رسانه دیجیتال

پلتفرم ایکس هزینه‌های قانونی کاربران خود را تأمین می‌کند!

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
آرمین آزاد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و صاحب پلتفرم ایکس (توییتر سابق) شب گذشته و در یک پست توییتری اعلام کرد که اگر کاربران این پلتفرم به دلیل پست کردن محتوا یا لایک کردن محتوایی با مشکل از سمت مدیران و افراد بالادستی خود قرارگرفته‌اند، وی و شرکتش هزینه‌های قانونی آن‌ها را پرداخت خواهند کرد.

حمایت ماسک و پلتفرم ایکس از کاربران

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته و در توییتی، ماسک ضمن اعلام تصمیم خود برای چنین حرکتی افزود که مهم نیست مقیاس شکایت صورت گرفته در چه سطحی باشد، ایکس هزینه آن را پرداخت خواهد کرد. در این پست آمده است:

«اگر به دلیل پست کردن یا لایک کردن محتوایی در این پلتفرم توسط کارفرمای خود مورد نکوهش قرارگرفته یا اخراج شده‌اید، ما صورت‌حساب قانونی شما را بدون هیچ محدودیتی در میزان هزینه پرداخت خواهیم کرد. لطفاً به ما اطلاع دهید.»

به نظر می‌رسد این پست ایلان ماسک بسیار مورد توجه و استقبال اعضای جامعه قرارگرفته است چرا که در همان ساعات ابتدایی ۲۰۰ هزار بار مورد پسند اعضای جامعه قرار گرفت. همچنین به نظر می‌رسد بسیاری از افراد در حال آماده‌سازی خود برای دریافت مبلغی جهت پیش بردن شکایت‌های قانونی هستند.

برای مثال، حساب Libs of TikTok که یک حساب جناح راستی محسوب می‌شود به موردی اشاره داشت که در آن کارا لین، یکی از کارمندان شرکت Limited Run Games به دلیل دنبال کردن این حساب جناح راست در پلتفرم ایکس از کار خود اخراج شده بود. در ادامه ماسک جویای صحت این قضیه شد و لین در پاسخ گفت قضیه کمی پیچیده‌تر است اما در کل بله دلیل اخراج شدن همین موضوع بوده است.

ماسک خود را یک حامی آزادی بیان توصیف می‌کند و با فرهنگ سانسور نیز بسیار مخالف است. اکنون نیز به نظر در راستای گسترش فرهنگ خود دست به چنین اقدامی زده است. هدف وی همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره داشته، از بین بردن سانسور به‌خصوص درزمینهٔ دیدگاه‌های سیاسی و ایدئولوژی در پلتفرمش بوده است.

باید اشاره داشت که اقدام اخیر ماسک در ادامه تغییرات گسترده پلتفرم ایکس از جمله تغییر برند آن از توییتر صورت گرفته است. این پلتفرم به تازگی و در کنار دیگر تغییرات خود مدل اشتراک درآمدی خود را نیز به کاربران معرفی کرد.

منبع: فکت‌کوینز

  • پلتفرم ایکس هزینه‌های قانونی کاربران خود را تأمین می‌کند!
کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا