سرمایه‌گذاری ایده‌آل را ندارد و پروژه موفقیت‌آمیزی نبوده است. کما اینکه کارشناسان بسیار زیادی در حال حاضر هارد فورک های ایجاد شده از شبکه بیت کوین را شکست خورده تلقی می نمایند و خود پروژه اصلی بیت کوین محبوبیت بیشتری نسبت به آنها پیدا کرده است. درباره انواع هارد فورک اتریوم شما بایستی اطلاعات کاربردی مورد نیاز را مورد بررسی قرار داده و در نهایت نسبت به سرمایه گذاری بر روی هارد فورک مورد نظر تصمیم گیری کنید.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا