پیشنهاد سردبیرمقاله کسب و کار دیجیتال

هر آنچه درباره تبلیغات گوگل ادز باید بدانید

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

تبلیغ در گوگل یکی از سریعترین و کارآمدترین استراتژی های فروش برای رشد کسب و کار شما در فضای مجازی می باشد.

جهت دانلود و مشاهده عناوین ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

تبلیغات در گوگل ادز چیست؟

امروزه هر کسی برای پیدا کردن یک سرویس یا کالا خاص آن را در گوگل جستجو می کند. پس اگر قصد دارید که کالا یا سرویس شما به کاربران بالقوه در زمان جستجو نمایش داده شود بهتر است به سراغ تبلیغات گوگل ادز بروید. هزینه تبلیغ در گوگل  در مقابل بازدهی که دارد بسیار به صرفه است. البته این زمانی امکان پذیر است که شما با دانش کافی تبلیغات خود را انجام دهید یا اینکه از یک آژانس با تجربه برای این کار کمک بگیرید.

چرا تبلیغ در گوگل

شاید این سوال برای شما هم پیش آید که در برابر تمامی روش های تبلیغات چرا تبلیغ در گوگل؟ برخی از مزایای تبلیغات گوگل عبارتند از:

  • افزایش آگاهی از برند: آگاهی از برند نتیجه ای است که ما از تبلیغات خود انتطار داریم. با تبلیغ در گوگل، کسب و کارها محصولات خود را به کسانی که قبلا با آنها آشنا نبودند ولی به دنبال چنین محصولی هستند نمایش می دهد.
  • بازدهی سریعتر از سئو:  اگر میخواهید در صدر نتایج گوگل دیده شوید باید به سئوی سایت توجه کنید. اما سئو یک پروسه زمانبر است. اما با تبلیغ در گوگل در کمترین زمان در لینک اول نتایج گوگل دیده خواهید شد.
  • تحت تاثیر قرار دادن رقبا برای فروش:  از استراتژی های حرفه ای برای فروش استفاده کنید. حتما سایت رقبا را بررسی کرده و قیمت ها را مقایسه کنید. با تبلیغ در گوگل شما خود را در معرض دید قرار می دهید، اگر از استراتژی های بسیار حرفه ای برای فروش استفاده کنید، احتمال جذب مشتریان بالقوه بالا می رود.
  • بالا رفتن بازدید سایت توسط کاربران بالقوه:  باید این مسئله را بپذیرید که قرار نیست تمامی بازدیدکنندگان مشتری شما باشند. پس نیازی نیست که برای تمامی کلیدواژه ها بالا باشید.
  • امکان زمان بندی تبلیغات به منظور دسترسی به مخاطبان هدف گذاری شده:  شما می توانید روز و ساعت انتشار تبلیغ را مشخص کنید. شاید تصور کنید که تبلیغات ۲۴ ساعته مناسبتر است اما اینگونه نیست. این مساله کاملا به حوزه ی فعالیت شما، محصولات و خدمات شما دارد.

اما در کنار این مزایا تبلیغات کلیکی گوگل معایبی نیز دارد که عبارتند از:

  • گرانی خدمات گوگل ادز:  تبلیغات گوگل با ارزهایی نظیر دلار، درهم و لیر انجام می شود. این مبالغ برای کسب و کارهایی که در ایران هستند گران محسوب می شود.
  • عدم توجه به سئو:  تبلیغات در گوگل باعث می شود که به سئوی سایت کمتر توجه شود. البته بد نیست این را بدانید که این تبلیغات بر سئوی سایت تاثیر مثبت دارد. سعی کنید همزمان به سئو سایت خود هم توجه کنید.
  • کوتاه مدت بودن تبلیغات:  تبلیغات گوگل فقط تا زمانی نمایش می گیرد که اکانت شما شارژ دارد. پس از اتمام بودجه تبلیغ شما نمایش آن در نتایج جستجو گوگل قطع می شود.

پنج مورد از انواع تبلیغات گوگل

در حال حاضر بخش زیادی از درآمد گوگل از تبلیغات است زیرا بیش از ۸۶% افراد برای جستجوهای خود از گوگل استفاده می کنند.  تبلیغ در گوگل  یک سرمایه گذاری پر بازده است. فرقی ندارد که شما می خواهید محصولات خود را بفروشید و دوست دارید در نتایج جستجو اول باشید، تبلیغات گوگل ادز برای اهداف مختلفی ایجاد شده اند. گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی منعطف است که شما در آن به راحتی می توانید روند پیشرفت را بررسی کنید، هزینه ها را کنترل کنید و برای آینده برنامه های دقیق تری داشته باشید.

  • تبلیغات در نتایج جستجو گوگل
  • تبلیغات فروشگاهی
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات موبایل
  • تبلیغات نمایشی

محدودیت های تبلیغات گوگل ادز

متاسفانه تبلیغات گوگل برای دامنه های ir تحت تاثیر تحریم های کشور قرار گرفته است و اگر سایتی دارید که با پسوند ir است نمی توانید در گوگل تبلیغات انجام دهید. البته باید بدانید که فقط ایران نیست که برای تبلیغات گوگلی تحریم است. حال حاظر نیز چند کشور انگشت شمار در لیست سیاه این اداره کنترل دارایی های برون مرزی آمریکا(OFAC) و به تبعیت از آن گوگل قرار دارند که گوگل اجازه ندارد این کشورها را در لیست های انتخاب سرویس های خود قرار دهد. لیست کشورهای ممنوعه گوگل عبارتند از:

  • شبه جزیره کریمه
  • کوبا
  • ایران
  • کره شمالی
  • سودان
  • سوریه

اما راه حل هایی برای حل این مشکلات وجود دارد. یکی از بهترین راه حل های این موضوع پارک دامنه برای دامنه های ir می باشد. در این روش فقط کافیست شما یک دامنه مشابه با پسوند com یا دیگر پسوندهای بین المللی بخرید و دامنه ir خود را بر روی دامنه جدید پارک کنید. در این روش باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه دامنه را به صورتی پارک کنید که به سئو سایت شما آسیبی نرساند. دوم اینکه بهتر است دامنه پارک شده شامل لینک های زیاد به سایت ir نباشد زیرا ممکن است گوگل به آن تبلیغ شک کند.

بیشتر از اقتصاد دیجیتال بخوانیم

کلام آخر

تبلیغات کلیکی گوگل ادز به شما کمک می کند که ضمن افزایش فروش، برندتان نیز پروموت شود. در این نوع تبلیغات بودجه و کلمات کلیدی تحت کنترل شما می باشد. اگر تبلیغی بهینه نبود به راحتی می توانید آن را متوقف کنید و اگر تبلیغی بهینه بود نیز بودجه آن را افزایش دهید تا بیشتر نمایش بگیرد.

منبع: افراک

بیشتر از تبلیغات دیجیتال در اقتصادالکترونیکی:
تبلیغاتی که فیس‌بوک به شما نشان نمی‌دهد
فیس بوک و گوگل تبلیغات کلاهبردارانه را حذف نمی کنند
درآمد VOD از فروش اشتراک یا تبلیغات؟
بررسی استراتژی خاص تبلیغات پلتفرم زوم
۷ راز موفقیت تبلیغات در اینستاگرام

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: خیز گوگل در دنیای نوآوری : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  2. بازتاب: رونمایی گوگل از جدیدترین ربات سخنگو؛ "لامدا"(LaMDA) : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی
  3. بازتاب: ویژگی‌ها و امکانات سیستم‌عامل جدید اندروید : پایگاه خبری اقتصاد الکترونیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا