اتریومبیت‌کوین

هند اولین ETF آتی بیت کوین و اتریوم خود را عرضه می‌کند

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

کشور هند ممکن است اولین ETF بیت کوین خود را عرضه کند. این موضوع، تغییر موضع مهمی از ممنوعیت بیت کوین توسط دولت هند در ماه نوامبر محسوب می‌شود.

اخیرا شرکت Torus King Blockchain IFSC با همکاری India INX، اولین محصول ETF بیت کوین و اتریوم کشور هند را عرضه می‌کند. این اولین ETF بازار آتی بیت کوین است که خارج از آمریکا معرفی می‌شود.

محصول ETF کریپتو در کشور هند

طبق گزارش اکونومیک تایمز، این ETF تحت ساختار سندباکس نهاد مراکز سرویس‌های مالی بین‌المللی (IFSCA) عرضه خواهد شد.

شرکت Torus با استفاده از مسیر سفارش‌های هوشمند، مسئول ارائه نقدینگی به India INX است. برنامه‌ریزی شده است که این ETF از طریق تیم توزیع جهانی توروس توزیع شود.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

آقای بالاسوبرامانیام (Balasubramaniam) مدیرعامل India INX گفته است: این موضوع بخشی از طرح نوآوری در محصولات ما و همکاری با سایر مراکز مالی بین‌المللی است. ما مطابق با قانون و پس از دریافت تمام تاییدیه‌های قانونی موردنیاز، محصولاتی را در این دارایی‌های نوظهور عرضه خواهیم کرد.

عرضه این ETF با مجوزهای تخفیف متاورس با ارزش بازار زیاد همراه بوده است. مجوز تخفیف، یک تعهد بدهی کوتاه‌مدت با تخفیف نسبت به نرخ بازار است که معمولا توسط سازمان‌هایی با رتبه‌بندی اعتباری بالا صادر می‌شود.

شرکت توروس در صدد عرضه این ETF تا پایان سال مالی جاری در گیفت سیتی (شهر بین‌المللی فناوری امور مالی گوجرات) و مطابق با قوانین IFSCA است.

رویکرد کشور هند نسبت به کریپتو: ممنوعیت یا عدم ممنوعیت؟

اعلام این خبر با توجه به سابقه کشور هند در خصوص مخالفت با رمزارزها، مقداری غافلگیرکننده بود. هرچند این کشور اخیرا در خصوص ممنوعیت کامل این فناوری در حال تجدیدنظر بوده است و احتمالا به قانونگذاری آن بپردازد.

عرضه این ETF کشور هند را در جایگاه مشابهی با آمریکا در خصوص تایید این نوع صندوق‌ها قرار می‌دهد. اگرچه در ماه اکتبر شاهد عرضه ETF به شدت محبوب قراردادهای آتی بیت کوین در آمریکا بودیم، اما کمیسیون SEC هنوز ETF بازار نقدی و اسپات را به دلیل محافظت از سرمایه‌گذاران، تایید نکرده است.

منبع: میهن بلاک چین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا