ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC)

هند در حال بررسی استفاده ارز دیجیتال بانک مرکزی

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

حسین عسکری

دولت هند در حال بررسی “چندین هدف تجاری و غیر تجاری” برای ارز دیجیتال بانک مرکزی خود است. وزیر دارایی هند تصریح کرد که هدف این است که روپیه دیجیتالی که توسط بانک مرکزی هند (RBI) حمایت می شود، تا سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

 نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند، این هفته در یک میزگرد تجاری با موضوع “سرمایه گذاری در انقلاب دیجیتال هند” که در سانفرانسیسکو برگزار شد، در مورد ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC)، یا روپیه دیجیتال صحبت کرد.

این رویداد توسط فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند (FICCI) و مجمع مشارکت استراتژیک ایالات متحده و هند (USISPF) برگزار شد.

وزیر دارایی هند با تاکید بر اینکه هدف دولت و بانک مرکزی هند (RBI) معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی هند در سال ۲۰۲۳ است، توضیح داد: دولت و بانک مرکزی هند به دنبال تدوین چندین هدف استفاده تجاری و غیر تجاری از ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند.

جهت مشاهده ودانلود ماهنامه ” اقتصاد دیجیتال” اینجا کلیک نمایید.

او خاطرنشان کرد که اجزای اهداف مالی “تا حد زیادی از طریق سه گانه جم یا (JAM trinity) (Jan Dhan-Aadhaar-Mobile) به دست می آید. وزیر دارایی قبلاً ادعا کرده بود: “مفهوم سه گانه جم در دولت نارندرا مودی به رسیدن به دورترین فرد در کشور هند کمک به سزایی کرد.”

سیتارامان تاکید کرد که دولت هند فشار دیجیتالی شدن را مداوم در تمام صنایع حفظ می کند. وی تاکید کرد: ارز دیجیتال بانک مرکزی، بانک های دیجیتال و دانشگاه دیجیتال در بودجه اتحادیه اعلام شده است. یک حرکت دیجیتالی مداوم توسط دولت در سراسر بخش ها وجود دارد.

وزیر دارایی در سخنرانی خود درباره بودجه توضیح داد که معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی رونق زیادی به اقتصاد دیجیتال کشور می‌دهد و اظهار داشت:

ارز دیجیتال همچنین منجر به یک سیستم مدیریت ارز کارآمدتر و ارزان تر خواهد شد.

در همین حال، دولت هند در حال کار بر روی سیاست ارزهای دیجیتال این کشور است. وزیر دارایی این هفته گفت که در این تصمیم عجله نخواهد شد. ربیع سنکار معاون رئیس بانک مرکزی هند گفت که بانک مرکزی به دنبال راه اندازی روپیه دیجیتال “به شیوه ای پله پله و تنظیم شده و همراه با ارزیابی های دقیق در تمام طول مسیر” خواهد بود.

مقامات وزارت دارایی همچنین در این رابطه در حال گفتگو با صندوق بین المللی پول (IMF) و بانک جهانی هستند.

منبع: اقتصادآنلاین

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا