امنیت اطلاعاتدولت دیجیتال

هند لایحه حفظ حریم خصوصی داده‌ها را تصویب کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

لایحه حفظ حریم خصوصی داده‌ها هند، شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا پیش از جمع‌آوری داده‌های شخصی، رضایت آن‌ها را جلب کند

مجلس نمایندگان هند لایحه‌ای را تصویب کرد که به دنبال تسهیل قوانین ذخیره‌سازی، پردازش و انتقال داده برای شرکت‌های محلی است که به دنبال رشد در خارج از کشور هستند.

لایحه حفاظت از داده‌های شخصی دیجیتال، که سال‌ها از تصویب آن می‌گذرد، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد داده‌ها را به هر کشوری به‌جز کشورهای مشخص‌شده توسط دهلی‌نو صادر کنند. این حرکت یک موهبت برای شرکت‌های جهانی مانند شرکت گوگل و متا پلتفرمز شرکت آلفابت است چرا که جریان داده‌ها را تسهیل می‌کند و بار انطباق آن‌ها را کاهش می‌دهد.

یک پیش‌نویس که در ماه نوامبر به‌صورت عمومی منتشر شد، صادرات داده‌ها به همه مناطق به‌جز مناطقی که توسط دولت نام‌گذاری شده بودند را محدود کرد.

«آنیشا چاند»، یک شریک مستقر در بمبئی در شرکت حقوقی هندی خایتان گفت: لایحه فعلی از یک حوزه قضایی مورد اعتماد یا کشور، به یک فهرست منفی نرم‌تر، برای انتقال داده‌های فرامرزی، که قطعاً یک حرکت طرفدار تجارت است تغییر می‌کند.

تقریباً نیمی از جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری هند از اینترنت استفاده می‌کنند و این منطقه را به یک بازار رشد کلیدی برای غول‌های فناوری جهانی تبدیل کرده است. هند مانند دولت‌های سراسر جهان تلاش می‌کند نیازهای کسب‌وکارها را با حقوق افراد درزمینهٔ حریم خصوصی داده‌ها متعادل کند.

هند به دنبال وضع قوانین ذخیره‌سازی داده 

این قانون پیشنهادی که بخشی از تلاش نارندرا مودی، نخست‌وزیر برای اصلاح قوانین فناوری است، در حالی مطرح می‌شود که دیجیتالی شدن در پرجمعیت‌ترین کشور جهان، سوار بر موج استفاده از گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن های موبایل، رشد می‌کند.

لایحه حفظ حریم خصوصی داده‌ها هند، شرکت‌ها را ملزم می‌کند تا پیش از جمع‌آوری داده‌های شخصی، رضایت آن‌ها را جلب کرده و از استفاده از آن‌ها برای هر هدفی غیر از موارد ذکرشده در قرارداد بین طرفین جلوگیری کنند. این یعنی شرکت‌ها نمی‌توانند داده‌های شخصی را ناشناس کنند و از آن برای آموزش محصولاتی مانند مدل‌های هوش مصنوعی استفاده کنند.

لایحه حفظ حریم خصوصی داده‌ها هند، به قانون‌گذاران خاص بخش‌ها، مانند بانک مرکزی برای شرکت‌های فین تک، نظارت گسترده‌تری بر قوانین داده برای صنایع تحت نظارت آن‌ها می‌دهد.

این لایحه نیاز به تصویب مجلس سنا دارد که در آن ائتلاف حاکم مودی اکثریت ندارد.

منبع: آنا به نقل از بلومبرگ،

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا