تحلیل ارز دیجیتال

هنگ کنگ درهای خود را به روی ETF های رمز ارزها باز کرد

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند
سینا مناجاتی‌پور

تحولات نظارتی و افزایش بودجه هنگ کنگ نشان‌دهنده علاقه این کشور به رمز ارزهاست. کمیسیون اوراق بهادار و معاملات آتی هنگ کنگ SFC با اعلام آمادگی خود برای بررسی درخواست‌های مربوط به صندوق‌های معاملاتی قابل معامله در بورس (ETF)، گام مهمی در جهت پذیرش رمز ارزها برداشته است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که این شهر در میان تحولات نظارتی جهانی به‌عنوان یک مرکز رمز ارزی در حال ظهور قرار دارد و بیش از ۱۱ درصد از سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه سرمایه‌گذاری پرریسک را به خود جذب کرده است.

تایید قانونی ETFهای اسپات

در یک اطلاعیه مشترک، SFC و اداره پولی هنگ کنگ به علاقه روزافزون در راه اندازی ETF های رمز ارزها ی اسپات اشاره کردند. اگرچه SFC قبل‌تر به ارائه دهندگان رمز ارزی مجاز اجازه ارائه ETFهای معاملات آتی رمز ارزی را داده بود.

با این حال، SFC اکنون اعلام کرده است که درخواست‌های صدور مجوز برای سایر صندوق‌هایی که به رمز ارزها مرتبط هستند را بررسی می‌کند. این موارد شامل صندوق‌های معاملاتی قابل معامله در بورس می‌شود.

افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران

SFC تأکید کرد که معاملات رمز ارزی که توسط این ETFها انجام می‌شوند باید از طریق پلتفرم‌های رمز ارزی مجاز SFC یا مؤسسات مالی مجاز انجام شوند. این موضوع اطمینان می‌دهد، دارایی‌های سرمایه‌گذاران محافظت می‌شوند و به استانداردهای نظارتی سختگیرانه پایبند هستند.

راهنماهای به‌روز شده SFC همچنین امکان ثبت نام و فسخ هم به صورت نقدی و هم به صورت فیزیکی را فراهم می‌کنند. این موضوع انعطاف‌پذیری را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. شرکت‌های مدیریتی باید رمز ارزها را به حساب‌های امانتی چه در محل نگهداری شوند چه خارج از این کشور، ارائه دهندگان مجاز SFC منتقل کنند.

هنگ کنگ؛ دروازه‌ای برای شرکت‌های رمزارزی

اعلامیه مذکور، هنگ کنگ را به عنوان یک حوزه مناسب در زمینه رمز ارزها که به رشد روزافزون این حوزه می‌پردازد، معرفی می‌کند. رویکرد باز هنگ کنگ به رمز ارزها با هدف گسترده‌تر آن برای تبدیل شدن به یک مرکز مالی جهانی همسو است.

در مقابل سرکوب گسترده فعالیت‌های رمز ارزی در سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ آمادگی خود را برای شرکت‌های رمز ارزی نشان داده است. این موضوع باعث جذب بیش از ۱۱ درصد از سرمایه‌گذاری جهانی در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه بلاکچین و رمز ارزها به این شهر شده است.

تجدید ارزیابی استراتژیک توسط شرکت‌های رمزارز

تغییر بودجه هنک کنگ به عوامل مختلفی نسبت داده می‌شود، از جمله چالش‌های صرافی رمز ارز FTX، که باعث تجدید ارزیابی استراتژیک شرکت‌های رمز ارزی ایالات متحده شده است.

رویکرد نظارتی هنگ کنگ نسبت به رمز ارزها در حال تغییر است و راه را برای پذیرش بیشتر این حوزه در شهر هموار می‌کند. تصویب ETFهای اسپات رمز ارزی و برجسته شدن فزاینده این شهر در این حوزه نشان دهنده تعهد آن برای تبدیل شدن به یک مرکز رمز ارزی جهانی است.

با ادامه یافتن تغییر چشم‌انداز نظارتی، هنگ کنگ در موقعیت خوبی قرار دارد تا از تقاضای فزاینده برای دارایی‌های دیجیتال بهره‌مند شود. رویکرد باز و شفافیت نظارتی این شهر احتمالاً سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بیشتری را به خود جذب خواهد کرد.

منبع: تجارت‌نیوز

کانال تلگرام رسانه فناوری هوشمند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا